24 Apr 2011

Tomboy Dicekup Celah Pukat

Dungun – Rahsia sulit seorang ‘tomboy’ yang sering menjadikan timbunan pukat di jeti perikanan sebagai lokasi untuk melepak bersama sekumpulan lelaki terbongkar apabila port sosial itu diserbu polis narkotik, di Kuala Dungun pagi kelmarin.

Aktiviti yang menimbulkan rasa curiga bagi nelayan yang menggunakan jeti terbabit untuk aktiviti memunggah hasil tangkapan itu telah mendapat perhatian pihak berkuasa, lalu satu operasi khas untuk membongkar rahsia mereka dilakukan.

Hasilnya, tujuh ditahan termasuk seorang wanita berimej tomboy dari Bijangga yang didapati positif dadah menjawab persoalan bahawa lokasi itu dijadikan sarang penagih dadah di kawasan sekitar.

Serbuan diketuai Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Daerah, Assistan Superintendan Saravanan Shanmuggan, turut menahan seorang penagih berulang yang pernah ditahan dalam serbuan sebelumnya.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Dahlan Mohd Noor mengesahkan tangkapan terbabit dan kesemua mereka ditahan untuk siasatan lanjut mengikut seksyen 3 (1) Akta Penagihan Dadah Rawatan dan Pemulihan 1983 kerana positif morfin. -SH

Tiada ulasan: