26 Jan 2010

Ada Ahli PAS Terikut Rentak Zul Kulim

Sekarang ni rakyat biasa macam aku ni dah terasa bahang-bahang Pakatan Rakyat akan alami nasib buruk jika terus terima orang macam Zulkifli Nordin dalam Pakatan Rakyat. Orang Pas sendiri terikut-ikut rentak politik Zul yang cuba jadi Hero Islam dalam Pakatan Rakyat. Mereka percaya bulat-bulat apa saja yang Zul sebut tentang isu Kalimah Allah. Mainan politik licik Zul telah berjaya kucar-kacirkan orang-orang Pas supaya membenci Khalid Samad dengan membuat report polis terhadap Khalid Samad.

Tindakan AMK Keadilan yang diketuai Shamsul Iskandar supaya Zul dikenakan tindakan disiplin harus dipuji berbanding sikap berdiam diri Pemuda Pas Pusat dan dan Pemuda Pas Selangor yang jadi ular sawa kenyang hanya berdiam diri tak kata apa bila gambar Khalid Samad dipijak-pijak sedangkan Khalid Samad adalah ahli Parlimen Pas dan Yang Dipertua Pas Shah Alam. Tidak ada sebarang tindak balas daripada Pemuda Pas Pusat seolah-olah mereka rasa puas hati tindakan Zul yang cuba mencelakakan Pas dan Pakatan Rakyat.

Tindakan Zul yang buat report polis itu hanya menguntungkan Umno-Bn dan seolah-olah itulah kerja Zul yang duduk dalam Pakatan Rakyat menjahanamkan Pas dan juga Pakatan Rakyat daripada dalam. Apa beza penulis-penulis upahan Umno dalam dunia Cyber dengan Zul ? Sama saja dengan apa yang dilakukan Zul itu terhadap Khalid Samad.

Mungkin juga orang Pas yang sokong Hasan Ali rasa seronok dengan mainan politik licik Zul itu sebab itu di Selangor Khalid Samad dirasakan macam keseorangan dalam mempertahankan dirinya dalam isu Kalimah Allah. Orang-orang Pas yang pro Hasan Ali rasa seronok dengan mainan politik kotor dan jijik Zulkifli Nordin daripada mempertahankan Khalid Samad daripada parti yang satu bendera dengan mereka.

Kalau zaman Almarhum Fadzil Nor (baca artikel lampiran dibawah) tidak mahu tengok muka Zul kenapa kita terkinja-kinja nak julang Zul itu sebagai wira Melayu-Islam yang penuh dengan gambaran yang salah? Mainan politik Zul yang hanya berani dengan report polis tapi tidak sanggup untuk berhujah dalam isu Kalimah Allah menampakkan tembelang sebenar beliau untuk hancurkan Pakatan dan Pas sendiri.

Kita kena ingat Pas berkocak macam manapun sesama sendiri, berbeza pendapat, berbeza pandangan tak dak pula sampai main-main report polis ni tapi Zul sanggup buat demikian kerana beliau ada agenda yang telah lama dilakukan beliau secara halus dan hari ini tembelang itu telah pecah tapi masih ada orang Pas yang bangang dan pekak terikut-ikut rentak politik Zul itu. Pemuda Pas Selangor dan Pemuda Pas Pusat patut malu dan cubalah buka biji mata luas-luas kepada tindakan AMK Shamsul Iskandar yang berani bersuara supaya Zul dikenakan tindakan disiplin . Yang pasti Pemuda Pas dah jadi ular sawa kenyang dalam isu ini. -misaimerah

Seorang pegawai Pejabat Agung PAS pernah mengambil Presiden PAS ketika itu, Almarhum Ustaz Fadzil Noor, untuk di bawa ke Pejabat Agung PAS. Sebaik ke lorong masuk pejabat tersebut yang ketika itu di Taman Melewar, Ustaz Fadzil bertanya mengapa begitu ramai orang di pejabat itu.

Pegawai itu memberitahu ada sidang media Ustaz Taib Azamuuddin mengenai kes Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Zulkilfi Noordin pun ada," kata pegawai itu.

Apabila mendengar nama Zulkifli, Almarhum terus bingkas: "Patah balik! Patah balik!"

Mereka kemudiannya pergi minum di kedai makan Haji Anuar Hasan dekat Pejabat Agung PAS itu. Kerana agak lama menanti, Ustaz Fadzil mengarahkan pegawai tersebut memastikan Zulkifli sudah tidak ada.

Apabila Zulkifli itu tidak ada, barulah Almarhum pergi ke pejabat itu.

Saya tidak suka menceritakan perkara seperti itu. Tetapi, hari ini terpaksa lagi untuk panduan anak-anak muda PAS yang membaca blog ini.

Menjelang pilihan raya umum 2004 pula, Majlis Syura Ulama PAS menolak Zulkilfi Noordin dan seorang lagi sebagai calon PAS dalam pilihan raya itu. Yang lain, semua diterima untuk dijadikan calon pilihan raya.

PKR kutip dia.

Hari ini, dalam berita Malaysian Insider bertajuk "Zul Noordin faces PKR disciplinary action", Malaysian Insider melaporkan parti pimpinan Anwar (PKR's de jure leader) itu mahu menjadikan Zulkifli sebagai hero baru Umno.

Tahniah PKR! Tahniah Anwar!- penarikbeca


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PAS selangor takut hasan ali, bukan berani terima kebenaran

Tanpa Nama berkata...

masaalah akan berlaku bila orang jahil pakai lebai, kemudian bercakap agama

Jebon berkata...

Ular sawa kenyang dapat projek. Dah kalah esok baru rasa lapar balik.

Harris berkata...

Memang pemuda pas ni xdak teloq.!Ntah pape la pemuda pas ni!Cam lembu kenyang.X lame nk kna sembelih la tuh!