8 Ogo 2012

[GEMPAR] Rumah ADUN AJIL Hangus Terbakar!

Malam tadi selepas waktu berbuka puasa, rumah ADUN AJIL, Dato' Hj Rosol Wahid terbakar.

Dipercayai habis ranap rumahnya..

Syukur Alhamdulillah, semua kaum keluarganya selamat.

Ucapkan semoga YB Dato' tabah menghadapi suasana begini. -omakkau


15 ulasan:

Amuraria berkata...

bukankah mangkuk ni salah seorang mangkuk yang me'natang'kan sultan terengganu ? nama punya cantik perangai ! innalillah ...

C++ berkata...

Innalillah buat dier...

Takper... setiap yang Allah amik balik tue Allah akan ganti dengan yang lebih baik... bersabar lah...

Ingatlah selalu kat Allah....

Moga Allah melindungi dan merahmati beliau dan keluarganya.... Moga Allah memberikan hidayah kepadanya dan keluarganya.... ameen...

Tanpa Nama berkata...

Tak apa. Boleh claim insurans.

Tanpa Nama berkata...

Adun ini ke yg didakwa cuba mengganggu seorang janda hingga janda itu tertekan dan teraniaya beberapa tahun dulu? Dia terlepas kerana mempunyai kedudukan dan connection.

Tanpa Nama berkata...

semuga pristiwa ini memberi iktibar kepada semua pemimpin UMNO yang lain agar mencari rezeki secara HALAL ....

Tanpa Nama berkata...

semoga Allah memberi hidayah kepada beliau . amin

Tanpa Nama berkata...

apa pasal berita ini x kuar dalam media perdana ?

Tanpa Nama berkata...

setiap musibah atau mala petaka yg allah turunkan adalah untuk menguji keimanan seseorang atau memberi ruang utk kita berfikir. adakah harta didunia yg kita miliki ini datangnya dari sumber yg halal? kalau halal sekalipun mungkin setakat itu rezeki kita.

Tanpa Nama berkata...

api...api...apiiii panassss larikk...blom lagi api neraka kan...

pkrcabangtambun berkata...

Terengganu darul runtuh!!

Tanpa Nama berkata...

dari darul-runtuh kepada darul-terbakar!

Tanpa Nama berkata...

apa ku kesah rumah dia terbakar ke ape ke..?

tapi aku simpati pulak dg nasib janda penyanyi alleycat (loganathan) yg rumah dia terbakaq di penang bberapa hari yg lalu. khabarnya kebakaran di tingkat atas telah memusnahkan khazanah seninya (peralatan, piring hitam lama, cd, dll). sbg peminat lagu2 alleycat, aku sungguh simpati.

Tanpa Nama berkata...

Walau pun siapa dia, rasanya musibah ini tentunya mendatangkan kesedihan kpd beliau. Adakah wajar kita menambahkan lagi kesedihan beliau dgn komen2 buruk ini? Biar kita jadi penyokong PR yang berhemah. Jika kita x dpt membantu orang, jangan kita menyusahkan orang plk

murid berkata...

setiap apa yang kita buat pasti ada akibatnya... kalau akibat buruk, beruntunglah kalau berlaku di dunia, moga2 penjadi peringatan dan kafarah dosa.. kalau Allah tangguhkan sampai ke akhirat, pasti tak tertanggung azab siksanya.. teringat saya rumah Tengku Adnan terbakar tahun lepas, tidak lama selepas dia menggantung banner seluruh Putrajaya memberi amaran kepada kakitangan kerajaan supaya "jangan gigit tangan yang beri anda makan".. wallahua'lam, hanya Allah yang tahu samaada ada kaitan antara keduanya, dan apa pula yang Rosol Wahid buat sampai ditimpa musibah ini..

Tanpa Nama berkata...

kita umat islam seharusnya sedar dan yakin bahwa yg memberi kita razeki adalah Allah. bukan manusia.. pemimpin yg cetek ilmu saja yg sering mendabik dada mendakwa yg parti merekalah pemberi razeki kpd rakyat. bykkanlah beristigfar wahai pemimpin umno..