13 Jan 2017

[VIDEO] BERSATU Tibai Nik Amar...

Dari bermukah, baik bernikah, kata PPBM kepada Pas

Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) mencadangkan agar Pas terus 'bernikah' sahaja dengan Umno, bukannya 'bermukah' sebagaimana sekarang.

Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM, Zahid Mat Arip berkata, "Dari bermukah dengan Umno, baik bernikah terus, tak baik cara begini."

Zahid menjawab kritikan Naib Presiden Pas, Datuk Mohamad Amar Nik Abdullah yang berkata, Pas sedia bekerjasama dengan PPBM, tetapi tidak dengan Tun Dr Mahathir Mohamad.


Kata Nik Amar, kerjasama politik sekiranya berlaku sekalipun hanya melibatkan Pas dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), bukan Dr. Mahathir meskipun beliau merupakan pengerusi parti itu.

“Kena beza itu, kerjasama kalau berlaku hanya antara Pas dan PPBM bukan dengan Mahathir sebab kita tahu dia tidak boleh bekerjasama. Dan, kita juga sama sekali tidak akan mendengar apa-apa pandangan Dr. Mahathir.

“Dr. Mahathir ini, tidak boleh bekerjasama dengan sesiapa pun. Kalau betul nak kerjasama, Dr. Mahathir mesti ubah sikapnya. Dr. Mahathir kena ingat dia bukan lagi Perdana Menteri atau Presiden Umno,” katanya.

Tindakan ini sama dengan apa yang dibuat DAP terhadap Pas sebelum ini, sedia bekerjasama dengan Pas tetapi tidak dengan presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Menurut Zahid, apa yang dibuat oleh Pas sekarang benar-benar menguntungkan Umno.

Bagi Zahid, kenyataan ini Nik Amar ini membayangkan kegembiraan pemimpin Pas yang sudah selesa berada dalam dakapan Umno dan BN.

Bagi beliau, Pas lebih baik bernikah terus dengan Umno dari bermukah, bersekedudukan dan melakukan 'persetubuhan haram' sebegini.

Bagi beliau, Tun Mahathir mempunyai banyak jasa selepas memerintah negara ini selama 22 tahun.

"Isu sebenar yang negara hadapi adalah isu 1MDB, SRC, RM2.6 bilion yang masuk ke akaun Najib.

"Ini Pas tak cakap, ia isu rakyat yang boleh digunakan untuk tumpaskan Umno," katanya.

Menurut beliau, apa yang berlaku sekarang adalah jika Umno berbangga dengan 'Jamal', Pas pula berbangga dengan Nik Amar.

"Saya harap lepas ini tidak ada pula pihak yang memanggil dia Nik Amar Jamban pula sebagaimana yang dikenakan kepada Jamal," kata Zahid merujuk kepada Ketua Umno Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Yunos. -MD

ULASAN GB

Sila tonton video di bawah ini. Di situ ada ulasan GB.





FEATURED ADS



19 ulasan:

Malaysiabaru berkata...

Nik menyAmar ni sudah sudah lah. Masa anta dah tamat.. Pegi balik mengajar di pusat islam (jakin)

Buar besar kata dua cipta hudud. Rupanya pak ostad di jakin kawan lama menyanar di pusat islam yg reka hudud buatan manusia

Hudud yg tak ikut alkoran. Semua main rotan dan denda... Habisblah semua pokok rotan sold out..

Hukum koran di main main... Mana dia potong tangan hukum rejam?

ALASAN PIS AFALAH DI PADANG PASIR GAKDE POKOK ROTAN ITU SEBAB NABI GUNA BARU UTJ REJAM

DI KHATULUSTIWA ADA BYK POKOK ROTAN KITA TIBAI PAKAI ROTAN LAH

aduh main sama hukum.. RUU355 rupanya kerja jamul kill yg takut nak bentang dan bagi sama Nik MenyaAmar.... Kemudian bagi sama Hadi Pin.

Patutlah husam kata di la tak penah nampak draf HUDUD JAKIM ini...

AMANAH PERLU YAKIN TANDING SEMUA KWRUSI DI KELANTAN

janji risau pasal pkr sebab pkr hanya memperkudakan pas utk berada di pentas ciptaan pas...

Semua 99% pakar analisa pru kata pada peu14 adalah 4 penjuru.. APA STRATEGI PKR UTK hadapi 4PENJUEU? apa takde strategi.. Pkr dah mengaku kalah?

Nasib baik ada AMANAH !!!

Tanpa Nama berkata...

Saya orang pertama nak panggil Nik Amar Jamban

Tanpa Nama berkata...

PAS semakin biul...... tak pasti apa halatuju
lebih pada tidak suka pada individu...dari selamatkan negara yg semakin hancur
kat tangan pesalah yg lebih besar....

Tanpa Nama berkata...

Ada pun sebab DAP masih menerima PAS dan menolak Hadi adalah kerana cakap Hadi yang berbelit-belit dan cepat merubah sebarang keputusan yang akhirnya berbalik pada keputusan nya yang awal. Malah Hadi selalu cakap lain, yang di buat lain.

Mahathir tidak menguna kuasa veto dan jawatan yang di pegang bukan nya jawatan Presiden.

Ada kah jika Mahathir adalah Presiden UMNO maka sejahat manapun PAS akan berunding seperti mana PAS sedang berunding dan berkerjasama dengan Najib.

Mengapa tiba-tiba setelah beberapa rundingan dengan pemimpin PPBM, baru sekarang syarat PAS ialah hanya berkerjasama dengan PPBM dan tidak melibatkan Mahathir. Minta Amar bersihkan celah gigi yang terlekat dedak ..


Tanpa Nama berkata...

ada org amno kelantan kata kat amba Tun Mahatir da nyanyuk ... tapi apa yg aku tgk org2 dlm Pas yg tak betul da mula cakap tak synchronize dgn otak yg kluar merepek aje ...aku rasa klau Nik Amar jadi pm ganti Najib satu negara kena sawan

Tanpa Nama berkata...

Budok gemuk pendek ni bengong doh..x sempat nk jadi mentri besar..hok tu jd nanar..baso sewel..

Tanpa Nama berkata...

Kalau UMNO ada Ahmad Mazlan, Pas ada Nik Amar dan Ustaz Deris. Pelawak2 yang tidak berfaedah kepada ummah.

matakanan berkata...

Nik amar ni ilmu agama saja tinggi kalau bercakap ikut nafsu, kerana nafsu akan lesu. Di sebabkan nafsu lah sanggup bermukah dengan umno. Cepat cepat lan nik amar (PAS) berkahwin dengan umno,rakyat tak sabar nak makan kenduri lepas tu mereka pun (penyokong Pas) semua lari. teruskan nik amar cepat istiharkan kalau berani. Ingat Nik Amar dunia ibarat roda pembajak sawah padi pasti satu hari bergolek kamu ke bawa berada dalam tanah yang becak dan berlumpur.

I KNOW U berkata...

dap tolak hadi tapi blh kerjasama dgn pas, maka pas akhirnya menolak terus dap.

pas pula kata boleh kerjasama dgn Bersatu tapi tolak Mahathir.... maka adalah wajar akhirnya Bersatu tolak terus pas.

bersatu telah diberi masa cuba berbaik dgn pas dan kini dah mula kenal siapa pas.

hanya parti nyamuk saja boleh jadi pengikut pas utk tolong2 gantung poster

Tanpa Nama berkata...

Tertarik juga dengan surah hud:113. Agaknya DAP tu tak termasuk kelompok zalim yg kufur tu dan menjadi sahabat baik PAN. Mungkin PAN terselamat dari api neraka bila berjuang dgn DAP, si kafir tu.

Tanpa Nama berkata...

Bagi aku la pas dah jadi parti Tahik....maaf cakap sbb apa jua bende yg keluar drp mulut pemimpin pas semua busuk2 belaka....dr presiden hinggalah kepada walaunggas walaun ataupun walakontol. ...semua sama busuk.....ucapan busuk bila lawan hujah xterlawa maka mrk mula mencarut memaki hamun hingga keluar perkataan "PAN***"... Betapa busuknya pas sekarang selayaknya digelar tahikkkk.....sekian....

Tanpa Nama berkata...

Berkatalah Nik Amar: "Tindakan ini sama dengan apa yang dibuat DAP terhadap Pas sebelum ini, sedia bekerjasama dengan Pas tetapi tidak dengan presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang."

Ulasan saya,
Wahai Nik Amar, DAP bekerjasama dengan PAS tetapi tidak dengan Presidennya pada ketika itu kerana PAS ketika itu masih lagi dalam Pakatan Rakyat(PR) dan ada pemimpin-pemimpin yang komited dengan PR masih ada dalam PAS.
Tetapi sekarang, semua pemimpin-pemimpin yang ingin kekal bersama PR itu telah pun keluar parti dan menubuhkan Amanah selepas PR berkubur. Jadi, apa perlunya lagi NIk Amar ini nak merepek sedangkan PAS tidak adapun dalam gabungan baru Pakatan Harapan (PH)+ PPBM. Oleh itu, istilah PAS bekerjasama dengan PPBM tetapi bukan dengan Pengerusinya tidak akan berlaku kerana PAS tidak ada dalam gabungan PH malah lebih mesra dengan UMNO.
Jadi, saya nasihatkan bergabunglah dengan UMNO supaya senang kami nak buat keputusan menolak PAS+UMNO/BN pada PRU14 akan datang.
Saya juga berharap Amanah akan bertanding semua kerusi PAS di Selangor kerana kami dah tak sabar-sabar lagi nak memenangkan Amanah Selangor.

Sekian.

Tanpa Nama berkata...

walaunta Tanpa Nama 5:17 PTG

Anda pandai-pandai mentafsirkan ayat berkenaan mengikut selera anda. Sedangkan sudah jelas PAS yang bersekongkol dengan puak yang zalim iaitu UMNO. Selama ini siapa yang terlebih byk menzalimi rakyat jika bukan UMNO/BN? Sejak bila DAP memerintah kerajaan pusat dan menzalim rakyat?

Tanpa Nama berkata...

517 terlebih minum kencing lobai hadi...

Tanpa Nama berkata...

Pas sudah dikucar kacirkan lobai hadi pemuja syiah...

Tanpa Nama berkata...

Ambo lebih suka berkawan org islam yg munafik, korup, pecah amanah dan penipu daripada org kafir..biar org kapir tu baik,amanah, jujur ambo tetap tak suka..biar nama sahaja kafir,ambo tak suko..ambo amat bersyukur dapat br1m,dengan br1m ambo boleh beli kereta, pelampung waktu banjir.. ambo bersyukur malaysia masih aman, biar harga barang naik berlipat kali ganda pun ambo suka sebab malaysia masih aman..syukurlahhhhh,BN menang rakyat senang...

Tanpa Nama berkata...

Adakah kerana DAP berbaik dengan AMANAH maka DAP di katakan zalim ?

jika DAP zalim, pernah kah anda dengar UMNO di Penang dakwa DAP zalim ? Ada kah rakyat di Penang di tangkap sebab berdemo ? Adakah LGE mendapat derma atau ambik duit dari tabung negeri ? Ada kah LGE tidak di siasat kerana memiliki harta berjuta ? Adakah LGE tebang pokok kalau tak tebang balak atau jual pasir ?

Anda yang patut takut kalau bercakap pasal neraka.

Tanpa Nama berkata...

PAS tidak mahu berkerjasama dengan Tun selepas Pusat memberi bantuan banjir berjuta-juta .. mungkin termasuk sekali dengan duit saguhati untuk Walaun-Walaun.

Syukur ada Najib ..

Tanpa Nama berkata...

Syukurlah iman juga dapat dibeli..bila iman dapt dibeli akal fikiran yg ada pn terpaksa dilupakan..syukurlah..buku2 agama bertingkat2 di pelajari diketepikan,akal fikiran yg dibelenggu dgn iman yg telah dibeli dari rasuah2 sehingga mampu fatwa2 dan kata2 sesat dan buta..syukurlah malaysia masih aman,duit balak & banjir dibelasah, anak-anak murid 'ularmak' tok guru hadi mereng walaunta dikencing ciritkan... syukurlah..melayu munafik diutamakan, kafir yg baik diketepikan...syukurlah malaysia ada tuang guru al-khomeni_s hadi al mereng_ues...