5 Okt 2009

Era Najib Altantuya : Sikap Badrul Semakin Terserlah

Kemunculan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah di rumah Ketua UMNO Bahagian Klang, Datuk Mazlynoor Abd Latif pada Rumah Terbuka UMNO Bahagian Klang menimbulkan pelbagai persoalan di kalangan yang hadir.

Setelah kontroversi sehingga menerima kata dua daripada Kerajaan Negeri berikutan kegagalannya melaksanakan tanggungjawab sebagai wakil rakyat di DUN Pelabuhan Klang dan ‘gagal dikesan’ oleh pucuk pimpinan Pakatan Rakyat, kehadiran Badrul di majlis itu menimbulkan seribu satu persoalan.

Tambahan pula, Sinar Harian sebelum ini dimaklumkan Badrul tidak pernah dilihat hadir pada majlis rumah terbuka membabitkan pemimpin PR negeri dan kunjungannya seorang diri ke rumah Mazlynoor di Kampung Raja Uda boleh dianggap sebagai kemunculan pertama beliau pada majlis awam.

Turut hadir pada majlis itu Timbalan Pengerusi Badan perhubungan UMNO negeri, Datuk Noh Omar dan ADUN Sementa, Datuk Abd Rahman Palil dan penduduk setempat.

Badrul juga dilihat duduk semeja dan berbual mesra bersama Noh dan Abdul Rahman sambil ditemani Mazlynoor.

ADUN berkenaan bagaimanapun pulang selepas menyedari kehadiran pihak media yang selama ini ‘memburu’ beliau bagi mendapatkan maklum balas daripadanya berikutan pelbagai kenyataan yang keluar daripada pemimpin setempat mahu pun negeri sejak setahun yang lalu.

Sebelum ini, Ketua Penerangan UMNO negeri, Abdul Shukur Idrus pernah membuat ‘tawaran terbuka’ kepada ADUN Pelabuhan Klang itu untuk menyertai UMNO kerana beliau percaya Badrul masih boleh dibimbing.

Sementara itu, Mazlynoor berkata, beliau tidak mempunyai masalah dengan kehadiran Badrul kerana sebelum ini wakil rakyat itu juga pernah hadir pada rumah terbuka UMNO Bahagian tahun lalu.

“Majlis yang kita adakan ini adalah platform terbaik untuk kita mengeratkan lagi perhubungan silaturahim tidak kira ideologi parti yang menjadi pegangan masing-masing.

“Kehadiran beliau (Badrul) kita sambut dengan tangan terbuka dan sebagai pemimpin, kita perlu menghormatinya” katanya. -Sinar Harian

Tiada ulasan: