10 Jul 2011

Dosa Polis Yang Sukar Diampunkan, Seorang Mati Seorang Patah Kaki

Mangsa gas pemedih mata meninggal

KUALA LUMPUR, 9 Julai: Seorang peserta perhimpunan Bersih 2.0 yang terkena semburan water canon dan gas pemedih mata di KLCC meninggal dunia sekejap tadi.

Baharudin Ahmad, 58 tahun, bersama rakan dan keluarganya berkumpul di KLCC terjatuh dan pengsan apabila disembur gas pemedih mata oleh pasukan keselamatan.

Beliau yang dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) disahkan meninggal dunia kemudiannya.

Jenazah beliau kini dibawa ke rumah beliau kemudiannya di Kelompok Camar, Jalan Ampang Ulu Kelang.

Menurut rakan beliau, Suhaimi Long, Baharudin pengsan selepas terkena gas pemedih mata di bawa ke HKL di mana anak perempuan mangsa bertugas di situ sebagai seorang doktor.

Isteri beliau, Puan Rosni Melan ketika dihubungi Harakahdaily berkata, ketika kejadian beliau dan suaminya tidak duduk sekali kerana beliau ke Stadium Merdeka manakala suaminya ke KLCC. -HD


(LENSA DPPWM) : REMAJA PATAH KAKI DISEPAK FRU!




Seorang pemuda yang turut menyertai perhimpunan aman Bersih 2.0 telah dikasari oleh sekumpulan FRU.

Dengan menendang tepi betisnya sambil tangannya terikat dengan 'cable tight' yang mengakibatkan tulang betisnya patah. Dia ditangkap dan dikasi sedemikian rupa ketika beliau cuba menyelamatkan diri dari ditangkap polis di kawasan Hentian Pudaraya.


Orang ramai yang berada disitu cuba mendapatkan pisau bagi memotong 'cable tight' polis pada tangannya setelah polis yang menahannya membiarkan pemuda itu ditepi jalan setelah menyedari yang pemuda itu cedera.



Kesan kotor but FRU pada seluar tempat tulang betisnya patah dikasari oleh FRU.



akhirnya 'Cable tight' polis berjaya dipotong oleh orang ramai selepas kire-kire 10 minit beliau terbaring ditepi jalan tanpa dihiraukan oleh pihak polis.



Orang ramai terpaksa meminta teksi menghantarnya ke HKL bagi mendapatkan rawatan selepas polis enggan menggunakan traknya utk menghantar mangsa mendapatkan rawatan



Mangsa meraung yang kesakitan ketika cuba meletaknya di seat belakang teksi



Terima kasih kepada pemandu teksi yang berbangsa india yang sudi menghantarnya ke HKL dengan upah RM5 yg diberikan orang ramai kepada driver itu.


.... tuan-tuan buat le rumusan sendiri... siapa yang jahat dan kejam terhadap peserta yang tidak berdaya??


Ulasan GB

Semuga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham.

Kemenangan PR semakin nyata di dalam PRU13!

27 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jangan lupa pemuda ini ,mesti bela dia,mungkin dia diHKL

Tanpa Nama berkata...

Sorang dah meninggal. Sorang lagi cedera parah. Yang lain-lain luka-luka dan berdarah. Tunggulah...satu hari nanti ngkorang tau la kuasa rakyat.
Aku dah tak sabar nak mengundi ni...

Tanpa Nama berkata...

Time ni doa yg teraniaya insyaAllah dikabulkan tuhan...jahanam UMNO,jahanam FRU ,jahanam polis jahat...hidup kau x kan senang selagi kau tak minta maaf kepada manusia yg kau bunuh dan kau sakiti...mamposss kau dalam keadaan yg amat hina....
Allah akan melaknat kau (umno,polis,fru) dunia akhirat..
satu--kau orang tak bagi haq mereka
dua -- kau zalimi orang yg tak bersenjata

AKU MEMANG MELUAT DGN UMNO<FRU<POLIS LAKNATULLAH

GAJI KAU ORANG,KAMI PUN BAYAR GAK
AKU HARAMKAN WALAU SATU SEN DUIT AKU UNTUK KAU ORANG UMNO,FRU POLIS CELAKA....

Tanpa Nama berkata...

Keluarga Allahyarham Baharudin harap terus buat laporan polis dan ambil tindakan mengheret PDRM,Menteri Hal Ehwal Dalam Negeri dan Kerajaan atas kematian Allahyarham.Kezaliman ini tidak wajar dimaafkan.

facepu berkata...

kejamnyer dorang nie

BERITA SENSASI BERSIH 2.0!!:
VIDEO PANAS BERSIH 2.0 DIDEDAHKAN!!
SENARAI NAMA ORANG YANG DI TAHAN !!

Tanpa Nama berkata...

biarkn lh mreka brmaharajalela smntra umngok msh berkuasa,ini jnis manusia yg tk prnah pkir nasib ank cucu ny satu hari nnti.dia org ni bla dh pencen bru le tau apa yg dia buat btul atau tidak,mcm bos dia org yg dh brsara tu

Tanpa Nama berkata...

Sebagai orang Islam, kita percaya ajal dan maut adalah ketentuan tuhan.. Tidak akan dipercepat atau pon dilambatkan.. Jika benar mereka berjuang atas dasar keadilan Islam mengapa perlu disesalkan.. Bukankah kematian itu adalah hadiah paling bermakna bagi dirinya disisi tuhannya..

Tanpa Nama berkata...

Apa yang aku mampu lakukan kini adalah memohon doa kepada Allah agar Allah memberikan pertolongan kepada kita dari pengkhianatan di dalam PRU 13, dan setiap solat farduku secara bersendirian akan aku sertakan qunut nazilah sehinggalah UMNO/BN tumbang dari tampuk pemerintahan negara ini.

Gunblade IV berkata...

Takziah kat keluarga Allahyarham. Sepatutnya hujung minggu ni tak payah la sertai perhimpunan mcm ni. Dh titah Agung pun nak langgar. Ingatkan yang dh berumur pandai la tunjuk contoh kat orang-orang muda. Bila jadi mcm ni, yang di salah kan pihak yang menjaga keamanan jugak. pelik..

Tanpa Nama berkata...

Alfatihah buat Allahyarham Pakcik Baharudin dan takziah buat keluarga beliau. Semoga ALLAH akan membalas kejahatan POLIS yg jahat itu dengan sejahat jahat balasan.....di dunia dan akhirat.

Tanpa Nama berkata...

Takziah kepada arwah yang telah meninggal dunia. Simpati juga kepada yang patah kakinya. Kesalahan wajar diletakkan kepada penganjur kerana gagal mengumpulkan peserta ditempat yang selamat. MB Selangor telah memberi ruang untuk menggunakan stadium di Shah Alam, namun penganjur berdegil untuk menggunakan Stadium Merdeka yang tidak diberikan permit. Hasilnya berlaku perkara yang tidak diingini. Tidak wajar disalahkan kepada pihak polis kerana pihak penganjur yang melanggar undang-undang berkumpul tanpa kebenaran dan ditempat yang tidak sepatutnya.

Tanpa Nama berkata...

saya perlukan nama, no kp dan hp,mesti bantu pemuda ini.

mohd shahran berkata...

demi allah, aku tak halalkan dunia akhirat duit cuai yang aku bayar untuk digunakan bayar gaji anjing2 umno yg menyeksa rakyatnya sendiri

ajimie69 berkata...

Ini semua salah polis yg tak berperikemanusiaan dan boss2nya yg tak takut akan pembalasan diakhirat... Sesungguhnya balasan diNeraka Jahanam amat dasyat sekali. INGAT !!!

Tanpa Nama berkata...

Ingatlah sesiapa yang mengundi bnumno... kamu juga turut menanggung dosa diatas segala kekasaran dan kekerasan... kerana undi kamulah mereka terus berhati syaitan laknatulllah...adal akal gunakanlah sebaiknya..

Tanpa Nama berkata...

lancar semula BERSIH 2 lepas jumaat pula?

Tanpa Nama berkata...

Umno = melayu bangsat.......
POlis = Lembu...Allah Bagi Otak Tak boleh Pikir...aku Doa kan semua korang RAsAkan Azab Kat dunia ni...

Tanpa Nama berkata...

jom kita sama-sama berdoa.. esp. dlm sujud bykkan berdoa agar regim yg ade ini tumbang segera.. amin.... mereka tak sedar meraka yang bangsat.. tamak... kianat pd rakyat.. bini pkai cincin dg duit rakyat dengan harga berjuta2... Allah kudongkan jarinya kerna mencuri harta rakyat...HIDUP RAKYAT.. mari kita bersatu dalam FRU 13..kita dah minta bersihkan meraka masih berdolak dalik.. kita singkirkan meraka... jgn ada diatara kita yg termakn dgn momokan mereka.. jgn beli surat khabar meraka.. jgn tgk tv mrk... pulaukan.. supaya msg2 mereka kita kebumikan....

hfztlSOLEHAH berkata...

brp tahun lg mereka yg kejam boleh hidup..akhirnya Allah akan memanggil pulang n pasti kezaliman akan dibayar dgn siksa yg amat pedih..pasti..!!!!

Tanpa Nama berkata...

selama ni kita hidup aman damai je..polis tak ganggu hidup kita sesuka hati..kalau kita tak buat salah takdenye dia nak tahan sesuka hati..ni pengalaman aku la dah hidup 30 tahun kat malaysia..apa aku nampak memang diorg berjuang mementang penjenayah, perompak, penculik..tidur malam kita pun tak terganggu, takde peluru sesat sana sini..tak tahulah kalau korg yg marah sampai x halalkan duit cukai yg korang bayar hidup menderita dianaiya polis yang dikatakan kejam selama ni..kalau pertaining to this case korang nak ambik tindakan undang-undang ke atas polis, silakanlah..polis pun dah bagi statement dalam paper..kalau setakat nak mengeluarkan kata2 marah pastu tak buat apa2, takde maknanya, cam tin kosong je..

Tanpa Nama berkata...

to,
gunblade iv..nampak sgt tak ikut perkembangan semasa,dah bagi stadium last2 cancel plak..bodoh tul la najib

Tanpa Nama berkata...

anonymous 7:18 am cakap mcm tah apa2. bunyi mcm dia ni polis je. napa? takut ke org tak halalkan byr gaji tu? menentang jenayah apanya? jenayah belambak , bukannya besar lembah kelang tp jenayah cukup tinggi. tapi kalo dok mengacau org buat ceramah no 1. p mapus la org nk haramkan dan x halalkan duit yg d byr gaji pd polis. sama mcm polis mesir juga sblm mubarak jatuh. suka2 pukul org, tembak org . ko tunggu la krjn jatuh. sorang2 polis yg buat zalim, aniaya , pukul dan buat kekasaran.. kita cari kita bongkar.
akan tiba masanya bila jatuh rejim spt d mesir... akan kita cari sekor2 yg kasari rakyat dulu. siap la ko org..

Tanpa Nama berkata...

dengan ini saya bersumpah (gaya Eskay)...ehem....saya akan mengundi ntuk pertama kali...saya tak akan pangkah dacing dan United Macha National Organization(UMNO) lagi..

Tanpa Nama berkata...

segala pembohongan PR telah tebongkar..hahahahahaha macam badutlah PR nih...

Tanpa Nama berkata...

semoga kerajaan BN akan tumbang

Tanpa Nama berkata...

HEHEHE.... NI MCM LAKONAN JE... SEMUA PIC FOKUS JARAK DEKAT... XDA SUASANA PERHIMPUNAN BERSIH POWN.. EKEKEKEK.... NI BUKAN FITNAH... NI CERITA KARUT.... WAKAKKAKA

Tanpa Nama berkata...

Kancil dah kata, jangan monyet, jangan...monyet degil jgk...kan dah kena....Salah siapa sebenarnya tu? Lu ada otak, lu pikirlah sendiri...