5 Sep 2013

[GEMPAR] Amah Ini Campur Minuman Dengan Potongan Rambut Dan Seluar Dalam

Apa yang dilakukan pembantu ini benar-benar sudah keterlaluan.

Seorang pembantu rumah tangga berasal Indonesia di Kalba UEA dijatuhi hukuman satu tahun penjara dan dihantar pulang. Hukuman ini dikenakan ke atasnya setelah ia ditangkap mencampurkan makanan dan minuman untuk majikannya dengan potongan-potongan rambut dan seluar dalamnya! Hal ia lakukan untuk membuat majikannya agar tetap menggajinya sebagai pekerja dan supaya majikannya itu lebih sayang padanya.

Pembantu ini ditangkap setelah majikannya melaporkan kepada polis bahawa dia sering mencampurkan makanan, teh dan kopi dengan rambut dan potongan pakaian dalam rebusan hampir setiap hari.

Atas laporan tersebut, si pembantu yang berhasil diberkas pada Mei 2012 lalu ini dijatuhi hukuman penjara selama 6 bulan dan terancam dihantar pulang.

Sang majikan menyatakan bahawa pembantunya sering menawarkan kopi dan teh setidaknya lima kali sehari, sampai ia menemukan bahawa ada sesuatu yang aneh dengan minuman yang ditawarkan oleh pembantunya itu.

“Pemilik rumah menemukan bahawa pembantunya menggunakan potongan-potongan kecil rambut dan mencampurnya dengan potongan-potongan kecil seluar dalamnya.

Pembantunya itu kemudian mencampur bahan-bahan menjijikkan tersebut dengan minuman seperti teh, kopi, dan dengan aneka makanan yang direbus,” kata harian Alittihad.

“Seorang pemuda menyatakan bahawa pembantunya sering melakukan hal ini sebagai ‘karya’ ajaib, yang dimaksudkan untuk membuat pemuda ini sayang pada pembantunya itu,” tambah laporan tersebut. -islampos

Tiada ulasan: