16 Nov 2012

Abby Abadi Bakal Saman Utusan Malaysia RM5 Juta


Baru-baru ini, hasil daripada nasihat peguam, Fadiah Nadwa, pelakon Abby Abadi atau nama sebenar Arbaiyah Abdul Manan akan memfailkan saman dan tuntutan sebanyak RM5 Juta ke atas akhbar pemegang rekod paling banyak kalah saman di Malaysia kerana memfitnah, iaitu Utusan Malaysia.

Abby turut meluahkan kekecewaannya dan mendedahkan bahawa akhbar milik Umno itu sering melakukan fitnah ke atas dirinya meskipun sebelum beliau menyertai Pakatan Rakyat.

Menurut peguam, pihak Abby Abadi menuntut RM5 juta dan permohonan maaf dalam masa tujuh hari yang mesti disiarkan dalam Utusan Malaysia kerana memfitnah pelakon itu.

4 ulasan:

Osama berkata...

tambah lagi syarat permohonan maaf tu...
1. permohonan maaf mesti 1 muka penuh dimuka hadapan setiap naskah akhbar tuuu.
2. permohonan maaf tu dlm semua versi & edisi dlm smua bahasa yg ada di bumi malaysia.
3. permohonan maaf tu kena kuarkan 7 hari 7 mlm persegi!
4. versi mohon maaf tu mesti kaler2 & very intrektif.
5. vrrsi tu mesti.ada slot utk artikel coretan abby.
saman kena la saman.
Utusan Meloya dh ketrlaluan...
ajar mreka habis2an...
jgn ada istilah kesian..
kami mrndoakan..
Lawan tetap lawan..

Tanpa Nama berkata...

Kita minta ramai lagi yang tampil buat aduan dan saman Utusan M@sia nie, Senator Australia, Nick Xenophon pun dah buat laporan tapi tidak saman, minta dia saman sekali, biar depa alami kebangkrapan, baru tau kuasa rakyat. "Fitnah lebih tajam dari mata pedang" Kita perlu ajar juak-juak ini.

Sykadeer.

Tanpa Nama berkata...

Ada peluang saman saja Utusan ni.

Tanpa Nama berkata...

Malang sungguh Utusan Malaysia yang bertugas sebagai "Penyebar Fikiran Rakyat" ni. Inilah padahnya jika mendapat keuntungan hasil penyebaran berita berunsur fitnah. Kemudian, makan duit haram. Lama-kelamaan, Allah Taala pun tarik balik rezeki haram itu.

UTUSAN MENIPU: PENYEBAR FITNAH DAJAL