31 Dis 2012

[VIDEO] Ustadz Hadi Sudah Lama Jawab Isu Kafir Mengkafir


Ulama PAS hanya menerangkan tentang batas-batas iman dan kufur. UMNO terasa dan terus menuduh PAS mengkafirkan UMNO. Terbaik TG Haji Hadi.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

setuju...sokong 100%...sape mkn cili die la terasa....org ckp umum...die rasa org kate kat die pulak...

Tanpa Nama berkata...

Demi ketamakan kuasa yg ingin dpertahankan, manusia sanggup menyebarkan fitnah atas isu ini. Ya Allah, sesungguhnya Engkau amat berkuasa atas sesuatu - meningkatkan darjat orang yg beriman dan menghina orang yg memusuhiMu..

Amuraria berkata...

INI KES BILA LEMBU-LEMBU MAKAN CILI DAA ! ABU JANGAN LUPA !

Tanpa Nama berkata...

Salam Bro,ALLAH ITU MAHA MENGETAHUI.

Tanpa Nama berkata...

Dah 30 tahun lebih. Tak selsai lagi. sekeja timbul. Lepas tu swnyap. Itu namanya isu politik. Rasanta tak kafir apa peduli dgn amanat tu. Bohonglah kalau kerana amanat tu rakyat berpecah belah.

Hj Din berkata...

Amanat membawa kepada pecah belah ! Memang la, macam mana tak pecah kalau satu mahu syurga dan yang satu nak dok tengah-tengah dan yang satu pulak terang-terang nak pilih neraka ! So memang pecah tiga... he he he

Tanpa Nama berkata...

Masa tahun 70an dulu memang ada perpecahan antara penyokong PAS dan BN. Suami isteri bercerai berai kerana berlainan idologi. Sembahyang jumaat dua imam. Ini bukannya taksub dengan PAS tapi orang Melayu Islam masa itu cetek mengenai agama islam. Tapi bila penerangan demi penerangan yg dianjurkan oleh PAS masyarat islam telah dapat membezakan antara politik dan agama cuma UMNO/BN sehaja sehingga kehari ini mempolitikan agama demi kuasa mereka akan datang. Setahu saya pemimpin2 PAS tidak pernah memperlekehkan agama islam sebaliknya pemimpin2 UMNO/BN seringkali memperlekehkan agama islam. Pernah seketika dulu agen2 BN mengarahkan mualaf2 bangsa cina peegi keeumah org cina beritau kalau sokong PAS punir akan dipotong,arak,judi akan dihapuskan. Tangan kaki akan dipotong kalau mencuri atau cakap bohong dlm statigi BN meraih undi orang cina akhirnya BN memang besar kerana pengundi cina sokong BN takutkan propaganda2 yg mengatakan PAS dan Islam ni zalim. Alhamdulillah skrg mereka telah dapat berfikir dan dakyah BN ditolak secara total oleh pengundi non muslim. Yg heran org melayu UMNO islam pula tu masih ragu dgn perinsip yg dibawa oleh PAs berlandaskan al quran hadis ijmak ulamak dan qias. Maknanya orng2 UMNO masih ragu tentang ujudnya Allah dan kekuasaan Allah mereka masih mentafsirkan bahawa yg berkuasa adalah UMNO. Insaflah wahai penyokong UMNO kembali lah kita kepada yg haq. Insya'Allah kalau didunia ini kita kelihatan miskin disini manusia berkemungkinan kita kaya disisi Allah. Hina disisi manusia tapi diangkat darjat dan mertabad disisi Allah.