31 Mei 2014

[KEPUTUSAN TERKINI] Rasmi: BN menang tipis majoriti 238


DAP mendahului dalam kiraan awal, tapi tewas di hujung

Proses pengundian berakhir pada jam 5 petang dengan peratusan pengundian yang agak rendah - 66.5 peratus atau 39,850 pengundi.

Ini lebih rendah daripada sasaran DAP sebanyak 70 peratus, yang diharapkan parti itu akan memberi kemenangan kepada calon muka barunya, Dyana Sofya Mohd Daud yang berdepan dengan calon BN Datuk Mah Siew Keong.

Pada 2013, jumlah keluar mengundi di Teluk Intan ialah 80.4 peratus. DAP menang kerusi Parlimen tersebut dengan majoriti 7,313 undi.

Suruhanjaya Pilihan Raya dijangka memulakan proses penjumlahan rasmi pada jam 6.30 petang di Dewan SM Abdul Rahman Talib.

Gerakan dakwa mereka menang di Teluk Intan melalui kiraan tidak rasmi

Gerakan sudah mendakwa mereka menang dalam pilihan raya kecil Teluk Intan apabila calonnya Datuk Mah Siew Keong didakwa mendahului calon DAP, Dyana Sofya Mohd Daud dengan 150 undi.

Pusat Operasi DAP pula menganggap mereka kalah dalam pilihan raya ini. Namun mereka sedang menunggu kiraan rasmi dan mungkin memohon kiraan semula. -petikan TMI

LAPORAN LANGSUNG

7.57pm: Keputusan rasmi

DAP - 19,919
BN - 20,157
Majoriti - 238

7.43pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 19,830
BN - 19,805
Majoriti - 25

7.41pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 19,616
BN - 19,548
Majoriti - 68

7.39pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 19,529
BN - 19,288
Majoriti - 241.

Lebih 97 peratus undi sudah dijumlahkan

7.37pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 19,508
BN - 19,219
Majoriti - 289

7.33pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 19, 279
BN - 18,581
Majoriti - 698

Kira-kira 95 peratus undi sudah dijumlahkan.

7.29pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 19, 202
BN - 18,379
Majoriti - 823

7.28pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 18,769
BN - 18,069
Majoriti - 700.

7.26pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 18,172
BN - 17,501
Majoriti - 671

7.25pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 17,536
BN - 17,138
Majoriti - 398.

Lebih 90 peratus undi sudah dijumlahkan.

7.21pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 17,314
BN - 17,044
Majoriti - 270

7.20pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 17,112
BN - 16,900
Majoriti - 212

7.19pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 16,722
BN - 16,569
Majoriti - 153

7.18pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 16,303
BN - 15,800
Majoriti - 503

7.16pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 16,117
BN - 15,538
Majoriti - 579

Lebih 80 peratus undi sudah dijumlahkan

7.14pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 15,980
BN - 15,151

Majoriti - 829

7.13pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 15,796
BN - 14,805
Majoriti - 991

7.11pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 15,000
BN - 14,163
Majoriti - 1,289

7.11pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 15,000
BN - 14,163
Majoriti - 1,289


7.01pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 13,054
BN - 11, 843
Majoriti - 1,211

6.58pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 12,736
BN - 11, 015
Majoriti - 1,721

6.56pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 12,407
BN - 10,518
Majoriti - 1,889

6.54pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 12,368
BN - 10,279
Majoriti - 2,087

6.53pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 12,081
BN - 9,936
Majoriti - 2,145

6.51pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 11,791
BN - 9707
Majoriti - 2,087

6.50pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 11,362
BN - 9, 451
Majoriti- 1,911

6.48: Keputusan tidak rasmi

DAP - 10,368
BN - 8,571
Majoriti - 1,797

6.46pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 10,000
BN - 8,287
Majoriti: 1,713

6.40pm: SMK Abdul Rahman Talib - Suasana di luar pusat penjumlahan masih tenang dan para petugas dilihat membawa masih peti undi ke dalam dewan.

Kawasan berkenaan dikawal ketat oleh anggota polis. Turut kelihatan, Ketua Polis Perak Datuk Acryl Sani Abdullah Sani.

6.39pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 9,264
BN – 7,987
Majoriti - 1,277

6.36pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 8,060
BN - 6,932
UNdi rosak - 176
Majoriti - 1,128
Undi dijumlahkan: 15,168 (41.16%)

6.31pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 7,216
BN - 6,495
Undi rosak - 168
Majoriti - 721
Undi dijumlahkan: 13,879 (37.66%)

6.28pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 6,435
BN - 5,716
Undi rosak - 142
Majoriti - 719


Lebih 30 peratus daripada undi sudah dijumlahkan

6.22pm: Keputusan tidak rasmi:

DAP - 5,424
BN - 4,884
Undi Rosak - 112
Majoriti - 540
Undi dikira: 10,420 (28.27%)

6.13pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 5,078
BN - 4,495
Undi rosak - 107
Majoriti - 583


Kira-kira satu perempat daripada keseluruhan undi sudah dijumlahkan setakat ini.

6.20pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 5,078
BN - 4,495
Undi Rosak - 107
Majoriti: 583

6.15pm: Keputusan tidak rasmi

DAP - 4,604
BN - 4,005
Undi Rosak - 102

6.05pm: Keputusan tidak rasmi

BN - 572
DAP - 463


6pm: Keputusan tidak rasmi

BN - 473
DAP - 413






IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kata jumlah pengundi tak sampai 40k... tapi kalau ikut keputusan semasa dyana dpt 19919 dan datuk mah dpt 20157... jumlah semua 40076 tak masuk undi rosak... jadi betul ke pengundi tak sampai 40k atau 'sesuatu anu' dlm peti?

Amuraria berkata...

angka-angka ini macam magic daa ;) tapi apa pun siap satu jawatan menteri kangkung seperti yang dijanjikan ! ABU !

Tanpa Nama berkata...

FAKTA NOMBOR PrK TELUK INTAN : MAGIC OLEH SIAPA?

Oleh Peguam PAS (AJK PAS Pusat), Sdr Abang Ahmad Kerdee

59,927 Total Pengundi
410 Pengundi Awal
59,517 Pengundi Hadir

392 Pengundi Awal Mengundi
39,850 Pengundi Hadir Mengundi
40,242 Jumlah Kertas Undi Diterima

19,919 DAP
20,157 BN
550 Rosak
40,626 Jumlah Pengundi (Awal & Biasa) Keluar Mengundi

PERSOALAN TIMBUL???

>>> Bagaimana sejumlah 40,626 undi dikira secara keseluruhan (DAP+BN+Rosak+Awal) sedangkan jumlah Pengundi Awal + Pengundi Hadir yang diisytiharkan adalah 40,242?

>>> Maka, macam mana boleh TERRR......LEBIH UNDI sebanyak 384 Undi/Pengundi?

NOTA : BN menang dengan majoriti 238 Undi!

Gulp!

Zuhair Zinal A'bidin berkata...

Satu bnd je aku perasan, *x msuk akal

Tanpa Nama berkata...

Lagi x masuk akal PR boley percaya dgn spr n sistem skrg.
Dah berkali2 kena temberang masih nak ngundi lg dgn spr n sistem skrg.ngabih masa n duit jer...

Tanpa Nama berkata...

Tak usah nak mengada-ada, mereka-reka masuk akal ke keluar akal ke? belajar terima kekalahan kerana itu sebahagian dari qado dan qada anyway tahniah buat dyana dan DAP

Tanpa Nama berkata...

kekalahan atas sebab pe.gundi dap yg 7000 tak turun me.gundi ..sayang jika 500je turun cukup la..undi rosak lebih byk dari majoriti 540..apakah pengundi2 telok intan yg 540 tu buta hurup dlm dunia serba ca.ggih
aku betul2 x puashati....

Tanpa Nama berkata...

Dah kalah itu terima aja lah.Sportinglah sikit.Fikir sendiri salah sapa yang tak mengundi.Wakil BN dapat jumlah yang agak sama pada PRU 13,jadi buatlah kesimpulan sendiri dan tak elok buat andaian macam anon 9.10

pendita berkata...

Selagi penipuan ini terus bermaharajalela di malaysia,semakin byklah bencana yg berlaku.rasuah,salah guna kuasa,jenayah menggila,rendah integriti dikalangan penguatkuasa umpama barah tahap 4.insaflah rakyat marhien...