24 Apr 2012

Samseng Jalan Kebun Ditangkap Polis

Polis tahan samseng Dataran Merdeka

Dua daripadanya penganggur dan seorang tukang kimpal. Ketiga-tiga mereka ditangkap di Subang Jaya dan direman selama tiga hari.

PETALING JAYA: Polis berjaya menahan tiga individu yang disyaki menyerang kumpulan mahasiswa yang berkhemah di Dataran Merdeka awal pagi Khamis minggu lalu.

Menurut Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohmad Salleh, dua daripadanya penganggur yang berusia 28 dan 30 tahun dan beralamat di Jalan Kebun, Klang manakala seorang lagi tukang kimpal yang berusia 30 tahun dan berasal di Kampung Pandan, Klang.

Ketiga-tiga mereka ditangkap di Subang Jaya dan direman selama tiga hari.
“Suspek telah ditahan dan disiasat di bawah Seksyen 147 Kanun Keseksaan (merusuh),” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Mohmad berkata setakat ini pihaknya telah menahan empat orang bagi membantu siasatan.
Aktivis mahasiswa yang menuntut pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) minggu lalu dilaporkan diserang oleh sekumpulan samseng sekitar 2.45 pagi.

Kumpulan samseng itu dikatakan bertindak merobohkan khemah, menyepak, menumbuk dan menghalau aktivis mahasiswa itu daripada Dataran sehingga menyebabkan kecederaan dan dihantar ke Hospital KL. -FMT

Ulasan GB

Kita berharap samseng-samseng UMNO ini bukan ditahan sahaja, tetapi tindakan tegas mengikut undang-undang perlu diambil, yang sepatutnya termasuklah seorang senator yang dikatakan menjadi dalang kepada serangan terhadap mahasiswa di dataran merdeka itu.

Laporan sebelum ini
klik untuk baca




10 ulasan:

JAMILKUCING berkata...

Salam boleh percaya ke. for me sebagai reformis i dont think so. mereka berani menyalaks eperti anjing karana ada penjaganya. dan tentu penjaganya bukans ebarangan. so beranikah polis berdepan dgn penjaga ini????/

Unknown berkata...

jangan harapan tinggal harapan dah lerrr!

Tanpa Nama berkata...

lawaknya boleh kalahkan osbon

Tanpa Nama berkata...

Tahu sama tahu ajelah , dulupun dah kena tahan , ini pula ,,,, tahan lagi dan seterusnya siasat lagi , hm..... ABU , bagi dioarang semua boleh buat sebab .......... Kredibiliti POLIS , INSTITUSI KEHAKIMAN DAN ...... sudah lama berkubur di bawah pemerintahan BN/APCO..

Tanpa Nama berkata...

Sayang skali.. Persatuan yg bernama mulia tapi memiliki akidah yang sgt hina.. Dan sepatutnya dititik beratkan persoalan hidup dan mati.. Cinta dan naluri.. Berakal dalam tindakan.. Gunakan anugerah pada jln benar.. Bukannya mengalakan budaya samseng.. Bina kekuatan akidah ahlinya.. Bina kekuatan ekonomi.. Wahai ayah semua bangkitlah dari lamunan duniawi anda..

Hansley Arnaz Hawana berkata...

Do you want to know what will happen to them all? Nothing.

Yes, nothing. They will walk out the police station as free men. And then, they will perform the very same thing again, and again 'cause nothing will ever happen to them, except they'll be burnt in HELL FIRE! Munafik!

These are the members of United Munafik National Organization.

Tanpa Nama berkata...

anon 8.04am

ayahanda semua dah kena beli.

hairan berkata...

haaaaaa kan aku dah ckap!

memang umno nih penuh dengan orang yang 'tak ada keje' lain selain menyusahkan orang lain! hahaha... mentaliti pemalas! tak nak kerja tapi nak duit, umno hulur RM2 pun dia orang sanggup bunuh orang... kesian kan

aku tuju nih pada PENGGANGUR ! jenis manusia pemalas! tapi heran gak badan gemuk2 pulak ek??!! sapa la sponser dia orang mentakedarah ek??? kesian

minta jauh aku dan anak cucu daripada termasuk kedlm golongan pemalas

Tanpa Nama berkata...

bnyk2 lah bertaubat sedara 2ekor nie...sedarlah diri awak pun dlm bencana kerana selalu buat perkara yg menyusahkan orglain...kita nak jd samseng yg BERSIH..xmau ganggu insan2 yg berjuang demi RAKYAT malaysia bukan demi DUIT! INSAF LAH DARI SEKARANG.....BERSIH1000X 3.0 TAKBIR!

Tanpa Nama berkata...

Yang Jelas Memalukan Malaysia kerana insiden tersebut menunjukan KELAKUAN Rakyat Malaysia yang

MENGAJI DENGAN YANG TAK MENGAJI

- study with a non-study -