21 Jun 2011

PAS Selangor, Khalid & Saari Kembali, Ibarat Sirih Pulang Ke Ganggang

Khalid, Saari kembali ke PAS Selangor

Ahli parlimen Shah Alam Khalid Samad dan ADUN Hulu Kelang Shaari Sungib dilantik semula ke jawatan masing-masing sebelum ini iaitu timbalan pesuruhjaya (TPJ) III dan Ketua Penerangan PAS Selangor dalam mesyuarat pertama perhubungan negeri malam semalam.

Pada November 2008, Khalid dan Saari Sungip dilucutkan jawatan oleh Datuk Dr Hasan Ali yang ketika itu pesuruhjaya PAS Selangor.

Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Rani Othman turut mengumumkan perlantikan exco kerajaan Selangor Iskandar Abdul Samad sebagai timbalan pesuruhjaya I.

Bekas exco pemuda PAS pusat, Salehin Muhyi pula dipilih sebagai timbalan pesuruhjaya II.

Dr Rani pada sidang akhbar sulung PAS Selangor di Shah Alam hari ini juga melaporkan Khairudin Othman dikekalkan sebagai setiausaha perhubungan negeri.

Khairuddin walaupun dilihat sealiran dengan Dr Hasan, beliau dikatakan tiada masalah ekoran prestasi baiknya selama ini.

Dr Rani juga berkata Izham Hashim telah dilantik sebagai bendahari yang baru.

Dr Hasan pula dilantik ahli jawatankuasa bersama dengan seorang lagi exco Dr Halimah Ali.

Turut dilantik adalah Noraini Husin, Mohd Sani Hamzan (timbalan ketua pemuda negeri), Ahmad Mohd, Ustazah Mariam dan pakar IT Abdul Rahman Sadikin.

Dr Hasan dan ketiga-tiga timbalan pesuruhjaya bagaimanapun tidak hadir dalam sidang media itu kerana dikatakan mempunyai tugas lain.

Ulasan GB

GB ucapkan tahniah kepada kedua-dua YB berkenaan kerana telah dibawa masuk semula ke dalam barisan pimpinan PAS Selangor. Umpana sirih pulang ke ganggang.

Allah Maha Berkuasa dan Dia mendengar keluhan GB sebelum ini yang GB sampaikan di dalam entri bertajuk Tuntutan Akar Umbi: Pecat Segera Hassan Ali.

Masa itu ulasan GB berbunyi demikian:

GB pun hairan kenapa pimpinan PAS Pusat dulu begitu tegas mengambil tindakan ke atas Khalid Samad, tetapi lemah gemalai terhadap Hassan Ali yang telah berkali-kali melanggar ketetapan Muktamar.

Apabila ditinjau barisan pimpinan yang ada, empat jawatan tertinggi parti dikuasai oleh mereka yang mempelupori gagasan Kerajaan Perpaduan PAS-UMNO iaitu Presiden, Timbalan Presiden, Setiausaha Agung dan seorang Naib Presiden.

Maka tidak hairan mengapa terdapat semacam konspirasi di dalam parti. Di depan hentam UMNO komain lagi, seolah mereka pejuang PAS sebenar, sedangkan hakikatnya mereka masih atur pertemuan dalam gelap.

Memang jahat bangat kumpulan tersebut.

Hasbunallah!


Kini akhirnya tak sia-sia GB menyebut ungkapan "hasbunallah" itu. Allah benar-benar membantu dengan menyusun semula pimpinan Parti Islam SeMalaysia daripada rosak binasa angkara tangan-tangan durjana di dalam parti.

Dan GB sedar masih ada saki baki yang tercicir yang masih cuba untuk merosakkan parti, tapi insyaAllah mereka akan terus dihantar ke lembah kegagalan dan kebinasaan.

Kita jundullah dan parti kita hizbullah. Musuh dalam dan luar parti akan kita lawan kerana mereka aduwullah.

Allah akan tetap bersama-sama orang yang ikhlas berjuang keranaNya.

Walaupun GB cuma ahli/blogger biasa, yang tak dipandang lansung oleh pimpinan parti, namun Allah tak sia-siakan pengharapan dan doa GB dengan satu perkataan itu - hasbunallah. Dan itulah sebenarnya nikmat penghargaan dari Ilahi walaupun jasa blogger dilupai oleh pimpinan dalam parti.

Dan kini, ambang PRU, seperti dulu-dulu, tugas blogger PAS lagi besar menanti, untuk menghadapi hizbusy-syaitan yang jahatnya tak terperi. GB berpandangan ramai pemimpin PAS yang akan menang, tetapi, GB yakin juga ramai juga pimpinan PAS yang sombong-mombong dengan para blogger seperti GB ini juga akan tewas, kita sama-sama tunggu nanti.

Tiada ulasan: