28 Jul 2009

Era Najib Altantuya : Konspirasi BN Untuk Rampas Selangor

Konspirasi Barisan Nasional untuk merampas kembali Selangor dari pemerintahan Pakatan Rakyat melalui agensi-agensi kerajaan semakin serius, kata Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan, Ng Suee Lim.

Menurutnya, Barisan Nasional sentiasa menimbulkan pelbagai isu mengenai tingkah laku Exco dan Adun Pakatan Rakyat secara bersiri. Setakat ini konspirasi itu sudah memasuki lima episod.

“Apa yang berlaku PR, ini adalah satu teori konspirasi BN untuk merampas semula Selangor, ini siri kelima, pertama Teresa Kok ditangkap ISA, kedua Ronie Liu ditangkap alasan menghalang pegawai polis lakukan siasatan, ketiga MB guna sendiri sebagai kereta rasmi, dan isu lembu di masjid-masjid,”

“Seterusnya kes Exco Elizabeth Wong di sebarkan gambar secara tak beretika, lanjutan itu sehingga sekarang penyiasatan terhadap adun PR khususnya PJ, dan menyebabkan kematian Teoh, perancangan UMNO untuk merampas kerajaan Pakatan Rakyat untuk kembali ke Barisan Nasional,” katanya.

Ng berkata, di Perak misalnya, campur tangan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia atau SPRM yang kononnya menyiasat salah laku dua Adun menyebabkan Perak jatuh semula ke tangan Barisan Nasional.

“Kita berbincang dan sepakat untuk hadapi BN dengan segala perancangan jahat BN utk jatuh PR melalui rampasan kuasa, kita hadapi barisan nasional bila-bila masa pada pilihan raya kita tak gentar, tetapi bukan cara melalui rampasan kuasa melaui seluruh instrumen kerajaan persekutuan, termasuk polis, SPRM dan sebagainya,” jelasnya.

Ng berkata, beliau sedia untuk disiasat pada bila-bila masa, tetapi dengan syarat di pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri dan ditemani peguam.

Sementara itu, Adun Meru, Dr Rani Osman berkata, semua Adun bersepakat membuat rumusan bahawa tindakan SPRM terhadap mendiang Teoh Beng Hock, adalah zalim.

Menurutnya, Teoh bukan suspek tetapi saksi yang tidak patut disiasat sebagai pesalah.
“Kami berharap suruhan jaya Diraja ditubuhkan menyiasat semua pekara sebab ini isu besar, pertama saya minta supaya SPRM kaji semula peruntukan yang diberikan kepada Adun, sebenarnya adalah hak Adun untuk dibelanjakan untuk kepentingan rakyat,”

“Jikalau Adun disiasat perlu temu janji untuk sial siasat, penyiasatan perlu berkualiti dan berhemah, jangan angap kami seperti criminal, sampai soalsiat disuruh berdiri tegak dan terlalu lama. Mereka perlu respect, minta mereka siasat di bangunan SUK, harap sekurang 10 peguam kerajaan negeri membantu Adun-Adun, bagi kami hari untuk menetapkan peguam dan jangan secara military, seperti kami dah bunuh orang,” katanya.



Tiada ulasan: