9 Feb 2012

Papagomo Disaman Lagi, Kali Ini Oleh Peguam Terkenal, Datuk Shukri Mohamed

Baru saja blogger pro-Umno papagomo menghadapi tuntutan saman sehingga RM10 juta kerana didakwa memfitnah ahli perniagaan Abdul Razak Mohd Noor, kini seorang peguam terkenal yang juga ahli politik, Datuk Sukri Mohamed memfailkan saman terhadap papagomo dengan jumlah RM10 JUTA JUGA di Mahkamah Tinggi di Kota Bharu semalam.

Saman terbabit difail ekoran tulisan dalam blog Papagomo atau nama sebenarnya Wan Mohamad Azri Wan Deris dikatakan memfitnah secara terbuka peguam terbabit, lapor harakahdaily.

Sukri diwakili peguam Hisham Fauzi memfailkan saman tersebut baru-baru ini.

Dalam tuntutannya plaintif memohon defendan membuat permohonan maaf secara terbuka dengan menyiarkan permohonan maaf dalam blog defendan di alamat www.papagomo.com.

Defendan juga perlu mengiklankan permohonan maaf tersebut dalam akhbar nasional harian berbahasa Melayu dan bayaran gantirugi sebanyak RM10 juta.

Selain itu memohon gantirugi teladan, gantirugi melampau dan gantirugi punitif.

Plaintif juga merupakan ahli Suruhanjaya Perkhidmatan Negeri dan ahli Majlis Perajaan Negeri Kelantan.

Defendan tinggal di Villa Apartment, Danau Kota, Setapak, Kuala Lumpur dan merupakan pemilik dan penulis ruangan blog; http://www.papagomo.com.

Dalam blog terbabit defendan menyiarkan tulisan bertajuk “ratusan ribu wang rakyat lesap disamun penasihat Sultan Kelantan” pada 4 Mei 2011.

Artikel tersebut disifatkan plaintif secara jelas menyebut berita yang tidak benar dan tidak berasas.

Bagaimanapun mahkamah masih belum menetapkan tarikh bagi sebutan kes berkenaan.

Sementara itu dalam perkembangan lain Mahkamah Tinggi di sini hari ini menetapkan 6 Mac hadapan bagi mendengar kes sebutan sementara perbicaraan kes tiga penduduk Orang Asli menyaman kerajaan negeri.

Sebelum ini tiga penduduk terbabit iaitu Rosli Along, Angah Along dan Hassan a/l Alang dari Pos Belatim, Gua Musang memfailkan saman terhadap kerajaan negeri.

Mereka menuntut supaya kerajaan negeri membatal kelulusan tanah di mukim hulu Nenggiri bagi pembangunan ladang.

Tanah tersebut dilulus kerajaan negeri untuk pembangunan ladang yang dikendalikan Perbadanan Pembangunan Ladang Rakyat.

Kerajaan negeri diwakili peguam Zainal Abidin Mustafa dan dua lagi peguam, manakala ketiga-tiga plaintif diwakili Adrew mewakili Tetuan Lee Hishamudin. Prosiding tersebut dikendalikan di hadapan Hakim Azman Abdullah.

Pada afidavit sebelumnya plaintif menyifatkan pemberian hak milik tanah di Pos Belatim sebagai menyalahi undang-undang.

Mereka menganggap sebagai pemegang hak milik adat Orang Asli atau hak milik adat komunal Orang Asli terhadap tanah di Pos Belatim.

Zainal Abidin bagaimanapun berkata, kerajaan negeri memohon untuk membatalkan saman tersebut kerana tanah berkenaan sebagai milik kerajaan dan tidak pernah diberi kepada sesiapa sebelum ini.-HD


Ulasan GB

GB sudah ulas lama dulu di: Satu Hari Papagomo Tetap Kena Walaupun Polis & SKMM Tak Jalankan Kerja. Kini apa yang GB utarakan menghamipiri menjadi kenyataan.

Kebal macamana pun papagomo yang dili9dungi oleh polis, dengan hukum kebenaran dan hukum Tuhan, papagomo pasti hancur binasa!

Petikan:

GB perhatikan sudah ada laporan polis / SKMM sebelum ini terhadap papagomo tentang banyak isu, salah satunya mengenai video seks.

Tetapi tak ada siasatan dilakukan, malah papagomo semakin galak menyiar gambar porno dan video lucah.

Yang penting sekarang, ialah laporan polis terhadap polis dan pegawai SKMM yang tak menjalankan kerjanya.

Mentang-mentang duduk sekapal dalam UMNO.

Tak apa, satu hari papagomo tetap kena. Sepandai-pandai tupai melompat akan jatuh ke tanah juga.

Doa lagi: Ya Allah buktikan kebenaran itu kebenaran....

Doa orang yang baik-baik dan yang dizalimi akan tetap mengatasi amalan dan doa orang yang jahat-jahat.


7 ulasan:

Awanama berkata...

PR menang PRU13 saman ini akan berjalan, jam itu Papagomo terkencing dan terberak dalam seluar. Menyembah minta ampun. tiada orang akan membantu anda ketika itu

iman berkata...

Bloggers umno menjadikan papagomo sbg ikon.ust fathul bari pun redha dgn akhlak bloggers umno,wlpun jelas skali bloggers umno melanggar akhlak islam dn mghina sunnah nbi sprt mletakkan nama blog mrk dgn nama;sanggahtokjanggut.jk benarlah pmilik blog tu xska kpd t.guru dlm Pas,tp jgnlah mlakukan prkara seolah2 mghina sunnah myimpan janggut.

Kak Mahh berkata...

Politik sangat merumitkan.

paktehku berkata...

... saman pulohan juta ringgit??... tak jadi hal pada dia... undang2 di Malaysia ni, kalau tak dapat bayar saman, hukumannya penjara kurang dari 2 tahun je, ... apa ada kesah tu semua ....

Awanama berkata...

saman biar dia berak dan kencing dalam seluar, kita tengok siapa yang nak tolong beliau.....habiskan toyol pun tak ada orang umporno yang tolong.biar dia menggelupur macam ayam berak kapur,kita tengok ramai2.....

Awanama berkata...

sepatutnya barua gomo ni disaman dari dulu lagi..saman sampai dia bangkrap

Awanama berkata...

Rangking blog Papagomo dah menurun so nasib la dia..habis madu sepah d buang..buat apa nak simpan lagi. Kena sendiri2 la tanggung.