26 Jan 2010

Isu Zulkifli Nordin : “Jangan keluar kenyataan hingga siasatan selesai” - Lateefa Koya

Mesyuarat khas Biro Politik Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini mengeluarkan arahan kepada Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu Zulkifli Nordin agar tidak lagi mengeluarkan sebarang kenyataan sehingga siasatan ke atasnya selesai.

Ketua Penerangan PKR Lateefa Koya berkata, kes Zulkifli itu akan dirujuk kepada sebuah jawatankuasa disiplin dengan seberapa segera.

"Tindakan beliau itu akan dihadapkan ke jawatankuasa tersebut, dalam tempoh sebulan daripada sekarang," kata beliau kepada erapakatan.com selepas tamat mesyuarat tersebut.

Mesyuarat itu diadakan sekitar jam 1 tengah hari dan berakhir pada 4 petang ini.

Mesyuarat tadi, memutuskan tindakan yang harus dikenakan ke atas Zulkifli gara-gara beliau membuat laporan polis ke atas Ahli Parlimen Khalid Samad berhubung isu penyalahgunaan nama Allah baru-baru ini.

"Dalam tempoh ini, beliau tidak dibenarkan membuat sebarang kenyataan berhubung isu ini sehingga kes beliau itu selesai diputuskan oleh jawatankuasa disiplin tersebut.

"Kami menganggap tindakan Zulkifli membuat laporan polis terhadap Khalid Samad itu salah," kata Lateefa.

Turut hadir memberi kenyataan dalam kenyataan media petang tadi ialah Azan Ismail yang mengumumkan hal peletakan jawatannya sebagai Timbalan Pengerusi II PKR Pahang baru-baru ini. -erapakatan

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tahniah dan telus, tak macam Jawatankuasa Disiplin Pas..