21 Jun 2013

Kenyataan Wan Ahmad Cenderung Sokong BN

Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Shamsul Iskandar Md Akin mendakwa Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar cenderung menyokong BN kerana mengkritik keputusan wakil Pakatan untuk mengangkat sumpah jawatan sebagai ahli Dewan Rakyat.

Shamsul Iskandar berkata, Wan Ahmad sepatutnya melepaskan jawatan dalam SPR dan memasuki politik atas kenyataan partisan seperti itu.

"Tapi kita ada Timbalan Pengerusi SPR Wan Ahmad yang sepatutnya tidak partisan dan bebas. Dengan mengeluarkan komen sebegini, menunjukkan apa telahan kita sebelum ini adalah tepat, bahawa SPR dianggotai pempinan yang berpihak kepada sesuatu parti.

"Dalam hal ini, saya menganggap ia satu kesalahan terhadap seorang penjawat awam, yang cenderung untuk menyokong parti kerajaan BN, dan untuk dia seorang, beliau tidak layak memegang kerusi pimpinan SPR yang sepatutnya bebas," kata Shamsul dalam sidang media pagi ini.

Wan Ahmad dalam satu kenyataan semalam menyifatkan Pakatan bersikap hipokrit kerana akan mengangkat sumpah sebagai wakil rakyat di Parlimen meskipun mempertikai keputusan pilihan raya umum ke-13.

Wan Ahmad juga antara lain dilapor menyifatkan pembangkang cepat berubah pendirian dan setiap perbuatan mereka tidak selari dengan prinsip.

"Mereka menang 89 kerusi (Parlimen) dan tiga negeri menang semuanya lebih dua pertiga kerusi, tetapi di jalan raya mereka menolak keputusan pilihan raya dan ini perkara yang betul-betul hipokrit.

"Prinsip tidak sama dengan perbuatan, prinsip kononnya tidak boleh menerima keputusan pilihan raya, tetapi perbuatannya?

"Kita tengok sekarang, cepat-cepat angkat sumpah, cepat-cepat ubah (pendirian), sebelum ini cuma nak boikot taklimat dia kata," kata Wan Ahmad seperti dilaporkan. -mk

Ulasan GB

Bila MP Pakatan Rakyat mahu boikot dituduhnya sebagai mengkhianati amanah rakyat, bila tak diboikot dituduhnya pula hipokrit.

Rakyat takkan lepaskan penipuan SPR. Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR wajib dipenjarakan. Bertenggeklah kamu di belakang Najib, insyaAllah Najib juga bakal tumbang tidak lama lagi.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku dh cakap dh dulu... dia dh lama mengidam jawatan no 1 spr. Bila bos spr lama pencen dia ingat dia naik... alih2 bg kt ex ksu kdn pegang... frust la tu... skrg bodek baik punya supaya no 1 berambus dia boleh la dpt kerusi idaman....

Tanpa Nama berkata...

barua UMNO dulu, kini dan selamanya

Tanpa Nama berkata...

Kenyataan Wan Ahmad Cenderung Sokong BN

Tak tahu lagi le AHLI SAOMOR HIDOP-Dulu kini dan selamanya di patat neraka