3 Mei 2011

Isterinya Dilarikan Mat Indon?

Suami terima SMS minta lupakan Roslina

Kuala Lumpur: Suami seorang kakitangan bank, Roslina Awang Kechik yang dilaporkan hilang dipercayai diculik sejak 22 April lalu menerima empat khidmat pesanan ringkas (SMS) menggunakan nombor telefon talian dari Indonesia.

SMS itu dihantar seorang lelaki menggunakan nama Adi Satano pada jam 4.04 petang, 4.16 petang, 4.27 petang dan 4.33 petang semalam.

Dalam salah satu SMS itu, Adi meminta Sabri Man supaya melupakan isterinya kerana wanita itu dikatakan sudah tidak mahu bersamanya lagi dan mereka juga sudah berkahwin.

Kiriman ringkas lain yang dihantar juga mengatakan Roslina berada di Medan, Indonesia dan meminta Sabri untuk ke sana sekiranya ingin menemuinya.

“Saya cukup kenal dengan dia (Roslina), sudah 10 tahun kami bersama, dia seorang isteri yang baik dan taat. Mustahil dia akan buat begitu kepada saya dan anak-anak.

“Saya menganggap ini bukan keinginan isteri saya, dia mungkin telah diugut oleh seseorang yang mempunyai perancangan tersendiri,” katanya ketika dihubungi Berita Harian, semalam.

Dalam SMS lain yang diterima, Roslinda juga meminta Sabri mengirimkannya sedikit wang untuk menghubungi anaknya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan, berkata polis masih menjalankan siasatan lanjut mengenai kehilangan Roslina.

“Polis masih menyiasat mangsa mengikut siasatan kes orang hilang, di samping turut melihat kejadian dari sudut jenayah.

“Bukti yang diberikan kepada polis tidak cukup untuk diklasifikasikan sebagai kes penculikan,” katanya.


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

indon yang hantar sms tu nak duit je kot... takde kaitan pun ngan roslina nih...

biasa lah... nampak orang terdesak nih... dia reka la cerita... suh orang antar duit...