15 Nov 2009

Era Najib Altantuya : Siasah Bakal Ditutup?

Tahukah kita tentang akhbar siasah yang berada di bawah kelolaan Mohd Sayuti Omar (MSO)?

Bukankah akhbar ini, adalah akhbar banyak mengeluarkan berita-berita yang melahirkan kekeliruan di kalangan ahli PAS tentang keberadaan PAS dalam Pakatan Rakyat, terutama dalam isu Kerajaan Perpaduan?

Apa yang seharusnya diketahui, berdasarkan maklumat dari staf akhbar siasah, bahawa akbar siasah akan ditutup pada akhir bulan 12 ini.

Dimaklumkan, siasah sudah defesit selama 7 bulan. Juga, jualannya tidak lebih dari 20% sahaja. Yang lebih memalukan lagi, akhbar siasah kini sudah berada dalam keadaan yang teruk, sehingga tidak mampu membayar hutang kepada harakah.

Dimaklumkan juga, bahawa MSO sebagai ketua editor telah tidak hadir dalam mesyuarat editorial sebanyak 2 kali dateline.

Apabila di tanya, apa kerja yang akan dibuat oleh MSO selepas ini? Ramai staf hanya memberi jawapan dengan lontaran senyuman sahaja.

Kini, MSO terpaksa menjaulkan dirinya menerusi dunia facebook. Dikhabarkan juga, beliau bersama sang kelembai hendak mengadakan kursus blogger.

Apa perlunya kursus blogger itu?

Yang pastinya, rakyat media sudah menolak blogger pas berwajah umno.

Sekian

Wallahu Alam

Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com

Ulasan GB

Ini adalah salah satu bala dan sial (laknat) yang dibawa oleh gagasan Kerajaan Perpaduan selain dari perpecahan ahli yang berlaku semenjak sebelum muktamar yang lalu.

Pun kebanyakan mereka yang mendokong dan menyokong gagasan ini enggan menerima kenyataan tersebut tetapi sentiasa menegakkan benang yang basah.

Akan lebih banyak lagi kesan buruk yang bakal ditunjukkan Allah yang menimpa parti ekoran dari gagasan sial (laknat) tersebut selagi golongan UG tidak meminta maaf dan bertaubat. Enggan pecaya? Tunggu.

Tidak cukup sekadar mendakwa "UG dah ditutup" sedangkan misi dan visi mereka masih berjalan seperti yang berlaku di Selangor.

Kepada pimpinan, GB dan rakan-rakan blogger yang lain insyaAllah, akan tetap konsisten (istiqamah) dari dulu sampai sekarang mempertahankan prinsip parti dan menentang gagasan yang merosakkan itu.

15 ulasan:

Awanama berkata...

Mustafa Ali telah melantik orang kuat Siasah , Zulkifli Sulong, menerajui harakahdaily.

Mustafa, pencetus gagasan UG kini menjadi harakahdaily sebagai pelampung kepada puak-puaknya untuk menyelamatkan diri dengan menendang Ahmad Lutfi Othman dan menggantikannya dengan puak-puak UG.

Harakahdaily bakal menerima nasib seupa dengan Siasah?

Awanama berkata...

Saya berazam akan terus tak beli harakah sehingga pimpinan plastik ditukar dgn pimpinan original

amdang81 berkata...

Salam Greenboc..

siasah tu pakai je permit MSO, tapi bukan milik MSO pun... cuba la tanya maklumat dari sumber-sumber yang boleh dipercayai lagi. Jangan memalukan diri anda dengan maklumat ni.

Unknown berkata...

Sdra amdang81

Pakai pemit MSO tetpi bukan milik MSO?

Apa yang malunya? Tulisan di atas pun oleh Ust One-G bukan GB.

Justeru itu amdang81 yg sepatutnya malu pada diri sendiri kerana tidak teliti siapa yang menulis rtikel berkenaan sekalipun GB menyiarkan di Kelab ini.

Menjadi tipikal sifat dan sikap blogger2 terutamanya dari Terengganu dan Selangor untuk "menyokong" UG.

Berikan hujjah anda yang lebih mantap daripada bermain dengan hujjah superficial untuk menegakkan benang yang basah!

Awanama berkata...

Kalau harakah nak jadi macam Utusan tak perlulah bayar mahal untuk dapat berita...Sokong TGNA.

Awanama berkata...

Kita cabar hadi dan pas terengganu tawan terengganu PRU 13.

Unknown berkata...

Seperkara lagi sejak bila pula makluman mengenai Siasah dan pemilik serta permitnya menjadi dedahan umum sehingga diketahui oleh amdang81?

atau maklumat itu hanya diketahui oleh gol tertentu yg rapat dengan pihak tertentu?

Apakah ini juga mendedahkan siasah selama ini beroperasi secara "haram" dengan menggunakan permit orang lain?

Saya meminta amdang81 menjawabnya secara telus atau ahli-ahli terpaksa bongkarkan hal ini sehingga ia terang dan jelas.

Awanama berkata...

Tidak mustahil akhbar Harakah pun boleh turut sama terlingkup tak lama lagi apabila pemimpinnya seperti Ustaz Nasa dan Hassan Ali yg telah memakan 'umpan' UBN tu masih dibiarkan berkeliaran tanpa diambil sebarang tindakan...

Kalau 1 org kata kita gila apa nak dihairankan jika kita yakin kita masih waras, tapi jika 1000 org kata kita gila, cepat-cepatlah pergi berubat yea...

PAS perlu cepat berubat utk buangkan penyakit berjangkit 'denies syndrome' yang dibawa oleh UBN...

ANAKSENGAT' ( aku tak rela diperdaya umNO) berkata...

Wahai manusia yang ingin pAS hancur..percayalah Allah akan mendedahkan siapa dalang sem,ua perpecahan dalam PAS selama ini... Solat hajat dan doa semua ahli PAS yang ikhlas akan memebantu .... Apa yang berlaku di Kelantan sekarang akan mendedahkan siapa dalang di belakang isu yang dicipta sebelum ini..
Tunggulah... Allah akan menapis munafiq dalam jamaah Islam!!! Allah PASTI membantu

Awanama berkata...

yang jelas munafiq itu kumpulan UG.
yang nak menghancurkan PAS ialah kumpulan UG
yang bawa perpecahan ialah kumpulan UG

tak der apa di kelantan
tetapi banyak apa di Terengganu dan Selangor

amdang81 berkata...

GB, UG dah ditutup. Kenapa nak hidupkan fitnah yang sudah mati. TG Haji Hadi dah tegaskan beberapa kali tentang UG dah ditamatkan. Tetapi kenapa mesti ada yang cuba 'mengusiknya'?.

Tiada pun tulisan saya berkenaan UG. Kenapa diungkit??

Pasal permit Siasah, saya rasa tiada salah siasah guna permit MSO memandangkan suatu ketika dulu Harakah terhad pengeluarannya. Jadi dengan adanya Siasah, ia menjadi harakah ke 2 ketika itu.

Mungkin Siasah sudah kurang diminati kerana pengeluaran Harakah sendiri yang semakin kerap berbanding dahulu. Mungkin juga kerana sumber maya lebih disenangi ramai.

Bukan tidak biasa kita lihat pemilik tanah orang lain, tapi yang mengusahakan tanah orang lain. Itu biasa la. Rasanya bukan soal selindung kepada ahli parti, tapi selindung kepada KDN yang meluluskan permit. Sebab itu MSO tetap menulis utk siasah kerana permit itu di atas nama syarikatnya.

Mungkin sudah sampai masanya Siasah mendapatkan permit sendiri.

Saya mempunyai PERSEPSI tersendiri kepada GB, maka terpulanglah bagaimana untuk saya menilai GB dari persepsi saya sebagaimana GB punya persepsi terhadap orang dari Terengganu mahupun Selangor.

Wallahua'lam.

Unknown berkata...

UG dah ditutup sedangkan jarumnya masih berjalan seperti pertemuan pemimpin UG dengan blogger UMNO tempohari. Cuba menipu ahli?

UG dah ditutup sedangkan kesan perpecahannya "telah" berlaku. Menutup isu UG atau menyapu isu UG ke bawah karpet?

UG dah ditutup sedangkan pendokongnya masih belum meminta maaf dan bertaubat terhadap perpecahan yang ditimbulkan?

UG dah ditutup sedangkan penyokongnya masih galak memperjuangkannya tanpa bersedia utk mendengar kritikan para cendekiawan spt yg berlaku ke atas Prof Ab Aziz Bari dan Hanifa Maidin?

UG sudah ditutup sedangkan PAS Selangor dan PAS Terengganu masih terus-terusan memandang hina kepada Mursyidul Am PAS seperti tulisan2 para forummer UG di TKO dan Detikdaily?

UG sudah ditutup sedangkan Mustafa Ali masih menyerang Khalid Samad sekalipun apa yang dilakukan Khalid diakui tidak terkeluar dari Islam?

Siasah perlukan permit sendiri di saat Siasah menghadapi zaman malapnya?

Harakah keluar lebih kerap sedangkan edaran harakah semakin merosot dengan bilangan pembaca bukan-ahli jatuh merudum?

Kalau dah tahu mengenai persoalan "persepsi", maka kenapa melenting?

Tentang persepsi sdra kepada GB, meminjam kata-kata TGNA "itu kamu punya pasal", "pergi jahanam UMNO" dan GB menambah "Pergi jahanam Penyokong UG".

Meminjam kata-kata seorang sahabat, ditujukan khas kepada sdra amdang81, "Kita cabar hadi dan pas terengganu (terutama pemuda) tawan terengganu PRU 13."

Martoiriat berkata...

Saya dah lama tak beli dan membaca "SIASAH"
memandangkan editor ahkbar itu adalah MSO.
Tulisan2 MSO diblognya pulak sentiasa memburuk-
burukkan pemimpin2 PAS dan cuba mendewa2kan isu
UG. Dari situlah Saya anggap MSO ini tak ubah
seperti saorang penulis cari makan atau bolih
juga diketegorikan tali barut UMNO. Jadi dari
situlah saya sangsikan dan tidak percaya kpd
MSO yg jugak editor kpd "SIASAH" menyebabkan
saya tidak langgani "SIASAH" lagi.

Awanama berkata...

Yg minat siasah dan tulisan MSO hanya puak UG terutama blogger haprak dari Trengganu dan Selangor.

Saya ada juga merayau2 blog2 depa, depa ni cukup memandang tinggi MSO sbb MSO membelasah TGNA dan mengagungkan UG.

Malah ada diantara mereka mengangkat MSO sbg penulis tersohor.

Sungguh meluatkan membaca tulisan di blog2 dari Trengganu dan Selangor.

faisal siasah berkata...

kepada penulis dan juga tukang komen yg berani, sila hubungi 40238160