21 Okt 2013

Dicabul Bapa Mertua

Pemimpin NGO cabul menantu

TAMPIN - Seorang pemimpin pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negeri ini ditahan polis, minggu lalu kerana disyaki mencabul menantunya di sebuah rumah di Tanah Rancangan Jelai, Gemas, dekat sini pada 22 September lalu.

Menurut sumber, mangsa berusia 20-an itu baru saja berkahwin dengan anak pemimpin berusia 50-an itu dan suspek tinggal bersama di sebuah kediaman yang terletak di tanah rancangan berkenaan.

Menurutnya, kejadian berlaku kira-kira 8 pagi apabila mangsa yang berada di ruang tamu rumah dihampiri suspek yang secara tiba-tiba mengusap tangan kiri serta bahu mangsa.

"Suspek berbuat demikian kononnya untuk melihat kesan lebam dihadapi mangsa selepas terjatuh sehari sebelum kejadian berkenaan.

“Bagaimanapun, mangsa kemudian bangun dan menuju ke dapur, namun diekori suspek. Suspek kemudian bertindak lebih berani dengan memeluk mangsa dari belakang serta mencium leher mangsa beberapa kali," katanya.

Menurutnya, tidak selesa dengan kejadian itu, mangsa kemudian mengadu kejadian berkenaan kepada suaminya agar mencari jalan penyelesaian.

"Tapi, selepas lebih seminggu tiada kata putus diberikan suaminya menyebabkan mangsa nekad menghubungi adiknya.

“Adik mangsa kemudiannya datang menjemput mangsa 3 Oktober lalu dan selepas berbincang dengan keluarga, akhirnya satu laporan polis dibuat di Ampang, Selangor pada 6 Oktober lalu,” katanya di sini, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Tampin, Superintendan Wooi Kooi Cheang berkata, suspek ditahan 7 Oktober lalu serta direman selama empat hari.

“Suspek dibebaskan dengan jaminan polis dan kita sedang menjalankan siasatan berhubung kes berkenaan di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan.

"Jika sabit kesalahan, suspek bakal berhadapan dengan hukuman penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebat atau dua daripadanya.

Dalam perkembangan lain, Kooi Cheang berkata, pihaknya menangkap seorang lelaki berusia 23 tahun didakwa mencuri dua tandan pisang di Kampung Londah, Gemas, baru-baru ini.

“Lelaki berkenaan seorang penganggur baru sahaja sebulan keluar dari penjara atas kesalahan di bawah seksyen 506 Kanun Keseksaan iaitu kesalahan mengugut.

"Bagaimanapun, pagi tadi (semalam) dia dihadapkan ke Mahkamah Majistret Tampin untuk direman berhubung kes mencuri dua tandan pisang," katanya. -SH

Tiada ulasan: