29 Feb 2012

[Bergambar] Kasut Tak Lekang Dari Tangan Pemuda PERKASA Ini

Perkasa tunjuk kasut kerana 'kecewa' dengan Guan Eng

GEORGETOWN - Ketua Wira Perkasa Pulau Pinang, Mohd Rizuad Mohd Azudin menjelaskan tindakannya menunjukkan kasut di hadapan kereta Ketua Menteri, Lim Guan Eng Ahad lalu kerana tidak berpuas hati dengan kepimpinan beliau.

Guan Eng dilantik sebagai Ketua Menteri selepas Pilihan Raya Umum 2008.

Rizuad berkata, Guan Eng mampu meluangkan masa untuk menghadiri Himpunan Hijau 2.0 sebagai membantah projek Lynas di Gebeng, Pahang demi modal politiknya.

"Guan Eng didapati mengambil kesempatan dalam perhimpunan itu untuk berucap sambil memperkecilkan kerajaan di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menerusi slogon 1 Malaysia yang dianggapnya sebagai satu pembohongan.

"Padahal, beliau sendiri sebagai Ketua Menteri belum menyelesaikan beberapa persoalan yang dikemukakan oleh beberapa badan bukan kerajaan melibatkan masalah penduduk negeri. Tetapi beliau lebih sibuk dengan hal yang berlaku di negeri lain," katanya pada sidang media di pejabatnya di sini, hari ini.

Beliau meluahkan kekecewaan ini berikutan keengganan Guan Eng memberi respons yang baik ketika meminta untuk berjumpanya bagi membincangkan hal berkaitan penduduk tempatan.

"Guan Eng cuba mengalihkan permintaan NGO dengan mendakwa kami adalah orang Umno, padahal beliau sendiri tahu bahawa kami adalah ahli Perkasa.

"Perkataan diungkap oleh Guan Eng mencetuskan kemarahan sehingga kami hilang sabar sebelum bertindak mengepung kereta beliau sambil menunjukkan kasut kepadanya," katanya. -SH





Ulasan GB

Begitu karenahnya kesamsengan pemuda Perkasa.

Tak lekang kasut dari tangannya.

Agaknya jika orang lain tak puashati dengan Perkasa, masing-masing tunjuk kasut kepadanya apamacam?

20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mamak lagi...!!

Mana pi habih melayu kat Penang tu ekk..?

hairan berkata...

hahahaha

kasut tuh letaknya kat KAKI... maksudnya OTAK bdk2 perkasa tuh kat kaki gak kot ??? hahaha

buat malu melayu islam aje! akhlak mengalahkan orang kafir!!

apa laaaaa

Tanpa Nama berkata...

minta maaf kepada ibu bapanya...anak kamu ni betul2 macam monyet!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Orang melayu penuh budi bahasa dan sopan santun. Tengok dari raut wajah, sah ia bukan melayu.

Tanpa Nama berkata...

Dey Macha.....Ahli Umno dengan Ahli Perkasa tu orang sama lah...Jangan nak kelingtong lah...Sebelum tu nak tanya....LU MELAYU KA?....

GENE FAROUK berkata...

maaf kata,

kalau macam ni cara perkasa chief menunjukkan tauladan....

Sinner berkata...

Dah tu kenapa nak marah2 pulak..? Sapa tgk video tu tau la depa mengamuk ckp jgn main2 dgn UMNO or something like that...

Lagipon ahli PERKASA tu bukan kebanyakan/semua ahli UMNO ke..?

Lain la pi kata geng yahudi Israel ke apa..

Kenapa sentap sgt bila kata jgn layan ini UMNO... hoh!

Tanpa Nama berkata...

MEMALUKAN..kalau macam ni pi Mampus dgn UMNO & PERKASA

ikan berkata...

aku pun bengang gak cara ali rustam tu jadi KM asyik rugi memanjang, ada monorel tinggal rel je mono ntah ke mana tamingsari tak lama lagi lingkup sape ntah yang nak naik,tapi takde le bahlul cam hang oi dok tayang kasut rope walk hang tu...

Ipin Global berkata...

Puak ni otak ada tapi akal letak kat bontot saipul.. hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Macam-macam gila yang dah melanda ahli PERKASA dan UMNO.

Tanpa Nama berkata...

sekiranya UMNOBN menang dalam pilihan raya 13 tersebut maka rakyat MALAYSIA perlu memerima hakikat bahawa GENGSTER dan SAMSENG SAMSENG dari rejim UMNO+BN akan bertambah kejam terhadap RAKYAT MALAYSIA.

Masa itu barulah rakyat akan menyesal kerana memberi kuasa pada PEMIMPIN POLITIK REJIM UMNO+BN sangat kejam, RASUAH dan kebal UNDANG UNDANG.

Merayu pada RAKYAT MALAYSIA ingat sebelum kena kalau sudah kena... orang UMNO kata PADAN MUKA dan pergi mampuslah rakyat.

puak REJIM UMNO +BN dan kroninya serta barua dan anjing suruhan REJIM UMNO=BN akan terus merompak dan memcuri wang cukai rakyat MALAYSIA.
RAKYAT yang papa kedana dan merempat di NEGARA Malaysia sendiri.

PUAKPUAK rejim UMNO+BN masih anggap
orang MELAYU mudah diperbodohkan.

Tanpa Nama berkata...

Puak-puak UMNO dan Perkasa ni bukannya berani sangat tapi disebabkan mereka berada didalam kumpulan yang ramai, masing-masing nak tunjuk hero lah, cuba kalau dua tiga orang, mati kutu le mereka. Lagipun orang PKR dan DAP punya otak dan guna akal bila membuat sesuatu tidak saperti Puak UMNO dan Perkasa Pulau Pinang yang menggunakan kepala lutut dan bertindak seperti "uncivilised people"

Tanpa Nama berkata...

Melayu penang semuanya bertemadun, cuma gengx mamak jer tak bertemadun dan tak sedar diri serta perasan melayu walaupun kulit hitam metalik, oi mamak balik india lagi bagus bantu sedara yang susah kat sana tu

Tanpa Nama berkata...

nampak sangat mamak bikin huru hara..klu dikatakan bodo,marah..tapi hakikatnya memang x cerdik mamak ni..

Tanpa Nama berkata...

Sungguh tidak berakhlak Mohd Rizuad ini.....Tindakannya membawa mesej yg amat negatif kpd bukan Islam mengenai akhlak seorang Muslim.

PERKASA mesti mendidik ahli2 supaya berakhlak dgn akhlak Islam sebelum menyalak tak tentu pasal.

Nabi Musa disuruh mengatakan dengan baik kpd Firaun yg lebih zalim, jahat dan sampai mengaku jadi Tuhan.

Jika dibandingkan Rizuad dgn Musa, jauhlah berbeza. Begitu juga Guan Eng dgn Firaun. Guang Eng...tidak pernah membunuh rakyatnya melakukan kezaliman pd rakyat Penang.

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya LGE dan PR patut berterima kasih pada segolongan ahli-ahli kurang bertamadun UMNO.

Kalau tidak kerana kelibat mereka mengoyak dan memijak gambar KM mereka tempoh hari, Gerakan dan MCA tak akan tumbang hampir pupus di Penang.

Tanpa Nama berkata...

Woi mamak..jgn gunakan port melayu laa..gunakan port mamak laa..jgn kotorkan melayu..banyak mamak tunjuk belang dan mengaku melayu...rosak melayu....

Tanpa Nama berkata...

Mamak lagi , orang Melayu dah pupus kut , yang tinggal cuma dalam PKR ajer , biorkanlah dier yob termakan kari basi agaknye tu yang meroyan tak tentu hala ......

Tanpa Nama berkata...

mamak ni aku kenai sangat dengan dia..kaki hisap ganja, suka p danok..kaki usung minah indon..x heran la kalo perangai dia mcm tu..