22 Jun 2013

Husam Singgah Di Raub Untuk Solat Maghrib, Penyokong Berkumpul Di IPD Pengkalan Chepa


Jam 7:30 malam tadi rombongan Polis yang membawa Dato' Haji Husam Musa pulang ke IPD Pengkalan Chepa berhenti untuk solat Maghrib di Balai Polis Raub.

Alhamdulillah dalam keadaan kurang sihat (demam) Dato' Haji Husam Musa tidak digari & beliau diberi Penghormatan mengimami solat Maghrib manakala para Pegawai Polis yang mengiringi beliau menjadi makmum.

Mohon para penyokong Dato' Haji Husam Musa untuk berkumpul dihadapan IPD Pengkalan Chepa bermula jam 11:00 malam ini untuk menyatakan sokongan & solidariti pada beliau. -fb

Ulasan GB

Intan itu tetap intan yang berharga walau di dalam keadaan apa dan dimana sekalipun ia berada...

Itulah hukum kebenaran dan keadilan. Ditinggikan darjat orang beriman dan berilmu itu dengan beberapa darjat dari yang lainnya.


Husam dibawa ke IPD Pengkalan Chepa


KUALA LUMPUR: Naib Presiden PAS, Husam Musa yang ditahan di Balai Polis Ampang petang tadi, kini dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Pengkalan Chepa, Kelantan.

Menurut maklumat yang diterima Harakahdaily, Adun Salor itu dibawa dengan kereta proton Waja polis kira-kira jam 6 petang tadi.

Beliau dijangka tiba di IPD Pengkalan Chepa lewat malam ini.

Difahamkan waran tangkap terhadap Husam dikeluarkan polis Kelantan pada 20 Jun lalu.

Terdahulu, kira-kira jam 4 petang tadi Husam melalui khidmat pesanan ringkas SMS memaklumkan bahawa beliau ditahan di Desa Pandan ketika sedang dalam perjalanan menuju ke Himpunan Aman Black 505 di Padang Merbok, Kuala Lumpur.

Beliau memaklumkan ditahan untuk siasatan mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutan.

Ia dipercayai ada kaitan dengan kenyataannya mengenai ‘syahid fi sabilillah’ berhubung penyertaan pada himpunan aman Black 505 di Padang Merbok hari ini.

Dalam perkembangan lain, penyokong Pakatan Rakyat akan berkumpul di IPD Pengkalan Chepa bermula jam 11:00 malam ini.
- HD


Laporan sebelum ini
klik untuk baca


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau orang UMNO atau penyokongnya - keluarlah ap-apa kenyataan yang menyinggung sesiapa pon tak pernah salah.Kalau dari PAS,DAP dan PKR semuanya tak boleh.Begitulah sikap kerajaan yg memerintah terhadap pembangkan.

BaDiN berkata...

Undang undang ini diciplak dari Negeri Pasir Dua Butir dan juga Negeri Pasir Berdengung.

Tanpa Nama berkata...

oghe puleh dok beraso nok igat Mat Said getek ko?
Mugo dio kato PAS tu Pati Ajaran Sesat
Mano hok sesat nyo?
Pas, pati berdaftaa dengey pendaftaa pertubohee

Kalu sesat sungoh PAS ni, orang puleh keno igat pendaftaa petubohee getek kerano sebahat dok lok PAS wat punah ko oghe ramaa

Koo oghe puleh ni jadi kakas OMNU