10 Mei 2012

Kenapa Polis Tak Bertindak ke Atas Pemuda PERKASA Ini?

Upacara pengebumian' depan rumah Guan Eng

Sekumpulan anggota kumpulan pendesak Melayu PERKASA hari ini melangsungkan "upacara pengebumian" di depan rumah Ketua Menteri Lim Guan Eng di Pulau Pinang bagi menyatakan perasan tidak puas hati terhadap pentadbirannnya sejak 2008.

Diketuai Ketua Wira PERKASA Risuan Asuddin, kira-kira 30 orang berkumpulan di depan rumah Lim di Jalan Pinhorn sambil membawa gambarnya berkalung bunga, melambangkan "kematiannya" kepada masyarakat Melayu.

Kumpulan itu berkumpul kira-kira 15 minit bagi meluahkan tindakan Lim yang didakwa mengabaikan masyarakat itu sebelum bergerak beramai-ramai ke pejabat ketua menteri di Komtar.

Sepanjang perjalanan dengan motosikal, mereka membaling poster Lim ke jalan raya dan menyambung perhimpunan 15 minit lagi di Komtar.

Ulasan GB

Kita menjadi hairan mengapa polis tidak bertindak tegas ke atas pemuda PERKASA itu yang TERANG-TERANGAN sentiasa menimbulkan kekecohan dan huru-hara di Pulau Pinang.

Kali ini siap menceroboh depan rumah Ketua Menteri Pulau Pinang dan membuat sampah dengan membaling poster di jalanraya.

Yang berjalan dan hendak duduk bantah secara aman dihuru-harakan, yang betul-betul huru-harakan negara dibiar dan didiamkan.

Baguslah kalau macamtu. Sikap polis yang double standard itu sebenarnyalah yang akan merendahkan martabat polis sendiri.

Laporan sebelum ini
klik untuk baca




17 ulasan:

koyakutty berkata...

tolong le sdr, jgn tulis melayu, ini terang2 bangsa yg malu mengaku bangsa sendiri...

Tanpa Nama berkata...

esok polis panggil la dia pi balai ... ambik keterangan macam budak tu . tentang gambar tu ok la baru DRAW 1-1 ... ala hal KEMESET saja ni

shameel Iskandar berkata...

tunggu majlis fatwa bersidang dulu

Tanpa Nama berkata...

ini mamak paria,nak besaq kepala bapak dia apa.

Tanpa Nama berkata...

mamak mengaku Melayu kerana mereka diiktiraf oleh UMNO.. perkataan MALAY dalam parti UMNO itu, pada hakikatnya orang Melayu masih anggap MAMAK sebagai keling paria keturunan INDIA..
orang Kedah kata Mamak dalam ketagori DKK (Darah Keturunan Keling) sebab itu mamak mengaku jadi Melayu kerana Orang MELAYU semua bodoh kerana ikut telunjuk MAMAK.
Dah.. lama.. Dah.. Mamak Madey kutty DKK perbodohkan orang MELAYU yang berada dalam parti UMNO itu.

Amuraria berkata...

KEPALA DEPA MAMAK KUTTY KURANG AJAK SAMPAI LA KAT GENG DIA DI PENANG PUN IKUT TELADAN DAA ! MELAYU PENANG MALU LAMA KALU MACAM NI TAPI TADAK TELOK TAKUT KA SAMSENG PERKOSA !

Tanpa Nama berkata...

Tu pasal UMNO tak dilantik jadi Pengerusi BN Pulau Pinang...Mamak mengamuk kat Guan Eng minta balik Melaka..

Tanpa Nama berkata...

hoi perkasa.. kalau benar pejuang bangsa.. kat ampang , selayang dan merata la nii.. org umno (PEROMPAK NEGARA) yg korang DUK sanjung la nii.. bawak masuk ramai PATI.. setengah dari depa ada IC biru.. siap baiah lagi utk undi BN.. haram jadah punya kerja.. mana maruah korang sebagai pejuang bangsa kalau tak nampak benda nii.. maknanya korang pejuang BANGSAT..!!!! 7 keturunan bangsat..!!!

Tanpa Nama berkata...

Ibrahim ali dgrnya ada saham judi, benar ke? Jika benarmaka org dibawah naungannya (perkasa) ada harapan sbb menyokong ketua yg sebegini...semoga dpt lah jawab nnt dpn Allah S.W.T. ke mana kita nak tuju lps meninggalkan dunia ini nnt.....

Tanpa Nama berkata...

sah satu undi dr aku akan pergi ker PR....no more umno mamak...

Tanpa Nama berkata...

PERKASA kaa.. UMNO kaa.. sama saja.. United MAMAK National Organisation !!!!

Tanpa Nama berkata...

Memalukan betul perangai mamak ni.....saya tetap sokong Mr.LGN.Kalu mamak tu suruh Mr.Lim balik melaka...mamak tu pun mesti suruh YDP melaka balik pahang.....ok tak mcm tu

Tanpa Nama berkata...

polis kecut telo sbb dia org pun kan hamba umno

Tanpa Nama berkata...

opppsss tapi nak tanya sikit, yang melalak tuh orang melayu ke mamak????

Osama berkata...

kerabat & spesis kacukkan Mahdey UMNO!
Umat Melayu Naif Otak... gitu la ropa, gaya & kerojenya!

UMNO memamg CIBAI!
Opsss.. ni bukan mencarut!
Umat Melayu Naif Otak tu memang Cemburui Insan Bernama Anwar Ibrahim.
hakhakahkahkahkahkikikikikkukukuku

Tanpa Nama berkata...

baso mamak tolol... ketua Perkasa pendek perut bucit penuh dengan tahi... duit haram.. pengikut jadi tok mindok dok melalak sana sini.

Tanpa Nama berkata...

Melayu ke dia.