23 Apr 2013

Ramai Sokong Anwar Untuk Humban Bos TV3 Ke Penjara


Anwar ancam humban bos TV3 ke penjara

Ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mengancam untuk memenjarakan pengurusan tertinggi Sistem Televisyen (M) Bhd seandainya stesen TV3 itu terus memfitnah kerajaan Pakatan apabila gabungan parti berkenaan membentuk kerajaan persekutuan.

Menurut satu laporan Berita Harian hari ini, Anwar mengancam untuk bertindak demikian memandangkan "fitnah tidak dibenarkan dalam pentadbiran kerajaan pakatan pembangkang yang berasaskan akhlak tinggi".

"Selepas kita menjadi kerajaan, kalau TV3 terus memfitnah, kita tendah mereka masuk penjara," katanya seperti dipetik dalam laporan akhbar tersebut.

Menurut laporan itu, lagi, Anwar berkata demikian dalam satu ceramah di Kampung Batu 9, di Changkat Jering, Perak.

TV3 merupakan stesen televisyen swasta yang dikendalikan syarikat kumpulan Media Prima Bhd, yang turut memiliki Berita Harian dan New Straits Times.

Laporan Berita Harian juga menyebut, Anwar mendakwa BN akan turut menimbulkan satu lagi fitnah, berhubung dakwaan rakaman perbualan beliau dengan Sultan Sulu Jamalul Kiram.




13 ulasan:

Awanama berkata...

buat apa nak humban la buat kerja kuat dan betul tumbang umno syorru pun miss [as tu lelong kat ceti la

Awanama berkata...

Siapa bos TV3?
Johan Jaffar ke?
Bos Utusan juga patut hantar.
Siapa bos Utusan?
Aziz Ishak ke?

Awanama berkata...

Fitnah itu dosanya lebih brsar drp mnbunuh..apa kata kita bunuh aje biar mnjadi pngajaran pd pnfitnah2 yg lain.

Awanama berkata...

PR dapat tawan putrajaya yg pertamanya cari pengkhianat negara (projek ic) Dr Mahathir, pengarah JPN, SPR juga pengkhianat Islam tak kira siapa menteri ke, pengarah jabatan atau majlis agama ke tak kira siapa termasuklah mufti.

Awanama berkata...

Alhamdullillah !!!!

Approved.

Awanama berkata...

Sokong..selama ni dah muak dgn fitnah..?? Semua channel kecuali satu tiada langsung prgm berasaskan pendidikan dan unsur hiburan. Byk yg ada pun berasaskan hiburan dan hedonism semata.

Awanama berkata...

TV 3 ni asyik taburkan fitnah kerana pendapatan diaorang tak akan terjejes sekarang ini. Apabila lesen multimedia baru diberikan tanpa monopoli, i nak lihat diaorang boleh bersaing dengan media lain lagi kalau diaorang terus taburkan fitnah?? I guarantee tak akan dapat dsn mempercepatkan proses media prima untuk jadi bankrap.

Awanama berkata...

Setuju, setuju sangat, ya tersangat laa setuju, BARUA-BARUA yg lagi HARAMJADAH patut dikenakan tindakan tegas!!!!!! ABU, INI KALI LAH.

Awanama berkata...

saya sokong sgt supaya sumber2 dan lidah2 fitnah dikenakan hukuman seberat2nya.. usahanya utk tumbangkan kebaikan dan tegakkan kebatilan... sebab dgn cerita2 dan berita2 yg diputarbelitkan oleh tv3suku dan utusex tu yg jadikan kebanyakan perasuah, pemfitnah dan pembunuh boleh jadi pemimpin diMalaysia..

Bukan ZUL kulim berkata...

Hantar sekali pembaca buletin utama yg misai dan pendek. kalau ckp bab fitnah dgn memek muka yg aku meluat lah.

Awanama berkata...

Setuju la.

Unknown berkata...

hantarkan mereka yang berkenaan ke penjara....jangan lupa penyampai berita sekali..TV3 muka tak tahu malu agak2lah politik politik jugak..biarlah tahu malu sikit.kalau tak malu sesama manusia pun malulah kepada haiwan.

Awanama berkata...

Boleh siap tiket lari ke luar negara lah sapa sapa yang rasa nak masuk dalam tu. Aku tunggu nak baut kenduri kesyukuran jee.