14 Dis 2011

Perompak Ditembak Mati Oleh Pengawal Keselamatan Dalam Bank

Maut dalam bank

AMPANG: Mungkinkah Geng Styer yang aktif sejak 1999 dan ditumpaskan polis beberapa tahun kemudian muncul semula apabila seorang lelaki bersenjatakan raifal sama merompak sebuah bank di Jalan Bunga Taman Muda, Pandan Indah, di sini, sebelum ditembak mati seorang pengawal keselamatan bank berkenaan, petang semalam.

Gambar: ANGKAT...anggota polis mengangkat mayat suspek.

Dalam kejadian jam 3.18 petang itu, seorang lelaki berusia 30-an yang bersenjatakan raifal styer meluru masuk ke dalam bank berkenaan sebelum cuba melarikan wang tunai RM253,000.


Difahamkan, lelaki itu masuk seorang diri di dalam bank manakala rakannya menunggu di luar bank dengan menunggang sebuah motosikal.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin berkata, suspek yang memakai pakaian hitam dan topi keledar masuk ke dalam bank berkenaan sebelum mengugut 20 pelanggan dengan mengacukan raifal styer supaya mendiamkan diri.

“Suspek melompat ke dalam kaunter dan mengugut 12 kakitangan supaya memasukkan wang tunai ke dalam beg galas dibawanya sambil mengacukan senjata.

“Selepas memperoleh wang, suspek cuba melarikan diri, namun ditembak pengawal keselamatan bank berkenaan yang bersembunyi di belakang kaunter dari jarak kira-kira 50 meter,” katanya dalam sidang media di sini, semalam.

Beliau berkata, pengawal keselamatan berkenaan ketika itu bersembunyi dan tidak dapat dikesan suspek.

“Kami akan membuat siasatan terperinci dengan meneliti kamera litar tertutup (CCTV) bagi mengesan dan menyiasat situasi kejadian,” katanya.

Tiada ulasan: