24 Jan 2014

[VIDEO & GAMBAR] Sekumpulan Ahli PERKASA & UMNO Pukul Pegawai Kerajaan


Sebelum itu.. baca dulu laporan dari BERNAMA yang mendedahkan siapakah gerangan yang membelasah Ketua Penolong Pengawai Daerah dalam satu operasi merobohkan binaan haram di Jalan Hassan Abas, Teluk Bahang, Pulau Pinang baru-baru ini. -pkrl

GEORGETOWN: Polis menahan tujuh lelaki bagi membantu siasatan kes pegawai Pejabat Daerah dan Tanah Barat Daya dikasari semasa operasi meroboh premis penjaja di Jalan Hassan Abas, Teluk Bahang di sini, semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang, Senior Asisten Komisioner Mazlan Kesah, berkata kesemua lelaki berumur antara 30 dan 36 tahun itu ditahan antara jam 10.30 pagi dan 3 petang ini di sekitar Teluk Bahang.

"Kesemua lelaki itu bukan peniaga tetapi penduduk tempatan kawasan itu dan kami sedang mempertimbang keperluan mendapatkan perintah tahanan reman," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Dalam kejadian jam 10.15 pagi semalam, seorang pegawai Pejabat Daerah dan Tanah Barat Daya cedera ringan di kepala dan leher dipercayai terkena tumbukan apabila lebih 80 penduduk dan pemilik gerai menghalang anggota penguatkuasa memasuki kawasan itu untuk merobohkan gerai penjaja di sepanjang kiri dan kanan bahu jalan berkenaan.

Guan Eng kecam kes pukul pegawai kerajaan, mesyuarat tergempar hari ini

atu mesyuarat tergempar membabitkan semua wakil rakyat Pakatan Rakyat (PR) mengenai insiden Ketua Penolong Pegawai Daerah Barat Daya, Abu Hassan Omar dipukul individu tertentu di Teluk Bahang, dua hari lalu akan diadakan di Pejabat Ketua Menteri kira-kira jam 3.00 petang hari ini.

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, insiden seorang pegawai kanan dipukul secfara terbuka di derpan anggota polis tidak pernah berlaku di Malaysia.

Setiausaha Agung DAP itu berkata demikian pada sidang media di KOMTAR, tengahari tadim yang turut dihadiri Timbalan Ketua Menteri I, Datuk Mohd Rashid Hasnon, Prof P Ramasamy (Timbalan Ketua Menteri II) dan Jagdeep Singh Deo (Exco Perancangan Bandar & Desa dan Perumahan).

Justeru itu, Guan Eng menasihatkan semua pihak supaya tidak terperangkap dengan tindakan agresif kumpulan berkenaan.

“Jangan terperangkap dengan jerat mereka yang mengadakan tindakan provokasi lain pula seperti mereka,” ujarnya.

Sebelum itu, Mohd Rashid berkata, kerajaan negeri mengecam tindakan ganas sekumpulan individu yang tidak bertanggungjawab di mana ahli pertubuhan seperti PERKASA dan UMNO berada di kawasan kejadian.

Kecaman itu turut dipanjangkan pada Majlis Perundingan dan Keselamatan Negeri yang membabitkan semua ketua pasukan keselamatan, pegawai daerah serta pihak berkuasa tempatan (PBT) pagi tadi.

“Kerajaan negeri menghargai jaminan Ketua Polis Negeri, Senior Deputi Komisioner Datuk Abdul Rahim Hanafi pada mesyuarat pagi ini bahawa tindakan tegas akan diambil terhadap mereka yang memukul Abu Hassan,” ujar Mohd Rashid.

Menurut beliau, kerajaan negeri meminta tindakan diambil mengikut Seksyen 186 dan 332 Kanun Keseksaan ke atas individu terbabit.

Pada hari kejadian, Abu Hassan serta anggotanya menjalankan tugas penguatkuasaan terhadap 14 struktur gerai haram yang sedang dibina dan yang baru dibina.

Mangsa diserang sampai bajunya terkoyak di depan kira-kira 35 anggota polis.

Berikutan insiden itu, Mohd Rashid berkata, pihak tertentu cuba menggambarkan bahawa kerajaan negeri hanya merobohkan gerai Melayu.





4 ulasan:

bukan pukida berkata...

begitu ler dgn puak jahiliah nie.sesuka hati jer nak buat sesuatu.bila diambil tindakan,berselindung disebalik melayu kunun.akai tarak punya.nie spesis melayu kangkung yg merasakan Malaysia nie makbapak dia orang punya.spesis yg kebal dari undang undang kunun rasa nya.dengan penjawat awam mcm tu berani ler.pukul curi.bangsat betul.jika berani meh ler berdepan satu sama satu.ader berani?phui jika berani.dasar jantan dayus 3 keturunan.dapatkat aku ler....mau aku jentik telor seko seko.

Tanpa Nama berkata...

mufti2 kangkong longkang yang di
makan lembu telah beri fatwa BUGHAH darahnya halal maka inilah
jadinya...tetapi DULU KINI DAN SE-LAMANYA BODOHLEMBU DAN MENIKUS BILA NAJIBNGOK minta SYIRIK dgn berarak BERHALA THAIPUSAN/WESAK berkorban AQIDAH demi SAPUUU satu
negara.

BaDiN berkata...

PDRM tak nampak ke apa yg berlaku depan mata,PDRM terlalu dayus untuk bertindak bila org2 umnoo/bn melakukannya.

Andre Irwan berkata...

Dulu ... asyik tuduh pembangkang tidak menghormati undang-undang.
Kini ... masih tuduh pembangkang tidak menghormati undang-undang.
Selama-lamanya ... terus tuduh pembangkang tidak menghormati undang-undang.
Kasihan melihat bani Melayu. Bangsa sendiri pun depa dah tak kenal. Itu yang jadi cacamarba.
POLIS ... buat apa tu? Tindakan harus diambil terhadap 35 anggota polis yang diri dan lihat.
MalaysiaKu dah jadi sarkis sebab ditadbir oleh parti Alif Min Nun Wau ... SARKIS. Kata Allahyarham P. Ramlee. Melayu gelak tawa bila disebut allahyarham tapi tak ambil maksudnya.
Nabi Bani Melayu ialah Mahathir dan bukan Nabi Muhammad saw. Apa yang Nabi Muhammad saw suruh, depa tak nak ikut tapi kalau Mahathir suruh, depa bermati-matian. Kan Mahathir dinobat sebagai Bapa Moden Melayu atau Mamak?????