5 Feb 2009

Allah Penentu Segala-galanya

Keputusan samada Dewan Undangan Negeri Perak dibubarkan atau tidak setelah episod yang mendebarkan apa yang berlaku di Istana Kinta pagi ini masih terawang-awang.

Kini hak mutlak Sultan Perak untuk membuat keputusannya.

Sehubungan dengan itu rakyat diminta untk meneruskan solat hajat dan berdoa kepada Allah agar dibukakan hati DYMM Sultan Perak untuk mendengar rayuan dan permohonan Datuk Seri Nizar yang membawa cetusan hati nurani rakyat Perak seluruhnya supaya Dewan Undangan Negeri dibubarkan bagi mendapatkan semula mandat dari rakyat menentukan parti yang berkuasa.

Nizar yang telah meninggalkan istana pada jam 1.05 petang sambil melambaikan tangan kepada wartawan dengan menyatakan, "Petanda baik. Alhamdulillah."

Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi pula dijangka akan menghadap Sultan Perak jam 6.00 petang ini.

Sehubungan dengan itu, Majlis Munajat Perdana yang dijadualkan berlansung pada 7 mlm hingga 11 mlm ini di tukar ke Stadium Perak kerana perkarangan Kediaman MB tidak akan mampu menampung kehadiran orang ramai.

Tuan Guru Nik Aziz akan mengimami solat hajat malam ini. Orang ramai dinasihatkan supaya datang dengan sejadah dan bersiap dengan air wudu'



Tiada ulasan: