17 Okt 2012

Apa Rahsia Hassan Ali Dakwa Ingin Terus Bersama PAS?

Hasan Ali: Saya tetap dengan PAS, tak akan masuk Umno

Bekas Naib Presiden PAS Datuk Dr Hasan Ali berkata beliau akan tetap bersama PAS walaupun terus mendedahkan kepincangan yang berlaku dalam parti itu yang didakwanya hampir 75 hingga 80 peratus kepimpinannya dipengaruhi kumpulan Anwarinas.

"Saya akan tetap bersama PAS dan tidak akan menyertai Umno. Justeru, keputusan saya perlu dihormati semua pihak," katanya kepada Bernama selepas majlis dialog dengan penjawat awam anjuran Majlis Belia daerah di Besut, hari ini.

Beliau yang juga Presiden Jalur Tiga (JATI) menyangkal dakwaan sesetengah pihak yang menuduhnya 'dibeli' Umno bagi mengadakan ceramah di pentas Umno di seluruh negara.

"Sehingga sekarang, saya berceramah adalah atas prinsip menegakkan Islam di negara ini walaupun terpaksa menggunakan belanja sendiri," katanya.

Berhubung dakwaannya mengenai kumpulan Anwarinas dalam PAS, beliau berkata kumpulan itu kini bukan sahaja bertindak sebagai pelindung, penggerak malah sebagai jurucakap dalam PAS hingga menyebabkan kumpulan ulama semakin terpinggir dan tidak dipedulikan lagi.

Beliau berkata ramai golongan ulama semakin diperkecilkan peranan mereka dan termasuk dipecat kerana lantang bersuara dalam memperjuang agama Islam.

"Justeru, orang ramai jangan hairan sekiranya dalam masa yang terdekat PAS akan memecat lebih ramai lagi golongan ulama termasuk (bekas Timbalan Presiden PAS) Nasharudin Mat Isa kerana memperjuangkan Islam," katanya.-Bernama

Ulasan GB

Kalau tak ada apa-apa masakan tempua bersarang rendah!

Apa rahsia Hassan Ali buat pengakuan masih tetap dengan PAS sekalipun beliau telah dipecat dari PAS?

Apakah ia agenda UMNO supaya Hassan Ali terus membuat pengakuan tersebut dan dengan itu UMNO akan terus dapat memperalatkan Hassan ALi untuk menarik pengikut-pengikut PAS untuk mendengar "ceramah"nya menghentam PAS.

Orang siuman mana yang boleh percaya Hassan Ali mengeluarkan belanjanya sendiri untuk bercakap di pentas-pentas UMNO tanpa ditaja oleh pihak UMNO sendiri?

27 ulasan:

Awanama berkata...

org gila tidak akan mengaku dirinya gila....

Awanama berkata...

Dicadang Hasan Ali ajak Nasharudin berjuang bersamanya dalam Jati.

Awanama berkata...

asan...asan..he he...hidung kemek pipi tersorong-sorong...

Awanama berkata...

macam zulkifli nordin dan kumpulan lompat di perak sebenarnya UMNO pun tak terima mereka

Awanama berkata...

Dasar barang buangan. Kalau menyalak, kenalah sebut Pas, barula ada respon sikit. Klau tak, kucing kurap pun taknak dengar. Hik hik hik, kesian dia.

Awanama berkata...

hasan ali dah jadi dulu kini dan selamanya?

Awanama berkata...

Jangan terkejut jika ditubuhkan "PAS Baru" yg terdiri daripada bekas-bekas pemimpin PAS yang terkeluar daripada PAS.

Tujuannya satu, hanya untuk mewujudkan keadaan serba salah dikalangan ahli PAS yang tidak kukuh perjuangannya bersama kepimpinan yang menyokong ulama sebagai teras kepimpinan.

Awanama berkata...

kesian aku kat anjing upahan umnu sbb anjing otak sewel nie dah nampak yg nyawa umnu dah penghujung jadi upah tulang ada nampak mcm makin kureng masyukk..trusla menyalak asang sampai jadi anjing kurap msa tu kau tahula umnu trajang kau ke tidak?

Awanama berkata...

Org macam ni pun ada dlm malaysia ..waimma dlm dunia..tak payah lah dok dengar temberang dia bukan nak tengok jadi molek dok nak merobek ada lagii. cukup lah sampai di sini.. hati kami sakit sangat wahai pimpinan PAS dan PR. biarka lah dia terjun dgn labu labu nya.

Awanama berkata...

Mana ada orang yang berakal sehat ingin dekat dengan pengkencing, agar ianya dapat dikencing lagi. Si Hassan anak lelaki Ali ini bercita cita menjadi Laksamana Zheng He tetapi gagal kerana disangka penduduk Amerika sebahalol dengannya. Dengan PRU13 ini dekat mentiba, ianya cuba mengelirukan lagi orang kampong bahawa matahari terbit dari barat. Itu saja kerjanya....bagaikan cicak kehilangan ekornya.

Awanama berkata...

Hassan nak reverse psikologi saja....jangan percaya. Dah takde modal.

Awanama berkata...

muka tembok tak tau malu, ada hati nak mengaku masih org pas, kami ahli2 pas yg lebih seniour drp hasan ali kata 'boleh belahhhhhhhhh' menyemak aja kerjanya. tapi tu pun jgn... perasan bagussss.

MoSE berkata...

cakap jer lebih.. pakat dgn Nasharuddin bentangkan undang2 murtad d parlimen kerana PAS dah usulkan berkali2 tapi ditolak. Baru kita boleh tgok MP islam yg mana jual agama.

GEBU berkata...

Islam apa yang Hassan Ali nak perjuangkan ni HA'A???????????????
Sudahlah! orang yang beriman dah muak dengan orang2 macam Hassan Ali nie......

Awanama berkata...

Unit amal x cukup org skg ni..hasan ali x nak join ke?hahahahahah

Awanama berkata...

Itu balas besan ke Terengganu sebab Pas Terengganu banyak bela dia dan NAsharuddin.

Awanama berkata...

Cara statement tu di buat pun dia tak berjaya mempengaruhi keadaan..tiada 'wisdom' yg menonjolkan dia sepeti tokoh pejuang tulen..klu Allah tolong kamu Hassan Ali mesti Allah takkan biarkan kamu keseorangan dalam setiap keadaan..tiada bezanya kamu dengan penyalak2 yg lain yg hanya menjadi pencetus keraguan dikalangan ummat..kembalilah kepada Allah bukan kerana bencinya kau kpd Anwarinaz itu..Jgn kau risau ulama dipinggirkan krn mrk itu kekasih Allah krn apa yg dtg kpd mrk adalah ujian Allah kpd mrk..

Awanama berkata...

sabenarnya dia nak jadi Presiden Pas sebab itu dia gila talaktomplyn

Awanama berkata...

Dulu kata orang lain parasit. Sekarang siapa yang parasit? Parasit yang berterbangan dan tak ada tempat nak hinggap.Disana tak bolih disini pun tak bolih.Kesian parasit yang kelaparan dan keletihan. Nak balik ke sarang lama, tidak diundang. Berapa lama kah lagi parasit ini akan bertahan? Kita tunggu dan lihat.

Awanama berkata...

apa hasan ali dok merapu niii....?aku pun hairan,tak habih2meroyan ja.Suruh dia makan beras jati lah.dulu kata orng parasit,skrg dia dah jadi pelesit..kuaa...kuaa....nyacau daun ja.

Awanama berkata...

Selepas saya baca greenboc...saya teliti pula msomelayu.... Ada isu pasal mantan igp tarik balik saman ke atas. Sejak smlm saya ikuti perkbgan itu. Kesimpulan saya begini: Lagikan Rasul maafkan umat......jika dah tarik balik tu....ertinya pohon maaflah tu.... Ambil jernih busng keruhlah kawan.... Tpi sy egre dgn mso..hujung waktu nnti sama2 kita lihat pkbgn terbaru. Tuhsn kita SATU saja....

Awanama berkata...

Anwarism hanyalah ciptaan puak UG dalam dan diluar PAS.Kepada puak UG,siapa aje yang menyokong Pakatan Rakyat dianggap Anuarism,walhal 3 Muktamar yang lalu telah merakamkan sokongan PAS kepada Pakatan Rakyat.Inilah kerja puak UG didalam dan luar PAS - memporak-perandakan PAS dan mengancam keutuhan Pakatan Rakyat.Ini yang sedang berlaku dewasa ni.

Awanama berkata...

die dh sedar yg umno bn xkn menang.... kpntingan peribadi ni sume

Awanama berkata...

Masa dlm pas wat bodoh je dh bkn main mnyalak..pe hal takut sgt dgn dsai..mungkin dsai kenal sgt dgn hasan ali ni kot..dia ni duri dlm daging,masuk pas nk jwtan besar ape yg dia perjuang kn hmpas belaka..g blahhh ls ko

Awanama berkata...

Kau stay sajalah kat UMNO itu dan jangan lagi masuk kat mana - mana parti PR. UMNO sesuai dengan kau yang mana orang disana rata - ratanya adalah MUNAFIK dan kau Hassan Ali secra rasminya pun sudah jadi orang MUNAFIK. PAS bukan untuk orang MUNAFIK hanya UMNNO saja satu satunya parti yang terima orang MUNAFIK sebagai ahlinya. So, encik Hassan Ali masuklah UMNO pada kadar segera. Diorang sanggup terima kemasukanmu.

anakrajabugis berkata...

wahai PHd holder yang banggang,kalau tak faham bahasa berterus terang,fahamilah kiasan ini, mu tu ibarat seorang isteri yang telah diceraikan talak tiga oleh suami, walau pun mu tak boleh terima kenyataan masih tetap mahu bersama dengan bekas suami mu, memang boleh , tetapi hukumnya HARAM. kahwinlah dulu dgn org lain kalau nak kembali semula kpd suami. maksudnya disini kamu masuk umno, kemudian buat pekara tak senonoh lagi supaya umno pulak ceraikan kamu, lepas tu barulah boleh kahwin semula dgn suami lama, kalaulah suami kamu masih bodoh nak terima org seperti mu yang berfikiran seperti budak SPM gred tiga.

Awanama berkata...

Hasan ali gila talak, nak kena cari cina buta pula? Tapi DAP cina celik, presiden MCA memang cina buta anti hudud?