1 Okt 2009

Era Najib Altantuya : Kenyataan Yusmadi Diputarbelitkan

Ingin saya jelaskan di sini bahawa saya tidak pernah sekali-kali membangkitkan isu jawatan Ketua Menteri digilirkan ikut formula baru,” kata Ketua Pemuda Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang, Mohd Yusmadi Yusof, dalam kenyataan yang dikeluarkan petang semalam.

Menurutnya, beliau dihujani dengan emel dan sistem pesanan ringkas (SMS) daripada pelbagai pihak termasuk pimpinan parti dan teman-teman penyokong Pakatan yang membaca laporan sebuah akhbar bertajuk “Pemuda PKR mahu jawatan KM digilir ikut formula baru.”

Beliau menjelaskan bahawa hanya memberi pandangan berlatarbelakangkan sambutan hari raya yang antara lain menunjukkan bahawa terdapat penerimaan masyarakat terhadap citra kepimpinan politik baru yang dibawa oleh Pakatan Rakyat (PR) selepas 8 Mac 2009.

Menurutnya, kunjungan rakyat berbilang kaum ke rumah terbuka anjuran pimpinan PR tidak kira bangsa seperti yang dianjurkan oleh pimpinan PKR, DAP dan Pas menggambarkan bahawa formula kepimpinan yang digunakan oleh Barisan Nasional (BN)/UMNO yang mengangkat agenda perkauman sudah ditolak.

“Saya cadangkan kenyataan saya dibaca tanpa tajuk dan tafsiran yang diberikan oleh akhbar, tetapi fokus kepada petikan (quotation) yang digunakan lebih menggambarkan kenyataan saya yang sebenar.

“Saya yakin pembaca sekalian mempunyai kematangan untuk membezakan apa yang benar dan apa yang salah,” katanya yang juga Ahli Parlimen Balik Pulau.


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

media arus perdana UMNO memang kerjanya menipu.

Unknown berkata...

lain kali ...cerdik sikit...pulau kan saja warta pro umno/bn ni...perangai cam gampang pun nak crita ka...lu pikiaq la sendiri...lu loyar...gua buruk...loyar buruk..