16 Mei 2012

Maka Terlucutlah Seluar Ketua Si Penonggeng Itu: Guna "Datuk" Palsu Rupanya

Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM) iaitu Mohd Ali Baharom pernah menggunakan gelaran Datuk palsu dan tidak di perakukan. Akhabar pencacai Utusan Malaysia pernah menyiarkan berita "Datuk" palsu itu di keluarannya pada 13/01/2011 (sila rujuk keratan akhbar di bawah)

Nama Persatuan Veteran Tentera Melayu timbul apabila membuat 'senaman punggung' di hadapan rumah Pengerusi BERSIH 3.0 iaitu Ambiga.

'Senaman punggung' bertujuan membantah penganjuran perhimpunan BERSIH 3.0 pada 28 April lalu. Kumpulan 15 orang aktivis PVTM itu melakukan gimik demonstrasi dengan membongkok dan menggoyang-goyangkan punggung mereka ke arah rumah Ambiga.

Tindakan PVTM tersebut di kecam hebat sesetengah pihak kerana amat memalukan dan dipercayai didalangi oleh United Malays National Organisation (Umno).



18 ulasan:

Awanama berkata...

barua UMNO

Awanama berkata...

kah kah kah..... semuanya kini boleh dijual beli... termasuklah maruah diri.... buat malu askar aje... dari askar yang masih berkhidmat dan setia kepada DYMM SPB Yang Dipertuan Agung

Awanama berkata...

Ha...ha .. Apamacam 'Datuk" Mohd Ali. Nak perbuatan tak bermoral tu , agak2 lah. Mati hidup semua ditangan tuhan. Dah bagus dah , dulu dah insaf tapi rupanya sekarang nu pulak lagi terok perangainya, bawa geng lagi senaman punggong depan rumah orang. Nasib baik gelaran 'datuk' palsu , kalau gelaran datuk tulen gamaknya , Sultan mana pulak akan terpalik palit , kerana tersalah bagi gelaran 'datuk' yang dah tak dapat gunakan akal yang waras tu. Malu.....malu..... PVTM.

Awanama berkata...

Apa pangkat dia semasa dalam tentera sehingga boleh belanjakan RM250k utk beli pingat palsu. Kalau setakat Kapten atau Major, mampu ke "membazir" RM250k utk Datuk palsu?

Kena siasat mana dia dpt RM250k tu... ehh.. sehingga RM1juta utk entertain kerabat tu.


AzMiR

Awanama berkata...

Dah bacakan kenapa dia sanggup beli gelaran Datuk dengan belian RM250,000.00?Mungkin anda juga bolih memberi kan sebab kenapa dia mengetuai 'senaman punggong'.
Semuanya gara gara udang di sebalik mee.Begitu juga mereka mereka yang kini ramai menonjol nonjolkan diri semua ke arah satu .Maka pula pemimpin pemimpin yang ada memang memerlukan mereka ini bagi di perkudakan dan mereka pula memperkudakan pemimpin yang memang mengharap sokongan dalam memperbodoh dan mencaci orang.

Awanama berkata...

tolong semak ..PVTM tu telah di daftarkan ke...??

Awanama berkata...

boleh beli "Datuk" ? kat mana ?
habis datuk datuk yg lain bagaimana?

Awanama berkata...

peringatan kpd "datuk" mohd ali....
jgn buang masa bila dah masuk alam VETERAN. bila2 masa aje boleh pindah ke alam KUBUR. nanti menyesal tak sudah...
jgn cenderong pada golongan yg melakukan kezaliman, kelak akan disambar api NERAKA...
bukan menyokong,,,,, cenderong pon tak boleh.... peringatan kpg Geng Tonggeng Bontot.

Awanama berkata...

TERBAIK......... Tentera pencen dah mula tunjuk belang , tunjuk ponggong. Senaman punggong kononnya. Yang RSM tu kalau nak ajar senaman punggong yang betul buatlah dibelakang JAMBAN , buat malu semua askar melayu aje . Klau dah pencen tu, buat cara pencen la. Kalau tak caya memang tunjuk punggong tu, dapat laknat dari masyarakat malaysia khususnya ATM ,sila buat undian 'vote' di halaman sesawang ni. Sah geng 15 tu dapat sumpah seranah orang dan buat malu anak bini , saudara sekampong dan yang paling memalukan , beginikah cara orang melayu , ngaku lagi orang Islam , tunjuk punggong depan orang. Satu dunia melihat senaman aneh ni. MEMALUKAN ....MEMUALKAN ....MENJIJIKKAN . Mana nak letak muka oooooooooooooi .

Awanama berkata...

kata org sarawak. . .aksi macam tu, .betol2 ambik kayu mangkong palak dikpun. . camney veteran boleh bodoh mcm tok o?

Awanama berkata...

Apolah pakcik pakcik asokar nie....
hai pakcik tak malu ke? hai mana nak lotak moko layie...oii semuo nie akan masuk dalam lipatan sejarah.

Awanama berkata...

lepas ni kita anugerah askar ponggong ni pingat PJB(Pingat Juboq Besaq ) dengan memegang gelaran Datuk Sri Ponggong

Pesara Tentera berfikiran matang berkata...

khabarnya ali ni hanyalah bekas tentera...bekas tentera tak boleh disamakan dengan pesara tentera...yg hidup merempat tu kebanyakan bekas tentera...lepas tu asyik minta pencen spt mana pesara tentera...ali ni khabarnya hanya 7 tahun saja berkhidmat...kerja pun pesuruh pegawai saja...pesuruh ni kebiassanya prebetlah...tukang kilat kasut,basuh baju,cuci rumah longkang dirumah co atau pun oc...

cucukerinci berkata...

lembu akan mudah diperlembukan....

Awanama berkata...

walau apa jua yg kita nk buat, jangan la gunakan nama persatuan..mereka yang masih di dalam perkhidmatanpun terpalit lumpur...biarlak kebanggaan yg kita dapat sebelum ni, terus dikenang oleh kerana perjuangan yang mulia dan bukannya sia-sia dan kerana glamer...sama2 kita renungkan dn muhasabah diri kita sentiasa, berpijak di bumi yang nyata dan gunakan saluran yang terbaik serta elakkan sengketa...jika salah kata2 saya,maaf d pinta.

Awanama berkata...

Kalau tak silap,muka ini jugak yang bawa "penjual-penjual burger" depan rumah Ambiga.Satu kerja yang amat bodoh.Mana ada penjual burger dijalan antara Mesjid Negara keDataran Merdeka,dan antara Sogo dengan Dataran Merdeka begitu juga disekitar Pasar Seni.Disekitar Lembah Kelang,penjual burger mula buka kedai petang hingga larut malam bukan siang hari seperti jam Bersih 3 berhimpun.Satu lagi kisah karut UMNO.

Awanama berkata...

Datuk palsu ni patut buat senaman kat Dataran Merdeka, DBKL mesti setuju kan.

Awanama berkata...

Lihat muka peserta dalam background gambar tu. Pencen kerepot nak bersenam tonggeng pungkok. Mana tau Najis kasi naik pencen bulanan 50%