31 Dis 2010

Lakukan Hubungan Seks Dalam Tandas OKU

Pemuda Dikenakan Hukuman Penjara Kerana Hubungan Seks Dengan 2 Remaja Bawah Umur, 15 & 12

Kok dipenjara 15 bulan bermula dari Jan 4, 2011. -- PHOTO: WONG KWAI CHOW

Singapura - Seorang pemuda yang mengadakan hubungan seks dengan dua gadis bawah umur beberapa tahun lalu dikenakan hukuman penjara 15 bulan.

Namun pemuda berkenaan Aaron Kok Chun Cheong, 23, akan hanya menjalani hukuman pada hari Selasa, Jan 4, 2011, kerana beliau ingin merayakan Tahun Baru bersama keluarganya.

Kok, yang kini sedang menjalani latihan di National Institute of Education (NIE), sedang menjalani khidmat negara pada waktu kesalahan itu dilakukan pada 2007 dan 2008.

Mahkamah diberitahu bahawa beliau mengenali gadis-gadis itu melalui ruang sembang chatting di internet pada 2006.

Beliau telah mengadakan hubungan seks dengan pelajar 15 tahun di dalam sebuah tandas untuk Orang Kurang Upaya (OKU) di Pasaraya West Mall pada April 20, 2008, sehari sekembalinya dari latihan khidmat negara di Taiwan.

Sebelumnya pada September 2007, beliau telah mengundang seorang lagi remaja, waktu itu berumur 12, ke rumah flatnya di mana beliau mengadakan hubungan seks di dalam bilik tidurnya.

Kejadian tersebut timbul apabila remaja berkenaan didapati hamil dan dimasukkan ke wad hospital pada 2008. Remaja berkenaan, menggugurkan kandungannya, dan telah memberitahu polis beliau telah menjalinkan hubungan seks dengan berbelas orang lelaki.

Walau bagaimanapun hasil ujian tidak menujukkan Kok sebagai bapa biologi kepada janin berkenaan.

Tiga pertuduhan lain telah diambilkira sewaktu hukuman dijatuhkan.

Peguambela Amolat Singh menyatakan Kok - mempunyai rekod baik di politeknik dan juga semasa menjalani khidmat negara - dan kini Kok perlu membayar sejumlah S$50,000 hingga S$60,000 kepada NIE kerana telah melanggar perjanjian.

Tiada ulasan: