29 Apr 2011

Motivasi Pagi: Tahniah Atuk, Warga Emas 82 Tahun Lulus Ujian Lesen Motosikal

Lelaki 82 tahun lulus ujian lesen motosikal

TUMPAT: Demi kasih sayangnya kepada cucu, seorang warga emas sanggup bersusah payah berpanas mengambil ujian Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) untuk mendapatkan lesen menunggang motosikal.

Abdullah Che Ibrahi, 82, berkata sungguhpun agak perit bagi orang berusia lanjut sepertinya, atas rasa tanggungjawab menghantar cucunya ke sekolah menggunakan motosikal, beliau sanggup menjalani ujian itu.

Abdullah berkata, beliau mengambil ujian kerana sudah serik disaman oleh polis kerana menunggang motosikal tanpa lesen.

Beliau adalah warga emas yang lulus ujian bagi mendapatkan lesen menunggang motosikal selepas dapat melakukan pusingan lapan, meniti di garis lurus dan melakukan brek kecemasan dengan sempurna.

"Saya gembira dapat lesen dan kini dapatlah hantar cucu ke sekolah dan jalan tanpa bimbang," katanya kepada pemberita selepas menerima lesen itu pada majlis penutup Program Satu Komuniti Satu JPJ di Sekolah Kebangsaan Sri Neting, dekat sini, hari ini.

Majlis penutupan itu dirasmikan oleh Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Abdul Rahim Bakri. - BERNAMA

Ulasan GB

Dimana Ada Kemahuan Di Situ Ada Jalan. Dengan usia 82 tahun, Abdullah Che Ibrahi membukti beliau BOLEH melakukan, boleh mendapatkan lesen motosikal sekalipun terpaksa mengharungi terik mentari menunggu giliran bersama anak-anak muda untuk diuji oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Ia sekelumit dari sebuah kisah motivasi untuk mereka yang cepat berputus-asa.

Genggam bara apa biar sampai jadi arang!

Tiada ulasan: