14 Mac 2012

Bakar Rumah : Bekas Pemilik Restoran Meninggal Dunia Akibat Melecur

Johor Bahru: Seorang bekas pemilik restoran meninggal dunia akibat melecur selepas dipercayai membakar rumahnya manakala isteri dan dua anak perempuannya cedera dalam kejadian di Kampung Melayu Kangkar Pulai di sini, Selasa.

Gambar: KEADAAN ruang tamu rumah didiami empat beranak yang hangus selepas dibakar pemiliknya sendiri di Kampung Malayu, Kangkar Pulai, Nusajaya, hari ini. Isteri kepada pemilik rumah itu, Wan Rokiah Wan Yussuf, 43, melecur teruk dalam kejadian itu dan kini sedang dirawat di Hospital Sultanah Aminah, Johor Bahru. - Foto Bakri Mohd Dahalan

Ketua Polis Daerah Nusajaya Supt Noor Hashim Mohamad berkata kejadian berlaku kira-kira pukul 9.30 pagi dan sebelum itu difahamkan berlaku perselisihan faham antara bekas pemilik restoran itu Syed Hussin Syed Hussin, 63, dan isterinya Wan Rokiah Wan Yussuf, 43.

"Polis sedang menyiasat kejadian yang berlaku di rumah separuh papan dan batu itu dengan terperinci. Berdasarkan maklumat, rumah itu dibakar sendiri oleh si mati," katanya kepada Bernama ketika dihubungi.

Noor Hashim yang enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu berkata Wan Hussin meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital manakala Wan Rokiah dan dua anak perempuan mereka, Sharifah Aishah, 22, dan Sharifah Zulaikha, 21, kini dirawat di Hospital Sultanah Aminah di sini.

Katanya seorang lagi anak pasangan itu, Sharifah Zulaikha hanya dirawat sebagai pesakit luar.

Beliau berkata kes itu disiasat sebagai mati mengejut dan mayat Syed Hussin dibedah siasat di hospital yang sama.

Sementara itu, seorang lagi anak pasangan itu yang tidak mengalami sebarang kecederaan dalam kebakaran itu, Sharifah Athirah Alya, 16, berkata dia sedang tidur di sebuah bilik di rumah itu ketika kejadian terbabit berlaku.

"Apabila saya terjaga dari tidur kira-kira pukul 10 pagi, saya lihat emak sedang merangkak ke luar rumah dari pintu dapur dengan api masih berada di badan," katanya ketika ditemui di rumah mayat hospital itu.

Dia bagaimanapun enggan mengulas ketika ditanya lebih lanjut mengenai kejadian kebakaran itu. -BERNAMA

Tiada ulasan: