19 Okt 2010

Janda Asah Pisau Di rumah Duda Sewaktu Orang Solat Jumaat

Sik - “Saya datang ke rumahnya sekadar meminta tolong dia mengasah pisau pemotong getah sahaja,” kata pasangan wanita berumur 54 tahun ketika ditanya penguatkuasaan ketika di rumah pasangan lelakinya berumur 57 tahun.

Maklumat orang awam mendapati, wanita berstatus janda itu sering dilihat mengunjungi rumah lelaki yang berstatus duda itu dan kemudiannya mereka membuat keputusan untuk membuat aduan kepada Pejabat Agama Islam Daerah Sik (PAIDS).

Pegawai Agama, PAIDS Syeikh Mohd Haizan Hamzah, berkata, kakitangan PADS menerima aduan tersebut sekitar jam 12.50 tengah hari dan selepas solat Jumaat sekitar 2.50 petang mereka menyerbu rumah pasangan berkenaan.

Menurutnya, kemungkinan pasangan berkenaan menyangka waktu golongan lelaki sedang menunaikan solat Jumaat adalah waktu paling selamat untuk mereka berdua-duaan.

“Namun tekaan mereka ternyata silap, kerana orang awam sudah lama memerhati gelagat mereka tidak mempunyai sebarang hubungan mahram.

“Sepatutnya pada masa itu, pasangan lelaki berkenaan seharusnya pergi melaksanakan solat Jumaat di masjid bersama jemaah lain tetapi dia lebih rela memilih untuk bersama pasangan wanita itu,” katanya.

Beliau berkata, ketika ditahan kedua-duanya berada di dalam rumah, seorang di ruang tamu dan seorang lagi berada dalam bilik, manakala pintu hadapan tidak ditutup bagi mengelakkan sebarang reaksi yang mencurigakan.

“Selain itu, pasangan wanita juga lengkap berpakaian dengan seluar jeans, baju T lengan panjang dan bertudung seperti baru lepas pulang dari menoreh getah,” katanya.

Menurutnya, kedua-dua mereka dipanggil untuk memberikan keterangan di PAIDS semalam dan siasatan lanjut berhubung kes ini akan dilaksanakan dengan segera berdasarkan segala maklumat yang diperoleh. -SH

1 ulasan:

pang5 sik berkata...

Nasib baik depa kena serbu kalau tak.. tentu depa asah senjata pulak. Wakakaka...hai macam2.