20 Ogo 2014

ADUN BN, Datuk Noor Zahidi Kembali Ke Rahmat Allah

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pengkalan Kubor, Datuk Noor Zahidi Omar, meninggal dunia di Guangzhou, China pagi ini.

Allahyarham dilaporkan meninggal dunia jam 5.45 pagi ini kerana menjalani rawatan penyakit barah yang dihidapinya di negara itu.

Noor Zahidi adalah Ketua Umno Bahagian Tumpat dan juga Timbalan pengerusi Perhubungan UMNO Kelantan.

Menurut sumber, penyakit yang dihadapi Adun berkenaan agak serius dan sudah beberapa berulang alik ke luar negara bagi mendapat rawatan.

Difahamkan juga pada Ramadan lalu seorang Naib Presiden Umno datang menziarahi Adun terbabit, yang juga merupakan pemimpin kanan Umno di Kelantan.

Allahyarham Datuk Noor Zahidi telah menang di dalam PRU12 (2008) di DUN Pengakalan Kubor (N1) mengalahkan calon PKR, Hassan Berahim dengan majoriti 100 undi dan di dalam PRU13 (2013) Allahyarham sekali lagi mengalahkan calon PKR, Saharun Ibrahim dengan majoriti 1,736 undi. Pada PRU 11 (1999) Allahyarham pernah bertanding untuk kerusi Parlimen Tumpang menentang Datuk Kamaruddin Jaafar namun tewas dengan majoriti 10,442.


Pada persidangan Dewan Undangan Negeri 24 dan 25 Jun lalu, Adun berkenaan tidak hadir. Speaker Dun, Datuk Abdullah Ya’kob mengumumkan pada pembukaan persidangan itu Adun terbabit memohon cuti.

SPR akan mengadakan pilihan raya kecil dalam masa 60 hari, selepas dimaklumkan secara rasmi oleh Dewan Undangan Negeri Kelantan berikutan pemergian Allahyarham.

Semuga Allah mencucuri r5ahmat ke atas roh Allahyarham. Alfatihah.







IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





Dapatkan produk kesihatan untuk menambahkan kekuatan lelaki
dengan produk kami. Sila klik SINI



1 ulasan:

BaDiN berkata...

Al Fatihah dan takziah kpd kaum kerabatnya.Nasib baik di Kelantan rasa selamat sikit PR.Tapi kalau kat Selangor Tak taulah Nasib PR.