23 Jul 2012

Kisah Penghijrahan Nuremy Ramli Bertudung

Alhamdulillah, nampaknya semakin ramai artis-artis di Malaysia nie yang terbuka hati untuk menuju ke arah hidup yang lebih baik. Terbaru, bintang filem X dan Hanya Aku Cinta Kau Seorang, Nuremy Ramli pulak membuat keputusan untuk tampil dengan imej bertudung.

Mengikut apa yang diceritakan Nuremy, mimpi Nuremy berjumpa arwah bapanya adalah antara punca mengapa Nuremy mengambil keputusan untuk bertudung.

“Saya bermimpi bertemu arwah ayah saya beberapa kali cuma yang peliknya, arwah ayah tak tersenyum bila melihat saya. Ini membuatkan saya tertanya-tanya apa maksud mimpi tersebut. Saya tak nafikan memang saya ada rasa serba tak kena, sehinggalah saya membuat keputusan untuk bertudung, alhamdulillah, saya berasa lebih tenang dan selesa,” -blog bulanpurnama

Ulasan GB

Semuga Allah memberikan kekuatan iman kepada artis berkenaan untuk terus beristiqamah dengan perubahan yang dilakukan.

Tahniah dan syabas dari kami.

4 ulasan:

sal berkata...

assalam admin gb,saya bukan tak suka ngan artis2 yg bertudung nie,kalau nak bertudung nie biaq lah ikut syariat islam.selain ustazah,artis juga menjadi ikon peminat artis2 nie,nie saya tengok artis2 pakai tudung gaya sister kristian ja.macam artis wardina pakai tudung dulu macam sister ja. kalu nak pakai tudung pakailah cara islam.kan islam dah ajaq kita cara pakai tudung ikut syariat islam.bukan pakai tudung nak berfesyen.sedangkan bertudung dlm islam ibadaat bukan adat.wassalam!

PR Bersatu berkata...

Pengarah Ahmad Idham Ahmad Nadzri pun sokong PAS ke sekarang? Jadi ahli panel utk seminar ni..
Baca:Hiburan Di kalangan Belia

Awanama berkata...

Hidayah kepunyaan Allah swt - Dia beri kpda hamba pilihanNya melalui pelbagai cara.

AzMiR

KariPOP berkata...

Rahsiakan penghijrahan ini dari pengetahuan Ustaz Kazim Alias alhafiz, sebab nanti dia akan kata, "Baru pakai tudung dua hari, sudah jadi ustazah".

Kalau nak selamat dari dibahasakan oleh ustaz ni, baik bagitahu dia yang anda masuk umno. Tentu dia suka dan puji melangit.