14 Feb 2011

Baju Dan Seluar Dalam Ditemui Berterabur Dalam Semak

Tindakan orang gila seks. Mungkin itu sesuai untuk menggambarkan situasi menggemparkan berikutan penemuan sebahagian pakaian dalam wanita yang berhampiran semak di Lorong 12 Bukit Perdana, Setongkol di sini.

Paling mengejutkan, golongan terlibat itu sanggup menyusun coli pada tiang elektrik di lorong itu selain seluar dalam yang bertaburan dalam semak berdekatan.

Selain itu, turut ditemui uniform sekolah yang turut dibuang dalam semak tersebut.

Situasi ini menyebabkan penghuni lorong dan sekitarnya gusar berikutan kes kehilangan pakaian dan baju dalam milik mereka (wanita) sejak minggu lalu.

Seorang peniaga, Chew Yen Chin, 35 berkata, dia menyedari kehilangan baju dalam miliknya pada pagi Jumaat lalu selepas balik dari tugasan luar.

Menurutnya, selepas dua orang gajinya memberitahu, mereka memeriksa dan mendapati kehilangan pakaian dalam miliknya.

“Orang gaji saya turut kehilangan beberapa pasang coli dan seluar dalam milik mereka.

“Sebelum ini, saya pernah berhadapan dengan seorang lelaki bermotosikal yang cuba mencuri pakaian dalam di belakang laman rumah saya dua tiga tahun lalu,” katanya tindakan lelaki itu berjaya digagalkan selepas dia menjerit terhadap pelaku itu.

Menurutnya, dia risau tentang keselamatan penghuni terutamanya kanak-kanak dan wanita memandangkan laluan itu turut menjadi tumpuan penduduk beriadah (jogging) selain gelap di waktu malam.

Bagi dua orang gajinya, Asi dan Asu, 21 yang berasal dari Jawa itu berkata, mereka mengetahui lokasi kejadian itu selepas berjalan-jalan di lorong itu.

“Kami terkejut dan pantas memberitahu majikan tentang penemuan ini dan turut menjumpai batang besi yang digunakan sebagai alat untuk mencuri pakaian dalam.

“Kami kini risau juga kalau mereka yang melakukan perbuatan ini ada niat lain dan buat perkara bukan-bukan,” kata mereka yang masih terkejut kerana pertama kali berhadapan dengan masalah itu.

Sementara itu Pegawai Khas Parlimen Kuantan, Sim Chon Siang yang berkunjung ke lokasi itu selepas mendapat aduan menasihatkan mangsa terlibat membuat laporan polis untuk langkah keselamatan.

“Kita berharap pihak berkuasa dapat menyiasat seterusnya menangkap mereka yang terlibat untuk mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku suatu hari nanti,” katanya.

Tiada ulasan: