18 Ogo 2009

Era Najib Altantuya : Tindakan Muhyiddin Tak Senonoh

Banyak pihak mengecam tindakan Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Mohd Yassin yang menggunakan jentera kerajaan seperti helikopter TUDM untuk merasmikan mesyuarat UMNO.

"Benar-benar tak senonoh. Jika semalam beliau menyatakan perbuatan Gobala di Permatang Pasir tak senonoh, beliau lebih tak senonoh kerana sebagai TPM, beliau sepatutnya menunjukkan teladan yang baik," kata seorang pemimpin Pakatan Rakyat hari ini.

"Mujur tak ada apa-apa berlaku, sepatutnya beliau mengambil iktibar dari kejadian yang menimpanya di Tuaran," tambahnya merujuk kepada insiden helikopter yang dinaiki oleh Muhyiddin yang terpaksa mendarat cemas di Tuaran, Sabah kerana cuaca buruk.

Semalam, Muhyiddin menyifatkan tindakan Ahli Parlimen pembangkang N Gobakrishnan yang sengaja menimbulkan kekecohan pada proses penamaan calon pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir pagi tadi sebagai sesuatu yang tidak senonoh.

Beliau berkata, perkara itu tidak sepatutnya berlaku memandangkan proses penamaan calon berlangsung dengan aman dengan kawalan pihak berkuasa.

"Memang tak sepatutnya berlaku jika polis itu polis yang bertamaddun dan menhormati nyawa manusia apatah lagi seorang ahli parlimen. Tetapi yang nyata polis-polis adalah dari species bukan-manusia agaknya sehingga tergamak melakukan kekasaran dan keganasan ke atas Gobala di khalayak ramai," tempelak seorang pemuda PKR yang turut ada di tempat kejadian.

"Muhyiddin sepatutnya membela rakyat agar tidak dizalimi tetapi beliau membela polis yang berlaku zalim. Memang kerajaan UMNO BN perlu ditumbangkan segera," tambahnya.



Tiada ulasan: