23 Apr 2013

Polis Sudah Mula Mengundi? Heret SPR & PDRM Ke Muka Pengadilan


Anggota Polis diarahkan mengundi hari ini..

Kegilaan apakah ini meskipun difahamkan tarikh pengundian awal sepatutnya ialah pada 30 April 2013 (lima hari sebelum tarikh undi awam).

Berikut mesej yang dihantar oleh beliau:

Salam admin, minta jasa baik admin ambil berat apa yang saya ingin sampaikan ni.. Hari ni telah bermula undi pos bg anggota PDRM,di sini saya nak bagitau beberapa perkara

1) Undi pos sepatutnya bermula 3 hari awal dari undi awam tapi skrg ni baru berapa hari bulan?

2) Undi tnpa ada pemerhati dari spr,hnya kantung undi sahaja yang ada

3) Kertas undi ada no siri

4) Sebelum pangkah undi, terdapat borang yang sudah tertera nama pengundi beserta no ic dan no siri yang sama dengan kertas undi

5) Borang tersebut dimasukkan bersama kertas undi ke dalam sampul sebelum digam dan dimasukkan ke kantung undi

6) Undi tak rahsia langsung, siap ada no siri, kawan-kawan ada kiri kanan, bersepah2 undi.. tiada tmpat khas utk mengundi!!

Harap admin dpt sebarkan n bangkitkn perkara ni,n dpt segera sampaikn ke pucuk pimpinan PR,mintak tolong sgt2..

Beliau turut mendedahkan bukti kertas undi...

Ayuh tumbangkan penipuan..-jahar Ulasan GB

Jika ia benar-benar berlaku, Jawatankuasa Peguam Pakatanperlu heret SPR dan PDRM ke muka pengadilan.

Pilihanraya Umum ke 13 boleh diisytihar tidak sah oleh mahkamah dan seluruh keputusan terbatal.

Sementelah lagi pemohon boleh meminta SPR dikenakan tindakan dan pengerusi dan timbalannya boleh dihukum.

Pemohon juga boleh memohon mahkamah merombak keseluruhan organisasi SPR untuk perlantikan yang lebih adil dan telus.

27 ulasan:

Awanama berkata...

Salam... Aku SPR tapi pangkat pencacai jugak la,aku pun x tau polis dah mengundi. Gile la bos aku ni

Awanama berkata...

Anon 4:42pm, Cakap kat bos ko. Pergi bunuh dirilah lagi bagus. Dari buat dajal tak bertelor camni. kalau betullah dia terlibat sama aku doakan ALLAH makbulkan doa rakyat Malaysia yang mahukan pembaharuan dengan izinNYA.

Awanama berkata...

salam...

Benarkah berita ini?...

Jika benar, mesti ada tujuan tersendiri.

Apa yang saya nampak, tujuannya satu saja iaitu untuk membatalkan pilihan raya ini sahaja.

Apa tujuan membatalkan pilihan raya? tujuannya satu saja iaitu untuk membolehkan pilihan raya diadakan semula dan penamaan calon juga diadakan semula.

Awanama berkata...

jom bang polis. tunggu apa lagi. tolak pengkhianat negara anuar ibrahim. liabiliti kepada negara. video sex bang nuar masih disimpan org agen asing untuk peras ugut pak liwat kita. tolak anuwar

Awanama berkata...

Kerja mencetak undi masih berjalan.. ptt semalam polis & spr kelam kabut keluar dr pusat mencetak... rupanya bawa kertas undi pos... hari ni lengang pulak tak da bunyi siren polis...

Awanama berkata...

Memang SPR gila. SPR gila kerana terikut ikut arahan Bapak Menteri yg sudah tidak punyai kuasa. Apa punya menteliti lah SPR ini. Cuba lah bersikap adil dan telus demi merialisasikan rakyat Malaysia. Apa SPR nak takut sangat kalau PR perentah nanti mereka tetap SPR juga mengendalikan PRU/PRK. Rezki datang dari Allah bukan UMNO/BN bagi rezki. Ini lah spisis yg siketegerikan PERCAYA TAPI TIDAK YAKIN. Mereka percaya rezki datang dari Allah tapi tidak mengyakininya mereka masih percaya BN yg bagi mereka rezki.99% yakin dgn Allah tapi 1% ragu KUFUR hukumnya kalau mati maka mati dalam KAFIR LAKNAT buang ke laut tak yah lah nak disembahyang kan.

Awanama berkata...

Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

Freemalaysiakini2.com

Awanama berkata...

Laaa..baguih la... buat jangan tak buat....semoga Allah melaknat kesemua perancangan jahat ini.... depa rasa kita solat hajat, kita doa macam-macam, tak kena batang hidung depa...depa ingat Allah tak makbul doa kita la kot....buat jangan tak buat....doa hamba semoga sejuta kelaknatan keatas pengkhianat ini.. Selamat berkhianat..

Awanama berkata...

Laaa..baguih la... buat jangan tak buat....semoga Allah melaknat kesemua perancangan jahat ini.... depa rasa kita solat hajat, kita doa macam-macam, tak kena batang hidung depa...depa ingat Allah tak makbul doa kita la kot....buat jangan tak buat....doa hamba semoga sejuta kelaknatan keatas pengkhianat ini.. Selamat berkhianat..

Unknown berkata...

Ini supaya polis boleh ngundi menggunakan kad pengenalan awam pulak pada 5 Mei nanti sebab dakwat yang dah calit kat jari tu dah hilang. Kalau ngundi pada 30 April dakwat tu masih ada lagi bekasnya kat jari dia orang nanti kantoi la plak kan.

Awanama berkata...

Buat solat hajat supaya pengerusi & timbalan spr exsiden patah anggota dan supaya kapalterbang hantu sewa khas jatuh terhempas.

mengaku islam tapi perangai setan. SPR Thailand tak islam tapi jujur amanah menjalankan tugas.

Awanama berkata...

Kalau tgk nama calon tu...parlimen P118-setiawangsa..

Awanama berkata...

Tolong wat sesuatu. Mmg perlu lantik committee lain yg neutral dan lebih telus. Ya Allah sesungguhnya tiada yg mustahil di sisiMu dan kami rakyat yg dizalimi mohon ditunjukkan kebenaran terhadap setiap penipuan semasa PRU ini. Hancurkn kaum2 yg zalim ini ya Allah. Sesungguhnya Kau amat mndgr...

Awanama berkata...

ada kamera smartfon tangkap dan muat untuk bukti sama kita hapuskan penipuan pegawai polis bukan semua bodoh yang suruh ni pencacai umno sma macam libya, tunisia ,mesir terbaru syria dah menular ke malaysia kalau nak negara yang aman makmurbongkar segala penipuan ini

Awanama berkata...

Tak perlu banyak bicara.Seret aje SPR dan PDRM kemahkamah.Habis cerita.

Awanama berkata...

Tak perlu banyak bicara.Seret aje SPR dan PDRM kemahkamah.Habis cerita.

Awanama berkata...

Semoga allah hancurkan BN kerana menzalimi rakyat, dan menipu

Nam Ron berkata...

Lah!!!..siapa dia pulak buat kerja macam taik ni?...dah mula nak main kotor!

orangpencen berkata...

otak hang ni memang dah tak boleh baiki. Penangan tarbiah umno bagi bab sex sex. Kalau video fitnah bini hang mcm mana?

Awanama berkata...

Damshar Bakhtiar said; Ini supaya polis boleh ngundi guna kad ngenalan awam pulak pada 5 Mei nanti sebab dakwat kat jari tu dah ilang. Kalau ngundi awal pd 30 April dakwat tu mana taw ada sket sket lagi kat jari dia orang nanti kantoi la plak kan.
Saya stuju benar - ataw
Ini buleh jadi PELAN B atas nasehat SETAN YANG DIKENALI sekiranya keputusan PRU 13 nanti tidak memihak kepada PARTI KENGKAWAN SETAN di Federal. Maka akan tampil petugas upahan secara menyamar penyokong PR membuat laporan polis bagi mengenepi dan membatalkan keputusan PRU 13, dengan itu luluslah suatu sebab bagi memulakan HURU HARA TERANCANG yang diwarwarkan oleh mantang PiEm Tua Kutty yang berziarah Merhong diEngland. Kononnya pehak PR telah memulakan huru hara kerana tidak berpuashati keputusan PRU 13 yang dimenangi telah dibatalkan melalui suatu laporan polis oleh orang PR (yg sebenar orang parti kengkawan SETAN yg menyamar, itulah logiknya ngundi awal arini, jika benar)oleh itu mengamoklah penyokong PR membantai rakan komponen (sebenarnya rusohan itu dimulakan oleh unit petugas khas upahan memakay imej berkopiah dan ada juga berjubah, ini ada dalam rakaman TV 3 SUKU). Apabila huru hara telah merebak maka ramailah YB PR akan dipasong atas dakwaan bertanggong jawab di atas semua kejadian pergadohan huru hara itu. Maka bersoraklah SYAITAN YANG DIKENALI bersukaria bersama KENGKAWAN dari juak juak PARTI KENGKAWAN SETAN turut serta ialah Pak Kadok seperti yang akan dilapor oleh TV 3 SUKU, Hasutan Meloya, Barita Hairan dan yang sama waktu dengannya. BERHATI HATILAH jangan ambil mudah segala kejadian ini.

Unknown berkata...

Subhanallah..mereka lansung tak takut dengan Allah. Cadangan buat solat hajat besar-besaran pd mlm ahad (4 mei). Biar penuh satu stadium di seluruh negara. doa biar dlam bahasa melayu...biar smua dengar...tengok sapa yg kenaaaaa...

Awanama berkata...

Betul , buat solat hajat dan doa qunut nazilah utk mrk yg zalim. Memang dah melampau sungguh kerajaan bn n spr ni. X kan pemimpin PR diam sj. Kena buat sesuatu ni. Mana ngo bersih?

Awanama berkata...

Bro, ini penjelasannya-Tarikh penamaan calon: 20hb April 2013 (hari Sabtu)

Tarikh pengundian awal : 30hb April 2013 (hari Selasa)

Tarikh mengundi : 05hb Mei 2013 (hari Ahad)

bermakna dari tarikh pembubaran Parlimen pada 03hb April 2013 sehingga ke hari penamaan calon ialah 18 hari, manakala bagi pengundian awal buat tentera dan polis serta pasangannya mempunyai 11hari selepas penamaan calon.

Awanama berkata...

Bro, ini penjelasannya-Tarikh penamaan calon: 20hb April 2013 (hari Sabtu)

Tarikh pengundian awal : 30hb April 2013 (hari Selasa)

Tarikh mengundi : 05hb Mei 2013 (hari Ahad)

bermakna dari tarikh pembubaran Parlimen pada 03hb April 2013 sehingga ke hari penamaan calon ialah 18 hari, manakala bagi pengundian awal buat tentera dan polis serta pasangannya mempunyai 11hari selepas penamaan calon.

Mattamam berkata...

kerja gila yg tdk boleh didiamkan sama sekali..buatlah tindakan segera..dasar laknat,bangsat pengkhianat bangsa agama..
sama2 bangun solat hajat,doa adalah senjata ampuh kita..
WA MAKARUU WA MAKARA ALLAH,WALLAH KHAIRUN MAKIRIN..

Unknown berkata...

P. 118 - SETIAWANGSA

BN: AHMAD FAUZI BIN ZAHARI
PKR: IBRAHIM BIN YAACOB

Awanama berkata...

satu minit adalah masa yang amat singkat dalam sebuah perjalanan kehidupan tetapi satu minit boleh merubah satu keputusan yang besar dalam proses pengiraan undi jika berlaku 'blackout'. jika sepanjang hari ini sahaja sudah berlaku berpuluh kali 'one minute blackout' di seluruh pekan, adakah ianya cuma sekadar kegagalan menyalurkan bekalan oleh pihak yang bertanggungjawab atau pun merupakan satu latihan untuk sebuah perancangan oleh pihak yang tidak bertanggugjawab. waspadalah wahai umat malaya, tamatkan penipuan..