6 Sep 2009

Era Najib Altantuya : Si Rambut Panjang Tarik Kerusi

Jelas salah satu bentuk provokasi yang didasari semangat perkauman!..

Rakaman pada minit ke 6.00 ini menunjukkan seorang pemuda (melayu) menarik kerusi ketika seorang dewasa (berbangsa India) ingin duduk, menyebabkan beliau tersungkur jatuh.. tindakan seperti ini sudah pastinya mengundang 'malapataka' perkauman!.. apa reaksi orang India apabila melihat video ini? apakah insiden ini sebenarnya penguat hujah bahawa perhimpunan mengarak kepala lembu tempoh hari juga sebenarnya bertujuan menyindir dan menghina kaum lain?..

Keseluruhan rakaman video ini juga menunjukkan terdapat pihak yang sengaja mahu mencetuskan huru-hara dan kekecohan dlm majlis dialog tersebut.. babak awal rakaman menunjukkan bagaimana 'samseng-samseng' ini menjerit-jerit sambil tersenyum dan tergelak.. apakah mereka ikhlas mahu meluahkan perasaan, atau sememangnya mereka
ikhlas' untuk mencetuskan kekecohan?..

Benarlah telahan beberapa pihak sebelum ini.. dasar perjuangan kebangsaan dan perkauman yang dibawa oleh Parti Kebangsaan Melayu Bersatu ini sememangnya tidak membawa keuntungan kepada negara berbilang bangsa seperti Malaysia, apatah lagi bertepatan dengan nilai-nilai yang diperjuangkan Islam..dasar ini bukan sahaja gagal menyatupadukan umat Islam, malah merenggangkan hubungan sesama bangsa lain.. bak kata seorang rakan, Melayu racist sangat bahaya! sepertimana bahayanya jika bangsa Cina dan India racist..

Apa yang pasti, jika wujud peristiwa berdarah rentetan dari kejadian2 ini, faktor utamanya sudah dapat dikenal pasti...inilah bahana perjuangan berasaskan bangsa dan perkauman! - ruangbicarapriamalaya



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

napa situasi gini masih berlaku kat semenanjung ya..? kami kat malaysia borneo hidup rukun damai walaupun berbilang bangsa dan agama..gereja dan masjid pun buli duduk bersebelahan kat cni...hrp manusia2 pelampau cam dlm video ni tak wujud kat malaysia borneo..

DurianKampung berkata...

Bodoh punya manusia. Agak2nya berapa lah LembUMNO bayar depa ni. Menghabiskan duit rakyat utk bayar pencacai macam ni, kemudian naikkan harga minyak utk cover balik... hmmmm.

perompak harta rakyat berkata...

Utusan Malaysia

Kuala Lumpur, 10 Sept. 2014.

Salah seorang demonstran pada sesi dialog bersama penduduk yang diadakan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor untuk mendengar keluhan penduduk di Syeksyen 23bertempat di Dewan MBSA yang bertukar menjadi medan mencarut dan makian pada Menteri Besar serta barisan Exconya pada bulan September tahun 2009 lalu yang memekik-mekik hendak merogol YB Roziah dan juga individu yang sama menarik kerusi yang diduduki oleh seorang peserta dialog berbangsa india secara senyap-senyap telah dijumpai mati dalam keadaan yang amat mengerikan tersangkut dijaring yang dipasang untuk mengumpulkan sampah diSungai Klang.

Mayat mangsa yang telah mereput telah dijumpai oleh pekerja Indonesia yang hanya ingin dikenali sebagai Sukarji yang ingin memulakan tugas seperti biasa bersama rakan-rakan lain. Beliau telah menerangkan pada wartawan kami bahawa pada mulanya beliau menghidu bau busuk berdekatan tapak pengumpulan sampah lalu mereka mencari dengan penuh debaran walaupun yakin langsuir tidak aktif pada waktu siang.

Beliau mengatakan berasa syak bau itu adalah bau Hantu Langsuir yang mana sifatnya Harum apabila jauh dan Busuk apabila dia sudah hampir dengan kita memandangkan dikampung asalnya dulu di Kediri, Jawa Timur Indonesia terdapat Hantu Langsuir yang menggangu anak dara yang pulang bersaorangan lewat malam dari Konsert Dangdut Goyang Gerudi Edisi Millenium Inul Daratista.

Akhirnya pencarian mereka selama 12 minit membuahkan hasil yang lumayan apabila berjaya menemui punca asal bau itu datang. Didapati Mayat Syamsul dengan keadaan tangan terikat dibelakang dan mulut disumbat dengan seluar dalamnya sendiri disamping isi perutnya didapati telah terburai keluar.

Matanya didapati telah hilang berkemungkinan besar telah dicungkil dari kepala mangsa.Pakar Forensik dari HUKM Dr AKhir Toyol mengesahkan bahawa mata dan telinga serta lidah mangsa telah cungkil menggunakan satu objek tajam seperti pisau atau gunting dalam keadaan mangsa sedar memandangkan kandungan hormon adrenalin yang tinggi didalam sampel tisu yang diambil.

Pakar mengesahkan telinganya dikerat dahulu kemudian apabila mangsa menangis kedua biji matanya telah dicungkil menggunakan objek tajam yang sama. Ini membuatkan mangsa menjerit-jerit kesakitan dan apabila mangsa terus menjerit para penyerangnya naik berang lalu mengerat pula lidah mangsa. Mereka kemudian menanggalkan seluar jeans serta seluar dalam mangsa yang masih berlumuran darah dan menyumbat mulut mangsa dengan seluar dalam yang dipakainya.

Akhir sekali Mereka mengikat tangan dan kaki mangsa dan merodok perut mangsa hingga mengakibatkan tali perut mangsa berjujuran keluar. Dan akhir sekali mereka beramai-ramai mencampakkan mangsa yang masih bernyawa-nya ikan kedalam Sungai Klang.

Manakala rakan-rakan umNO BN lain yang menyertai tunjuk perasaan mengusung kepala Lembu dan membuat kekecohan di MBSA yang lalu berasa nyawa mereka juga akan terancam sekiranya tinggal lebih lama di Syeksyen 23 lalu secara beramai-ramai pergi ke Imegresan untuk membuat Permohonan Memohon kewarganegaraan Zimbabwe dimana Presidennya yang menjadi sahabat baik Mahataik Firaun @ Dato' seri Dr Mahathir -Dr Robert Gabreil Mugabe- mengalu-alukan rakyat Malaysia berbangsa Yahudi Bani umNO untuk memohon kewarganegaraan disana dengan syarat Harta Rompakkan yang dirompak di Malaysia dahulu semasa umNO BN masih berkuasa diMalaysia selama lebih kurang 54 tahun dibahagi dua.