5 Mac 2016

Apabila Kata Sudah Bersilang Sengketa, Terdedahlah Si Pendusta

Hadiri majlis Deklarasi Rakyat: Apa sebenar pendirian Pas?

Deklarasi Rakyat yang ditandatangani 56 pemimpin dan bekas pemimpin BN, Pakatan Harapan, NGO dan aktivis semalam turut menyaksikan dua pemimpin Pas seperti tidak mematuhi pendirian parti mereka.

Mengejutkan apabila Pengarah Pilihan Raya Pas, Datuk Mustafa Ali dan Ketua Penerangan Dewan Ulamak Pas, Datuk Dr Khairuddin Aman Razali turut hadir di Rumah Kelab Persatuan Alumni Universiti Malaya (UM) petang semalam.


Kehadiran mereka sekaligus bercanggah dengan ketetapan Pas sebelum ini yang menolak pelawaan Mahathir untuk hadir dalam majlis menandatangani deklarasi menuntut penyingkiran Najib sebagai Perdana Menteri itu.

Hal ini dilihat berbeza dengan penyertaan Datuk Mahfuz Omar dan Datuk Husam Musa memandangkan kedua-duanya memang dianggap sebagai “harum manis” dalam Pas kerana kerap muncul dalam program melibatkan Pakatan Harapan.

Bahkan, Husam sebelum ini pernah cuba diheret ke lembaga disiplin parti kerana banyak membangkitkan perkara yang bercanggah dengan dasar Pas dan Islam termasuk secara terbuka mengkritik kepimpinan Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Terdahulu, Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan dalam kenyataan 3 Mac lalu mendakwa partinya mempunyai pendekatan tersendiri untuk mengubah kepimpinan negara termasuk mengambil keputusan menghadap Majlis Raja-Raja.

Dalam perkembangan berkaitan, Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dalam status di laman facebook beliau yang dikemas kini semalam mendakwa kehadiran Mustafa dan Khairuddin dalam majlis itu telah mendapat 'kebenaran khas' presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.


Tindakan Abdul Hadi ini sekaligus mengenepikan 'deklarasi khas' Takiyuddin bahawa Lajnah Politik PAS Pusat yang bermesyuarat 3 Mac lalu mengambil keputusan tidak terlibat dalam majlis semalam.

Mustafa pula ketika ditanya pemberita menjelaskan beliau hadir atas kapasiti individu dan bukan mewakili parti.

Menyifatkan Najib melakukan kerosakan kepada negara, inti pati deklarasi banyak menyentuh tentang kontroversi syarikat pelaburan negara sarat hutang, 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Turut dituntut pemulihan integriti institusi yang telah dilemahkan iaitu Polis Diraja Malaysia (PDRM), Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Bank Negara dan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC). -Malaysia Dateline


Penjelasan.
Dua orang yang hadir ke majlis deklarasi telah mendapat kebenaran dari Presiden.
1. Dato Mustaffa Ali
2. Dato Khairuddin Aman Razali.

Mereka hadir dengan kebenaran khas Presiden.

Deklarasi itu adalah deklarasi rakyat. Kandungan deklarasi ialah mendesak Najib turun dari jawatan selaras dengan kenyataan yang telah dikeluarkan oleh PAS. Tiada masalah dengan deklarasi tersebut.

Seluruh pimpinan parti berdiri teguh di atas pandangan dan hak Presiden dalam isu ini.

PAS akan terus berusaha ke arah perubahan total dasar negara agar selaras dengan tuntutan Islam.

Tuan Ibrahim Tuan Man
Timbalan Presiden.
4hb Mac 16

Jawapan YB Dr Khairuddin At Takiri :

"..ana hanya hadir tetapi tidak sign declaration kerana mandat dari Presiden hanya untuk hadir mendengar & menemani Cikgu Pa.."

ULASAN GB

Hukum kebenaran dan keadilan pun berjalan. Sampai bila ulama PAS ingin menjadi "pendusta"?

Tok Pa kata, kehadirannya adalah di atas kapisiti peribadi. Tiba-tiba muncul "penjelasan" dari Timbalan Presiden menyatakan kononnya Tok Pa dan Khairuddin At-Takiri telah mendapat kebenaran dari Presiden. Hanya dua orang itu, sungguh sitimewa kerana yang lain seperti Mahfuz Omar, Husam Musa dan Syed Azman tidak disebut.

Khairuddin pula menyatakan beliau mendapat arahan dari Presiden untuk mendengar dan menemani Cikgu Pa.

Bersilang seketa semua.

Samada salah seorang dari TITM. Cikgu Pa atau Khairuddin itu PENDUSTA, atau ketiga-tiganya sekali.

Belit punya belit kini memakan diri. Konon nak tunjuk hebat berpolitik, akhirnya mendedahkan pekung sendiri.

Atau BERDUSTA itu seni politik PAS terkini untuk menjadi talian hayat selain dari MEMFITNAH, MEMAKI-HAMUN dan MELABELKAN ORANG SEBAGAI PENGKHIANAT?

GB sudah ulas sebelum ini bahawa PAS akan PASTI menerima hukuman dariNya kerana sudah jauh MELAMPAUI BATAS apabila mendakwa hanya mereka sahaja ISLAM, yang lain kufur belaka. Apabila sudah kesasar, terus kesasar lagi apabila berpimpin dengan UMNO tetapi MENGENTAM Parti AMANAH Negara sebagai PENGKHIANAT.

Hukum kebenaran dan keadilan akan terus berjalan.... dan hukum kebenaran dan keadilan tidak memperdulikan status kamu, ulamak besar atau hamba Allah yang kerdil kerana Allah itu Maha Adil.

Dan seluruh ahli PAS yang bakal menderita apabila ulamaknya sudah menjadi pendusta.

34 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pas dan pemimpin2 mrk adalah talam bermuka2. Tak boleh dipercayai dan tk boleh dibuat kawan baik.

Ibarat musuh dlm selimut..gunting dlm lipatan.

Tanpa Nama berkata...

Bukan 3 org tu je pendusta...........Pas ni pendusta dr presideng sampai ke mursyidul dan JKPP nya pendusta.

Tanpa Nama berkata...

KAN DAH TERKENAL DENGAN PEMBOHONGNYA MASIH NAK BERDOLAK DALIH LAG,I INI KALAU DIZAMAN KALIFAH GERENTI DAH KENA PANCUNG DAH NI OOI PAS PIS PUS...

Tanpa Nama berkata...

Takiyuddin tu ingat, orang lain ni bodoh dan bahalul macam dia.
Tak boleh nak membezakan antara intan dengan kaca. Tak boleh nak asingkan antara taik Hadi dengan baja.

Tanpa Nama berkata...

Semakin terserlah sifat longkang puak UG, lebih-lebih lagi puak UG Ganu. Mulut manis dan kuat tikam belakang. Cakap berbelit-belit dan bersilang kata menyelewengkan potongan Al Quran dan hadis demi jawatan dan fulus semata-mata.

Tanpa Nama berkata...

Lebai lebai ni dia org ingat kita ni rakyat bodoh dn jahil Agama Islam tu sebab perangai mereka sama dgn geng geng Umno khasnya PM dan menterinya hari hari tipu rakyat

Tanpa Nama berkata...

Kalau hadir sekadar nk cari maklumat lepas tu hentam dn buat kenyataan sokong Najib maka kamu semua golongan mauwiyah jahat

Tanpa Nama berkata...

pas ni byk sgt tonton filem holiwud boliwud jermanwould.

ada watak 'bad cop' dan 'good cop'. bila watak 'bad cop' tak menjadi, maka diambilalih pula oleh watak 'good cop'. begitulah sebaliknya. semata2 utk memperdaya org demi mencapai matlamat.

kalau dilihat watak titm tidak pernah bersama najib umno; komen dia juga dilihat menentang umno, sbb dia watak 'oolamamak' yg pro rakyat. hadi pula tidak dilihat bersama rakyat sbb dia watak yg pro bijan. kenyataan hadi byk menyokong bijan.

begitulah mainan pas dipentas politik malaysia. dia nak mkn kelliling. kalau tak dpt jwtn rasmi (spt yg diberi pd oolamamak murshitdoll arm), dia akan melantik diri dia sendiri sbg punahsihat wlpn dia tu dah mula sakit2 masuk keluar masuk hospital.

semua yg dah dpt habuan dan jawatan tidak lagi berbunyi; terus senyap. mulut penuh dedak agaknya...

Tanpa Nama berkata...

Ak rasa mcm nak mencarut kat presdeng parti bangkai neh...

Tanpa Nama berkata...

Hj Hadi cakap macam orang tengah mabuk pil kuda, "saya anti parti Umno, tetapi saya berkawan dengan orang Umno". Maksudnya, samalah juga dengan "saya anti perbuatan jenayah, tetapi saya berkawan dengan si penjenayah" atau "saya anti rasuah, tetapi saya berkawan dengan pelaku rasuah".

Tanpa Nama berkata...

Aku pinjam kata2 Tn.GB.., Hukum kebenaran dan keadilan akan terus berjalan.... dan hukum kebenaran dan keadilan tidak kenal status.., ulamak, orang besar atau kerdi atau hamba Allah kerana Allah itu Maha Adil.
Itulah keyakinan org.2 yg. beriman dg.hari perhitungan yg.maha adil...

Unknown berkata...

Cakap berbelit2 kan dah terbelit

Tanpa Nama berkata...

Mulut duk meratib tukar bas.. tapi dia yg bagi kerjasama pd umno.. mcm dah tak boleh fikir & kawal diri sendiri. Semua harus mendapat restu presiden. Presiden berak tepi jalan pun akan dipujinya menambahkan kehijauan alam. Makin lama makin umno dah.

Unknown berkata...

adakah pas bertakiyah.....?

Tanpa Nama berkata...




Siratol MUSTAQIM.. Jalan Yg LURUS
Jalan yg LURUS.. Tidak Ber BELIT
Jalan yg LURUS.. Niat nya KUDUS
Memudah Me LAPANGkan.. Bukan Me NYULIT


Siratol MUSTAQIM.. Jalan Yg LURUS
Bukannya MURTAD.. Aka/Yg Tunggang Ter BALIK
Tak wujud Pem FITNAH.. Dek RASUAH yg Rakus
Yg Ber TUHAN kan "Harta".. Dan "Kuasa" yg Jijik
SYIRIK yg Berselimut.. Dek SORBAN yg Bagus
MURTAD yg Di Tutup.. Dek ILUSI/Definasi yg Pelik!?

Abdul Said berkata...

Ada mamat-mamat pas kata tak elok mengata presideng mereka kerana diorang tu waraq dan kuat ibadat. Apa mamat-mamat ni bodoh makan taik hidung ke? Ingat orang lain tak ada yang kuat ibadat ke, orang lain tak bangun solat malam ke? Orang lain tak de puasa sunat ke? Orang lain tak de khatam Al Quran sekali seminggu atau sekali sebulan ke?. Ya hubungan dengan Allah s.w.t ramai boleh buat kalau ada usaha. Tapi hbungan dengan manusia apa macam. Ramai dalam pas tidak layak didpanggil ulamak. Perangai tak serupa ulamak. Lagi pun bila kita tengok telatah dan reaksi mereka menghadapi sesuatu isu kita lihat seolah-olah macam satu kumpulan sarkas. masing-maing dengan peranan nya. Ada yang berlakon dengan gajah atau monyet. Ada yang berbasikal, berbuai dan macam-macam cara untuk menghiburkan penuntun. Macam dalam Pas juga. Teringat saya seorang ustaz ada kata, agen CIA di timur tenah ada yang boleh baca al Quran, berjanggut, berjubah, puasa sunat, jadi imam, berjuang bersama muslimin tetapi mereka adalah gunting dalam lipatan, duri dalam daging. Jadi tidak mustahil dalam pas ada agen ameno, agen yahudi, agen CIA dan juga agen Nafsu (suka kereta besar, bini besar, rumah besar dan duit banyak). Pengundi-pengundi PRU akan datang hendaklah sedar dan melihat kembali sejarah tentang apa yang telah berlaku. Kalau cerdik elakkanlah dari mengundi pas seperti kita mengelak dari terpiak najis.

Unknown berkata...

Betul2 muka tak malu,mula2 Tok Sidang umum tidak akan sertai Himpunan Selamatkan Malaysia sebab PAS ada kaedah baru untuk singkirkan Najib, iaitu Blok ke 3.Tiba2 muncul dua pelawak tersoho yang bukan calang2 jawatan dalam PAS. Lepas tu di cover oleh TITM bahawa kedua2 pelawok tua menerima arahan Tok Sidang untuk ke perhimpunan tersebut. Hahahaha pening, pening. Parti apa sebenarnya PAS ni.Apakah visi mereka sebanrnya. Merapu sokmo2 doh sejak kebelakangan ni.

mat yeh berkata...

Setiausaha Agong PAS mesti mengeluarkan kenyataan umum sebelum fitnah terhadap pimpinan PAS meluas.
Terdapat pihak tertentu yang membuat dakwaan terdapat dua orang pimpinan tertinggi PAS telah menghadiri majlis bersama dr. Mahathir untuk menolak PM.
Melalui gambar yang disebarkan, mustafa ali dan yb. dr. Khairuddin kelihatan bersama dalam majlis tersebut.
Namun gambar tersebut mungkin telah dipalsukan dan disunting oleh pihak tertentu untuk menjatuhkan maruah parti PAS. Melalui penyebaran gambar tersebut, PAS kemungkinan akan dituduh dan dikategorikan sebagai sebuah parti bersifat kluk klik dan "tidak boleh pegang buku".
Dimana sebelum ini telah diketahui umum bahawa presiden PAS secara tegas menolak sebarang usaha menjatuhkan PM. Presiden PAS juga telah memberi fatwa dan kata dua kepada seluruh ahli PAS bahawa " PAS anti UMNO, namun bukan anti ahli UMNO".
Setiausaha Agong juga mesti membuat siasatan ke atas satu kenyataan yang tersebar dimedia sosial yang didakwa telah dikeluarkan oleh Tim. Presiden PAS. Dimana dalam surat tersebut mendakwa bahawa kedua-dua pimpinan PAS yang menghadiri "majlis menolak PM" mendapat izin khusus dari Presiden parti.
Dimana dakwaan yang dibuat ini merupakan satu usaha musuh parti untuk melaga-laga antara presiden dan timbalannya. Jika tidak diambil tindakkan, mungkin dakwaan bahawa mursyid am PAS mengeluarkan kenyataan ketiga akan berlaku.
Bahkan kenyataan yang disebarkan memperlihatkan presiden adalah seorang yang mempunyai kuasa penuh ke atas dasar parti.
Dimana presiden parti boleh mengharamkan sesuatu pada hari ini dan menghalalkanya pula pada esok hari. Begitu juga arahan dan ketetapan presiden tidak meliputi semua ahli parti. Bahkan boleh dikecualikan ke atas individu tertentu.

Tanpa Nama berkata...




Siratol MUSTAQIM.. Jalan Yg LURUS
Jalan Yg LURUS.. Terang dan MUDAH
Hisab-AUDIT NYA.. Tembus dan HALUS
Hisab-AUDIT NYA.. Teras "AMANAH"
Ber TUNJANG Ber Pucuk.. Di Hati nan KUDUS
NAFAS Yg Ter Ikat.. Di Genggaman "ALLAH"

Tanpa Nama berkata...

bersama Mahathr suku,bersama Najib suku dan bersama pembangkang pun suku.

Inilah namanya PAS,Parti 3 suku.

Tanpa Nama berkata...

agaknya ni yg dimaksudkan pas amalkan politik matang.. caca-marba ada la..

pemuda parit kings berkata...

Payah nk ckp ini dia 2 org pas...hadir Dan keliru LG mengelirukan...setiap gerak kerja pas skrg umpama x menjadi...yg jadi cuma bahan gelak org...ditambah LG dgn kebencian yg amat sgt dari bekas ahli Dan penyokong pas...cukup2 lah wahai pemimpin Dan ahli pas...jgnlah kau dok malukan diri sendiri...jelas semua dlm pas dah tahu..bhawasanya semua rakyat dah benci LG menyampah dgn pas...memalukan...klu dulu org x Segan Dan malu dok dlm pas...skrg...jgn wathal...besar kemaluan klu masih dok dlm pas...hahaha...klu sape2 nk membesarkan kemaluan...sila masuk pas...hahaha...memang besarla x lama...hihihi...

Tanpa Nama berkata...

I TAK TAHU BEBERAPA KALI NAK U TURN NI OII ULAMA PAS. KALAU DI JALAN RAYA HARI-HARI U SELALU U TURN PEMANDU DI BELAKANG AKAN MENGAMUK DENGAN KAU, U JADI BAS DRIVER CONFIRM KENA NOTIS 24H DARI MAJIKAN, EVEN ORANG MENYAMPAH DENGAN KAWAN YG SELALU SIKIT-SIKIT UBAH FIKIRAN. SO DO U THINK WE ALL THINK MRNYAMPAH DENGAN U KE? LU KENA INGAT MANUSIA MENYEMPAH DGN U MUNGKIN TAK ADA IMPACT TAPI KALAU MALAIKAT YG MENYAMPAH HARI - HARI YG DAPAT DOA KECELAKAAN DARI MALAIKAT KPD ALLAH SWT. LU FIKIRLAH SENDIRI.

Tanpa Nama berkata...

Sudah-sudahlah.. mari kita berubah untuk kemajuan..kepada kawan-kawan yang mengundi PAS mari beralih ke Parti AMANAH. Tinggalkan PAS sebagai kenangan kita.. PAS sekarang dah lumpuh..kita gantikan dengan AMANAH... Tidak rugi satu apa pun.. Ancient Mariner

Tanpa Nama berkata...

takut ketinggalan keretapi

makan dulu kiri kanan

pendirian--laaaaalllaaaaaaaaaaang

Hatabenross berkata...

rajin membaca dan temui sesuatu yg positif dasar serta fakta. mereka hadir atas sifat peribadi. dan kehadirannya telah dimaklum kpd parti. jgn beratkan lg prasangka tanpa ilmu...

Tanpa Nama berkata...

Dua ekor tu pemberi maklumat kat hadi la. Mole untuk hamno tu.
terang sangat2 dah tu. Ular kepala 3 mustapa ngan khairudin tu

Tanpa Nama berkata...

Hata Ben Ros dah sama bangang dan pendusta mcm permimpin PAS.

"kehadirnya telah dimaklum kpd parti" - bila masa? Tunjukkan kat mana awak dapat sumber itu? Yang jelas ialah kata-kata Khairuddin at-takiri bahawa beliau "diarahkan untuk menemani Mustapa".

Aduhai PAS, pemimpin dan pengikutnya sama pendusta dan pembohong besar!

Tanpa Nama berkata...

SEjahtera semua.
Untuk Sahabat semua.
Bila satu satu kapal nak karam.
Percayalah tak kan ada orang yang tenang dan rasional.
Masing masing akan melakukan sesuatu untuk menyelamat.
Apatah lagi parti yang kita dah jelas tuan peresidennya yg angkoh.
Oleh itu untuk ahli pas yg maseh kental dgn tuangnya silalah pikirkan.
Kalau dulunya TITM orang yg selalu keluar hujah yg bernas lagi benar.
Tapi sekarang tiada lagi.
Nak pergi ke kuliah dia pun dah takada selera.
Cakap terpaksa banyak kilas supaya kejanggalan tidak terserlah sangat.
Pas sekarang langsung tidak berpendirian.

pemuda parit kings berkata...

Aduhai Hata Ben Ros...sedih ya lihat kamu kayak gini...wala ya...cari ilmu ya...cuma disini saya ingin katakan...pas sudah tiada sokongan Dari hari ke hari...lebih baik kamu tuntut ilmu gimana mau dpt blik sokongan rakyat pada pas...hahaha..pas pis puss...

Tanpa Nama berkata...

Ape ke bende Pas ning? Wat malu orang Ganung jer...Cg Pa wat malu orang Kuala Ibai Taman Penama plok...jadi pok lawok belake seme. Berasa hati sungguh dengan Pas.

Tanpa Nama berkata...

Dh jd umno...oooooi

Unknown berkata...

Hatta Ben Ross...seolah anda sahaja yang membaca..Anda seorang yang tahu..Anda seorang faham...walhal pada realiti nya anda seorang yang jumud Wal jahil...tatkala kamu cuba melindungi pembohongan terang terangan anda juga bermegah dengan kebodohan anda...FYI semuanya jelas bahawa ia arahan Dari MSU PAS...tidakkah PAS lebih terhina dengan semua kenyataan musyrik itu...don't show ur smart when u damm Stupid.tq

benartetapbenar berkata...

Insuran nyawa jika tali pertunangan putus sebelum kawin.... kena ikut arus supaya rakyat tdk tolak next election.... jadi taktik fotostet muka depan gelombang rakyat... poodahhh... org skamg cerdik lah bro...