2 Jun 2015

Anda Pasti Kenal Wajah Penjenayah Terkenal Ini..

Kota Kinabalu: Penjenayah terkenal Mat Malaya akhirnya berjaya ditangkap selepas polis menyerbu sebuah rumah tumpangan di Kundasang lewat malam Isnin.

Lelaki berusia 44 tahun itu merupakan adik kepada bekas Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar ditangkap bersama-sama dengan isterinya berusia 24 tahun dan bayi perempuan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Polis Sabah SAC Datuk Sallehhudin Abd Rahman berkata suspek yang dikehendaki kerana menembak seorang mekanik pada 6 Mei lalu tidak membantah ketika penangkapan dilakukan.

Mat Malaya atau nama sebenarnya Mohd Jusnaidi Omar sedang disiasat kerana cubaan membunuh dan memiliki senjata api.

Polis, bagaimanapun, tidak menemui sebarang senjata dalam simpanannya.

Suspek dikatakan telah menembak seorang mekanik di bengkel penghawa dingin kereta selepas kedua-dua mereka merenung antara satu sama lain.

Suspek kemudian naik berang dan bertindak menembak mangsa.

Mat Malaya sebelum ini didakwa atas kesalahan mengedar dadah pada tahun 2007 tetapi dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi.

BERITA SEBELUM INI: Adik Noh Omar Diburu Polis Sabit Kes Tembak

14 ulasan:

Awanama berkata...

Sebijik muka Noh Omar.

air gunung berkata...

Nasib baik adik noh udang.kalu adik mat sabu or ahmad awang...hermmmm x tau laaa aper jadik.mau masok cnn bbc aljazeera.tv 3 suku rtm apa bala jgn cerita laaaa...setiap 10 min maw diulangsiar selama 1 thn kah kah kah.

Awanama berkata...

haha betui tu, tepat sekali. nnti geng UG turut sama kempen ikut skrip tv2 tu.

Awanama berkata...



.

Tolong ingat ya, kalau ternampak Noh Omar Abang kepada Mohd Jusnaidi Omar, jangan berani nak tenung-tenung.

Awanama berkata...

Jom undi warga maya .. Presiden Pro Pakatan vs pro UG
http://www.malaysiakini.com/news/300405

Awanama berkata...





Bila Quran menybut..

Bila ALLAH berfirman..

Pernah
pernahkah kita trSENTAP sebentar..insaf lalu SEDAR?

JENAYAH?

JENAYAH apakah yg LEBIH besar??

JENAYAH apakah yg LEBIH-dahsyat-AKHBAR???


"Sesungguhnya "FITNAH-FITNAH-FITNAH" itu lebih-dahsyat-AKHBAR drp mmBUNUH"!!!?

Bunuh satu sama satu..itu hanyalah JENAYAH "individu" yg skala/IMPAKnya sgt7KECIL!

TETAPI..

TETAPI..

FITNAH pula tlh mmBUNUH-minda dan "HARAPAN" pulohan JUTA rakyat JELATA yg dtipu yg diHISAP keringat serta DARAHnya diZALIMI ditindas LEMAS sehingga MATI tidak lg brmaya!!!!!!!

OLEH itu..

OLEH itu..
terSENTAPlah lalu semoga insaflah akan IMPAK/bahaya "FITNAH" yg tlh difirman kan"NYA itu..

Betapa..

Betapa..FITNAH2 itu..

Broka..BARUA..pilkuda tlh "mnipu-mengeliru-mmBUNUH" minda serta mmBUNUH "HARAPAN" pulohan juta rakyat Malaysia yg kini hidup sarat bergelut dgn "lebih" SENGSARA..

TANPA

TANPA

Tanpa FITNAH....GST, 1'MDB PTPTN Tol2 insy'ALLAH dpt dihindar hatta dihapuskan samaskali!?

Fahami

Hayati

Insafilah makna/HAKIKAT/erti azali "FITNAH" yg mnjd sbesar7JENAYAH yg mnyelubungi hidup dinegara ini..



Awanama berkata...

mesti kes tutup....paling kuat penjara sekejap. sampai keadaan reda...lepas keluar.

Awanama berkata...





Bila Quran menybut..

Bila ALLAH berfirman..

Pernah
pernahkah kita trSENTAP sebentar..insaf lalu SEDAR?

JENAYAH?

JENAYAH apakah yg LEBIH besar??

JENAYAH apakah yg LEBIH-dahsyat-AKHBAR???


"Sesungguhnya "FITNAH-FITNAH-FITNAH" itu lebih-dahsyat-AKHBAR drp mmBUNUH"!!!?

Bunuh satu sama satu..itu hanyalah JENAYAH "individu" yg skala/IMPAKnya sgt7KECIL!

TETAPI..

TETAPI..

FITNAH pula tlh mmBUNUH-minda dan "HARAPAN" pulohan JUTA rakyat JELATA yg dtipu yg diHISAP keringat serta DARAHnya diZALIMI ditindas LEMAS sehingga MATI tidak lg brmaya!!!!!!!

OLEH itu..

OLEH itu..
terSENTAPlah lalu semoga insaflah akan IMPAK/bahaya "FITNAH" yg tlh difirman kan"NYA itu..

Betapa..

Betapa..FITNAH2 itu..

Broka..BARUA..pilkuda tlh "mnipu-mengeliru-mmBUNUH" minda serta mmBUNUH "HARAPAN" pulohan juta rakyat Malaysia yg kini hidup sarat bergelut dgn "lebih" SENGSARA..

TANPA

TANPA

Tanpa FITNAH....GST, 1'MDB PTPTN Tol2 insy'ALLAH dpt dihindar hatta dihapuskan samaskali!?

Fahami

Hayati

Insafilah makna/HAKIKAT/erti azali "FITNAH" yg mnjd sbesar7JENAYAH yg mnyelubungi hidup dinegara ini kini..

KERANA..

Bahana FITNAH itu...jenayah2 individu jenayah jovenil & jenayah yg lain2 smakin mnjd2!



Awanama berkata...

Patutpun perangai samseng abg dia di parlimen sebijik mcm adek dia....
rupanya satu specis

Awanama berkata...

miliki senjata api boleh dihukum mati
kalau ikut aturan yang depa buatla

Awanama berkata...

Kes kecik jer tu..ada ' ORANG DALAM'

Awanama berkata...

Kesian ke dia. Dulu masa abang dia jadi menteri tak bagi dia apa-apa kontrak ke? Tak kisahlah kontrak bekal udang atau bekal enjin kat nelayan atau pun projek pertanian untuk ladang ketum. Kesian ke dia. Ade abang sombong. Adik sendiri pun tak boleh tolong. kesian ke dia.

Awanama berkata...

Macam ada yang pelik bila polis tahu di mana tempat persembunyian nya dan semasa di tahan suspek tidak membantah. Juga pistol, bukti penting tidak di temui.

Suspek mesti telah hubungi se se orang yang berpengaruh.

Bisa di atur dengan mekanik tersebut dan pasti hukuman setimpal ia itu tidak di hukum mati atau di penjara lebih 10 tahun. Suspek bernasib baik jika di penjara 2 tahun sahaja.

Kes Bekas pengarah bahagian jenayah komersial Bukit Aman Datuk Ramli Yusof menyimpulkan segala-galanya ..

Awanama berkata...

masuk kali ini dah dua kali abang dia tolong. Tak kira yang dulu-dulu.

Lagi pun nak tolong macamana abang dia pun sedang bergelut nak pertahan kan kedudukan dalam umno. Berbanding dulu ada juga lah abang dia bersuara bantai MB.

Sekarang isu udang berbangkit-bangkit dan terakhir pertikaian bagaimana abang nya memperolehi tanah 30 ekar?

Mudah-mudahan adik dia insaf kembali ke pengkalan jalan.