14 Okt 2013

[KISAH BENAR] Ketabahan Isteri Menghadapi Suami Curang

Dia isteri yang cantik, muda lagi.. NAMUN begitu berat ujian menimpa dirinya, tentang suaminya.. BUKAN buka aib sendiri, sebab baginya, tindakan yang dia ambil perlu untuksemua isteri contohi. AMBIL SEBAGAI PENGAJARAN! Ini kisahnya …Kisah ini diambil daripada isteri tersebut yang di emel kepada Pakar Diari Hati.

Assalamualaikum.. Tolong hide nama saya. saya hanya ingin meluah dan berkongsi. saya ingin isteri2 diluar sana beringat. dan amik pengajaran..

DIA LUPA, ALLAH ITU ADA

saya dan suami kenal dr zaman persekolahan lagi. kami bercinta hampir 8 tahun. Kemudian kami bernikah.Siapa yang tak bahagiakan jika jodoh kekal hingga ke jinjang pelamin.

Dikurniakan rezeki awal, saya bunting pelamin.. makin bertambahlah seri bahagia kami. Pada usia kandungan 5 bln, Allah turunkan dugaan. saya menghidapi appendicitis dan perlu jalani pembedahan.suami menemani saya selepas pembedahan. Semasa cuti sakit, saya sedar perubahan sedikit demi sedikit pada suami saya. Cepat marah, kurang sabar, ambil tak endah tentang saya.suami saya seorg yang baik sebenarnya.solat tak tinggal.. imamkan saya, beri tazkirah selepas solat, alhamdulillah.. tapi dia lupa, Allah itu ada..

tak disangka2, Allah tunjuk petanda. Di FB suami , ada wanita yang tidak saya kenali. saya stalk FB wanita tersebut.terkejutnya saya, status nya semua mengenai rindu dendam pada suami saya.hati isteri mana yang tak hancur luluh. Suami menafikan semua dan kata ada org ingin hancurkan kebahagiaan rumahtangga kami.dia kata mungkin salah seorg bekas kekasihnya.. sbg isteri, saya percaya kata2nya.. tapi dia lupa, Allah itu ada.. Ketika itu kndungan saya 7bulan. lebih mengharukan suami saya sampai bersumpah itu ini.. Dan secara tiba2 dia kembali romantik.

tapi dia lupa, Allah itu ada.. 1malam, saya terbuka hati untuk check hp suami. Inbotak-clear. Sent item-clear. Draft – ……1 msg untuk seseorang.. yang membuktikan mereka ada hubungan.. lagi sekali, hancur luluh hati saya.. saat itu jugak saya tanya suami. Dia diam dan ingin mula solat. saya paksa dia mengaku.. pada mulanya dia katakan wanita itu bekas kekasihnya.dan pernah keluar bersama.

Ya Allah.. terduduk saya semasa mendengar pengakuan. Menangis, mengongoi…macam org gila.ya, macam org gila.. tapi dia lupa, Allah itu ada. Dia ingat saya keluar untuk pergi kerja pada malam itu.tapi tidak. saya terus ke rumah rakan.tanpa ditahan hati saya meluah segalanya.. saya rancang untuk tumpang di rumah rakan sehari dua.dan kami kembali ke rumah saya untuk ambil pakaian.sampai disana, kereta suami tiada.tahulah saya dia keluar berjumpa perempuan tersebut.malam itu juga saya bilik ke rumah mertua. saya cerita kn semuanya.(suami belum pulang ketika itu tapi tahu saya di rumah mertua). Suami call saya dan ckp dia jumpa perempuan tu sebab nk settlekan hal mereka. saya dah tak ambil pusing.mertua pula pujuk saya supaya tak cerita pada ibu bapa saya. saya akur..

Suami pulang pada hampir jam 11mlm. saya dan rakan tunggu di dalam kereta.suami sampai ke terus masuk kereta saya dan terangkan bhw perempuan tu yang gilakan dia.dia mengaku berkawan dan perempuan tu, keluar karaoke, dan mula mengaku bahawa perempuan tu bin lah bekas kekasihnya.tapi janda anak 4!

Ya Allah, kami baru saja 25thn!! Dan katanya, hubungan mereka hanya sekadar kwn. Katanya, dia cuba tinggalkan perempuan tu, tapi tak boleh sbb perempuan tu akan ugut dia untuk beritahu saya rahsia mereka.Bila saya tanya knp tak terus terang, dia bagi alasan sebab takut saya marah.. ya Allah, macamla saya tak marah ketika ini.. saya tak puas ati, saya suruh dia bersumpah smbil pegang perut saya atas nama anak.suami pada mulanya tak setuju.tapi tetap buat dalam keadaan terpaksa.kemudian, kami pulang dan saya mendiamkan diri.. saya masih terasa ada sesuatu yang suami sembunyikan.. betul, suami saya lupa.. Allah itu ada..

Pada subuh hari, saya kejut suami. saya tanya elok2.. saya suruh dia terus terang dan ceritakan segala2nya pada saya supaya perempuan itu tak tambah cerita, tak buat fitnah, tak ugut dia lagi. Suami diam. Dia akhirnya mengaku hubungan mereka sudah jauh. Mereka sudah terlanjur. Bila ditanya berapa kali, sudah 3tak.. Allah….berat sungguh dugaanMu.. bayangkanlah, saya sedang mengandungkn anaknya 7bulan!!

Ketika itu, saya diam.setitik air mata pon tiada.. saya pandang kosong suami saya. saya rasa cinta saya yang 8thn itu telah terkubur. saya diam sejenak.suami pula menanti jawapan.dia menangis. saya biarkan.. baru menyesal mungkin? saya peluk suami saya, saya bisik di telinganya.. ’abg bertaubatlah, solat taubat byk2. saya maafkan abg.. dan saya tiada dendam dalam hati’ suami pandang saya sambil menangis teresak2 dan bertanya adakah saya masih terima dia lagi.dan saya hanya mengangguk.

Dia menangis sambil memeluk saya, cium saya.. saya terus bin dan berwuduk.ketika solat lah br air mata saya jatuh.. pada Allah saya mengadu betapa hancur berkecainya hati saya ketika mendengar pengakuan itu.. hati saya tak tenang. saya baca surah ar rahman. Tersedu2, sebak yang tak tahu nk dicakapkan. Suami yang melihat turut menangis.dia tak sanggup tgk keadaan saya.. dia call ibunya dan berterus terang tentang dosanya dan ibunya turut menangis dan meminta untuk bercakap dan saya. saya tak mampu untuk berkata2 ketika itu. saya hanya menangis dan menangis.. suami cerita, dia tak tahu knp dia boleh berubah sebegitu sekali. saya tanya apa yang kurang pada saya, dia kata tiada apa yang kurang. saya ada rupa, 1000tak cantik pada janda tersebut. saya solat, saya taat pada suami. saya bekerja, saya dah bg dia anak.. saya tutup aurat.ape lagi??

suami kata dia macam lupa diri.. dia taktahu knp dia bodoh macam tu.dia menyesal dan ingin lari di perempuan itu tapi perempuan itu ugut untuk beritahu dosa mereka pada saya.. sebab tu dia terpaksa stay berhubung untuk tutup mulut perempuan tersebut.

Mmg, sakitnya ya Allahhh…. Dia saja yang tahu. saya hanya bertahan untuk sekejap.kemudian saya tak boleh lupa dan mula rasa ingin mrh. saya minta cerai pada suami dan suruh suami kahwini perempuan tersebut.tapi suami tak nk. dia kata mati hidup balik pun dia tetap tak kan ceraikan saya. pada saat itu saya kerap menangis.. tambahan pula perempuan tu mengamuk2 pada suami dan saya.. habis dia cerita semua yang saya tak tahu.. yang amat menyakitkan. Perempuan tu hantar msg pada saya dan menyuruh suami saya hubungi dia.(suami dah patahkan simcard). saya bls msg ya dan nyatakan tiada apa yang belum selesai. saya dan suami saya baik2 saja. Pastu, dia balas dan kata tahniah kpada saya kerana bersuamikan ya. perempuan tu kata lagi, pastikan suami saya tak cari dia seperti mana suami saya mencari dia ketika saya melakukan operation dulu..

Ya tuhan, ketika aku bertarung nyawa melawan penyakit, suamiku curang… sedih dan pilu hati ni taktah nk khabarkan macam mana..

tapi Allah nk ada.. siapa la yang tak marah.. memang saya mrh.tapi saya belajar untuk memaafkan dan melupakan.. saya minta suami untuk menghargai pengorbanan saya. saya minta untuk dia tak lupa Allah tu ada.. mcm2 suami tipu, tapi Allah bantu saya beri petunjuk..

Alhamdulillah, kami kekal sampai sekarang.. anak saya pn telah selamat lahir.. kami cuba untuk lupakan segalanya. kami buka buku baru.. suami pun dah berubah. sebab dia tahu, tiada lagi peluang jika sejarah berulang. jika berulang lagi, sememangnya tiada maaf bagimu. saya ada gaji sendiri, saya ada rupa, saya ada anak dah dan saya ada Allah. apa ade hal?

Mungkin ramai yang kata saya bodoh sbb saya bg peluang.tapi bagi saya, lagi bodoh jika saya meruntuhkan masjid sendiri.. saya yakin, Allah itu ada. Pasti ada hikmah kenapa saya diduga sebegitu rupa, mungkin isteri2 di luar sana akan ambil jalan cerai.. mungkin, balas dendam..

Sabar sahabat2ku, Allah itu ada.. kita kena percaya qada dan qadar. Kuat lah, bangkitlah, tunjuk pada dunia tangan lembut kita mampu menggoncang dunia.. yakinlah ALLAH ITU ADA~

Allah.. Allah.. Allah.. :’(

summber: diarihati ULASAN GB

Kisah di atas juga terpakai untuk kes di sebaliknya iaitu jika isteri berlaku curang terhadap suami...

Yang utama, ingatlah sentasa, Allah itu ada...

117 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saya baru kematian isteri stealth bersama 33 th saya tak pernah curang walau pun hampir 10 th ia sakit Hati ini sampai sekarang masih mengassihi dia i Suami di luar sana kasih I lah isteri anda Kerna kasih ia lah satusifat terpuji

manzui berkata...

Hidup ini adalah perkongsian, para isteri jangan tamak ! Para suami jangan simpan rahsia, berterus terang. Yang benar itu pahit, memang ! Namun sebelum buka cawangan pastikan anda layak selayak-layaknya untuk 2 kapal secara syarak !

Tanpa Nama berkata...

Telah 16thn bkahwin. Dr awal smpai skrg suami curang. Sntiasa mnipu. Pengalaman sy lbh dahsyat dr petikan di atas. Sgt derita jiwa raga. Tp krn ingat Allah sy bsyukur krn sy masih waras. Krn sy ada 3 cahayamata yg mnjadi amanat kpd sy. Smoga Allah trus mberikn kekuatan rohani dan jasmani kpd sy.

Tanpa Nama berkata...

Dah berumahtangga tak perlulah berfacebook.isteri pula tak perlu selidik HP suami,menambahkan lagi luka yang sediada.bila musibah berlaku tak semestinya kesalahan itu terletak pada induvidu saja sesungguhnya Allah sentiasa menguji makhluk yang Dia sayangi,mungkin juga bertujuaan melihat ketaatan kita semakin menebal atau sebaliknya.Puan berkenaan tidak perlu mengaudit diri membandingkan Puan muda,cantik,menutup aurat dll,dugaan yang menimpa tidak memilih umur,rupa paras dll

Tanpa Nama berkata...

Para isteri kena faham suami bukan milik seorg isteri shj dan klu ditakdirkan jodoh suami lebih dr satu isteri kena redha dan sentiasa ingat surga dia dibwh kaki suami. Klu suami curang itu dia kena jwb depan Allah bukan tanggungan isteri, tugas isteri hanya berdoa dan klu suami nak berpoligami izinkan ikhlas kerana Allah. Isteri nak masuk surga senang taat pd Allah, rasul dan suami layak dia pilih pintu surga mana yg dia nak masuk. Klu di dunia isteri berkemungkinan bermadu maksima 4, tapi di surga nanti bermadu dgn 70 bidadari. Apapun mcm kata ustaz azhar idrus org pompuan ni akal dia kurang sebab tu tugas suami diakhir zaman ni memang berat.

Tanpa Nama berkata...

Apa masalahnya.. Dia setakat berkongsi pengalaman bukannya niat nak memuji diri cantik ke menutup aurat ke bekerjaya ke.. Baca dari sudut positif ok... Saya pun pernah diuji kecurangan pasangan tapi cerita di atas jauh lebih teruk ujianNya.. Semoga terus tabah dan kukuhkan masjid yg dibina...

Tanpa Nama berkata...

Cantik bukan ukuran, saya rasa masaalah utama ialah suami tak puas hubungan sex, almaklumlah dlm umur sedang kuat, tiba2 isteri sakit pula.

Entah2 suami nak puaskan keinginan batin yg meluap2 dgn isteri cara lain (selain liwat), isteri tak beri sebab dia kata dosa le, dsbnya, sdngkan ada pendapat2 ulamak dibahaskan. (maaf ye, terpaksa cakap pasal sex, sbb ia amat penting).

Kalau suami puas, dia tak kan cari lain insyaAllah, walau isteri tak cantik macam Cik Ta. Kata Imam Ghazali & Dr Yusuf alQardawi, masing2 mesti saling berkerjasama & masing2 mesti puas, tak bole satu pihak saja.

Ini adalah ilmu yang pasangan2 pengantin kena tahu, jgn segan2 bincangkan antara suami isteri mengenainya, selain hal2 nafkah zahir & tanggungjwab lain.

Tanpa Nama berkata...

salam. sesungguhnya solat itu mencegah perbuatan keji dan mungkar. Nabi SAW bg tau, andai solat seseorang tidak mencegahnya dari perbuatan keji dan mungkar, itu bukan solat namanya. so andai solat, tp masih buat perkara keji dan mungkar, bgs kita selidik dan kaji balik solat kita. ada yg tak kena dgn solat kita. cuba bandingkan solat cara Nabi SAW ( cara solah yg paling Allah suka) berbanding dgn cara kita bersolah. utk makluman, Nabi SAW bersolah fardu sebaik masuk waktu, d mana azan d azankan (rmh2 Allah) dan berjemaah. nilah cara solah fardu utk Org Laki2 yg d tuntut dlm agama. andai kita org laki2 mau agar solah kita dpt menghindarkn perbuatan keji dan mungkar, gunalah pakai formula ini. ini formula yg d ajarkan oleh guru kita yg terbaik iaitu Nabi SAW .

Tanpa Nama berkata...

Ramai isteri Teranianya seperti saya sehingga Sekarang masih bersabar dgn perangai suami yg curang. Sudah 2 Kali sumpah junjung alquran tetapi masih lagi melakukannya, biar dia kata 1000kali sudah tiad a dgn pompuan itu ttapi Naluri isteri yg berbelas tahun hidup bsama tahu setiap inci perbuatannya. Ank2 sudah besar paham derita ibunya. Sabar masih Ada tahapnya aku sentiasa berdoa pada yg ESA supaya buka pintu hatinya utk bertaubat.

Tanpa Nama berkata...

menangis sy baca cerita ni sbb 100% sama dgn kehidupan sy.. skrg sy hnya menanti kelahiran anak pertama lgi 3 minggu...hrp die akan betul2 berubah setelah die bergelar bapa nnt..

Tanpa Nama berkata...

aslmkm.
sy jg di uji dgn kecurangn suami stlh 15 thn brkahwin, kami kahwin awal, sy 20 dia 23, atas dasar cinta. spanjg tempoh trsebut sy tempuh sgalanya krn dia, sy prnh mncuri segenggan beras tuan rumah krn kelaparn sms mengandung anak prtama, sy jg prnah mengutip duit syiling bwh katil almari utk beli makann.. wlpn dia prnh trlibat dgn dadah ganja judi, sy tk pernah tinggalkn dia, bukn menyokong prbuatn dia, sy slalu brgaduh dgnnya krn sikapnya, sy jg brhutag bank ratusan ribu krn gajinya statik krn dia slalu tk hadir krja, sy jg bg modal bila dia kt nak brniaga, yg mana prniagaan dia gagal modal habis, sy slalu brharap dia akan brubah sikap.. dn alhamdulillah pd 2009, dia telh meninggalkn smua sikap buruknya, mula solat.. kmudian pd 2011, dia pindh tmpt krja, dn kt sinilh dia kenal sorg ustazah/andartu.. dn mrk brcinta, dn sy sedar sikap suami mula brubah, slalu marah, jarg blik rumah, tp sy tk prnah menyangka dia mmpunyai hubungn dgn pompuan lain, wlpn ada trlintas pd fikirn sy, tp pd saya, dia seorg yg solat, prgi masjid, tkkn buat prkara mcm tu, shingga dia bagtau ingin brcerai pn sy tak tau dia da pompuan lain, bila dia kata dia kenal pompuan lain pn saya tak percaya.. dia jg sanggup ckp ..kasih syg dia dh brubah pd **** dan ***** pompuan tu, dan anak2 kami ni lahir drp nafsu smata2.. dia ckp pompuan tu lbih baik dr sy,lbih memahami, lebih beriman, dpt mmbimbing dia dunia akhirat..mcm2 seolah2 sy ni pompuan jahat, sdgkn spnjang kami kawin, sy sentiasa melarang dia buat hal2 tk elok yg dia buat,sayalh yg ajar dia baca quran ,betulkn bacaan solat dia,wlpn sy bukn ustazah, sy tahu sy ada asas didikn agama yg cukup, sy jg bekas pelajar maahad,sy ada pendidikn, belajar hingga luar negara, sy jaga anak2, sy tk kluar rumah sesuka hati, sy tk brkawan dgn lelaki lain,sy jg ada rupa,gaji sy 3 kali ganda lebih dr dia, tp sy tkpernh timbulkn smua tu, apa lg yg dia nak? satu je yg pompuan tu lebih dr sy..sy sedar yg ni..pompuan tu brbadan besar... mmg sy akui sy brbadan kecil, tp Allah dh buat sy mcm ni, sy tk dpt ubah hakikat ni, dn yg lbih menyakitkn, pompuan tu tinggal di blok yg sama dgn kami, selang bbrp buah rumah shj,. dn dia memg ceraikn sy, tnpa rsa brsalah, duit edah, hrta spencarian pn dia tk bagi, dn sy jg dpt tahu, rantai leher sy yg digadai 2 buln sblm brcerai pn dia dh jual tnpa pngetahuan sy,masa brcerai tu, gaji sy cuma tinggal rm1500 sbuln, hnya cukup utk sewa rumah, ansuran kereta dn minayk kereta, dn dia lgsng tkde rsa brsalah atas hutg2 bank yg sy buat utk tolg dia spnjg 15 th prkahwinn kami, nasib baiklah slps brcerai tu, kerjaan umumkn kenaikn gaji, Allah Maha Mengasihani..dn dia kawin dgn pompuan tu..kmudian, sebuln dua lps dia kawin, dia dtg smula kpd sy, jodoh kami masih ada, kami kawin smula bbrp buln leps..

Tanpa Nama berkata...

Anon 3:38, dari cerita puan, puan kena yakin bahawa di sebalik ujian & dugaan ada rahmat & hikhmah di sebaliknya. Alhamdulillah puan bekerja sekurang2nya kalau bercerai tak perlu lah puan naik turun mahkamah minta nafkah pada bekas suami yg puan sendiri tau dia mmg selama ni tak bertanggung jawab (ikut tulisan puan)

Tapi bila dia dah buat macam2 & meyiksa perasaan puan, puan terima pulak dia, sedangkan sepatutnya puan ada hak untuk menolaknya.

Jadi kalau sekarang puan dah terima dia, jangan lah ungkit2 lagi, muhasabah lah diri masing2, kita mungkin banyak ilmu, tapi ilmu berkaitan rumahtangga kita tak de. Ttg hak2 isteri misalnya. Kena ambil tau, rujuk pejabat kadi, kaunselor di sana dsbnya.

Dalam pada itu, cuba kita tinjau2 sejarah kedua ibu bapa kita & pasangan kita , kerana 20% perangai mereka akan diwarisi oleh anak2, samada baik atau yg tak baik. Itu yang kalau tak baik dijadikan sempadan & yang baik dijadikan tauladan.

Orang2 tua sekarng kita tak tau zaman mudanya mungkin playboy, tak solat, pemarah, mendera mental & fikizal pasangan dll, mungkin masuk 40an mereka mula berubah & bertambah baik, berjamaah di rumah2 Allah, ke majlis2 ilmu, ke Mekah dll. Tapi masih merokok depan anak cucu? Tapi kira ok juga tu.

Sebaliknya, cuba lihat orag tua2 yang masih ketika maghrib masih kat warong2, tak pernah melangkah ke rumah2 Allah, tak solat, merokok tu jangan cakap le.

Jadi sifat2 tu akan sedikit sebanyak akan diwarisi. Hidup pasti di duga, agama lah yang memandu kita.

Isteri bukan hamba suami, sebaliknya masing2 adalah hamba Allah, Allah dah tentukan hak masing2 sebagaimana dalm Quran & sunnah, kalau tak tau kena belajar, bila dah belajar, amalkan.



Tanpa Nama berkata...

Sy bkahwin atas dsar cinta..dh 5 tahun dn mpunyai 2 org ank..suami sy curang dgn xgf dia..kini suami xsyg sy sperti dulu lg..hidup sy tanpa kasih syg seorg suami..suami sy hnya mlyn ank2..sy sperti dsisihkn..hati sy btl2 hancur dgn sikap suami..dh mcm2 cara sy buat bg suami syg sy sperti dlu tp sy ttp xsetanding xgf dia..smpai bila sy perlu hidup tnpa kasih syg suami..stiap wanita perlukn ksih syg suami..apa yg harus sy lakukan??

Tanpa Nama berkata...

Anon 3:15, simpati pada puan sbb baru 5 thn dah diduga. Carilah hikmah di sebalik Allah pilih puan didugaNya. Pertama2nya jangan kita letakkan manusia tempat kasih sayang no 1, sebaliknya letakkan Allah kemudian Rasul saw. Ibu bapa, suami, anak2 , bos bole diharapkan kasih sayang tapi berpandu pada hukum2Nya. Kasih sayang Allah lah kekal . Manusia bole berubah.

Bangun malam tahajjud, merintih padaNya, minta ditunjukkan jalan2 terbaik dgn solat taubat, hajat, solat2 qada (klu ada), lebih patuhi perintah2Nya, dlm pada tu klu selama ni belum pernah buka quran, mulakan langkah & baca maksudnya, dll.

Jangan lebih2 mengadu pada org sebarangan, sebaliknya pergi pejabat agama/kadi ke, jumpa kaunselor. Kalau boleh bersabar, bersabar le.

Dengarlah selalu siaran radio IKIM slot Dr Muhaya, Ustaz Muhammad Abdullah AlAmin. Ujian2 adalah supaya kita kembali padaNya, kerana Dia sayang pada hambaNya. Semua manusia pasti di uji, cuma berbeza.

Tanpa Nama berkata...

Macam2 hal rumah tangga. Ada pulak tu si isteri tak gembira dengan suami, melayan rakan fb pulak, tayang muka lawa & dengan opis mate dll, si suami pulak merana, tak berani tegur, nanti isteri merajuk. Dunia, dunia. Suami pula kena musahabah diri.

Lumrahnya, kalau suami isteri sama2 tak ikut Allah -> boleh ngam, tapi tak de keberkatan, kalau sama2 ikut Allah, boleh ngam juga insyaAllah ada keberkatan.

Yang timbul masaalah biasanya, yang satu nak ikut Allah, yang satu tak ikut, jadi tak de sefahaman -> lama2 berantakan.

Tanpa Nama berkata...

Saya mengalami dugaan yg sama...alhamdulillah jodoh kami masih ada...slps 2tahun berlalu perempuan itu dtg lagi mempersoalkan pilihan saya utk terus bersama suami...mcm2 kata2 dilemparkan bahkan menceritakan bahawa saya buta hati sanggup membiarkan kesalahan suami dan masih boleh bersama...apapun kali ini sya mampu utk bertenang walaupn masih terasa gelora dlm jiwa pedih masih terasa..

Tanpa Nama berkata...

Salam. Saya sudah berkahwin selama 12 tahun. Masalah saya lebih kurang sama dgn puan tersebut. Awal tahun 2013 baru saya tahu kecurangannya yg hampir 5 tahun dgn sorang budak perempuan ipta. Husband sy support pengajian perempuan tu walau hakikatnya kami memang cukup makan saja. Bkn setakat bantuan wang nafkah batin pun diberi sekali selama 5 tahun tanpa perkahwinan. Saya dh maafkan dia sbb fikirkan akibat perceraian kpd anak2. Tp asben saya ulang balik prbuatan terkutuk tu. Saya x nak beritahu mertua takut mengaibkan dia. Pada masa yg sama dh bosan dgn tingkah laku dia. Perlu ke saya brsabar lagi?

Tanpa Nama berkata...

Suami sya pun sme jgk kbnyakan janda2....ade tu trus putuskn hbungan bila tau suami de ank 6...ade tu rela nk brmadu smpi kata sya xtau jga suami...xpelh klau itulh yg prempuan tu nk biklh dia blum kenal suami tu mcm mna...gaji pun ckup mkn je tu pun sya mmbantu jual kuih..kek dll.msa brcinta xnmpk prangai pnas baran dah tinggal sebumbung taulh nnti...allah ade akn mmmembantu insan2 yg traniaya.

Aku Isterinya... berkata...

Simpati dgn dugaan yg penulis hadapi..hampir sama dgn dugaan yg saya alami tapi brtambah berat lagi cubaan yg Allah berikan kpd saya kerana suami curang dgn pelacur bkn Melayu..hancur luluh hati dan mggeletar satu badan bila mbaca kndungan wechats di telepon suami brunsurkan lucah dan seks semata..astaghfirullah...sedih sgt2 ble mnatap wajah ank2 yg msih kcil, 2 dan 4 thn yg mpunyai ayah yg 'brselera' sbgini..alhmdulillah Allah mberi sy kekuatan yg luar biasa utk brsemuka bg mminta pnjelasan dr suami..suami mmg mgaku mlakukan prbuatan haram itu brsama placur2 tu tetapi alasannya ats pelawaan kwn di samping geram dgn sikap sy sndiri yg katanya sringkli brprasgka buruk trhdpnya..bg sy sbg seorg isteri sudah tntu akan ada rasa curiga skiranya si suami blk krja lmbt, bwa sluar dlm dan krim mngkatkn nafsu di dlm beg kerja..tp suami sntiasa mygkal mgatakn semua itu utk sy..tp sy amat percaya, firasat seorg isteri itu sgt kuat..dan Allah itu ada dan Maha Kuasa, lmbt laun Dia akn tunjukkn jua kpd si isteri yg trainiaya ini..mgkin kekuatan utk sy hadapi ini dikurniakn ats sbb pgalaman suami yg lalu yg mmg prnh brmain kayu tiga dan suka brbohong, tp ktika itu sy mygka suami telah bnr2 brubah..cuma sy amat sedih sbb suami seorg yg brtggungjwb, pyayang sgt pd ank2 serta tidak tggal solat (apabila di rmh, tp di luar rmh-allahualam)..suami mmg trkantoi dan x trkata apa..sy mminta bliau segera brtaubat..dan mlm tu juga bliau brjnji x akn ulangi lg prbuatannya dan terus mlakukan solat taubat..tp bg hati seorg isteri ni mmg begitu sakit sekalipun sudi memaafkn dan tetap trauma seumur hidup..keesokkanya mgkin suami dah btl2 sedar dan dtg mmeluk sy smbil mnangis minta dimaafkn..sy mmg sudi memaafkn beliau memikirkn kesian ank2 yg msih kecil yg mjadi mgsa kalau diikutkan emosi (walaupun pndptan sy lbih bsr dan scara fzikalnya rupa paraspun ada)..lgpun sy memikirkn siapalah sy yg mghukum suami utk tidak layak dimaafkan sedangkn Allah pun sudi memaafkn dosa hmbaNya walau seluas lautan sklipun..sedangkn ini satu kesalahan shja jika dibndingkn dengan kebaikannya trhdp sy dan ank2 selama ini..cuma dpt sy rgkum dan kongsikn brsama pgalaman penulis dan sy sndiri di sini adalah sy mgmbil ujian dan dugaan Allah ini sbgai suatu ikhtibar utk sy memprbaiki kelemahan diri (smnjak khdiran chya mata mmg suami sdikit trabai dr aspek layanan di ats katil, ttapi suami tdk prnh brsungut, maka sy anggap beliau faham kesibukan dan kepenatan sy)..justeru slps ini sy akn pstikn suami mndpt lyanan yg 'istimewa' dr seorg isteri..sperkara lg sy brsyukur ke hdrat Ilahi kerana mberi ptunjuk ini krana dgn trbongkarnya prbuatan suami itu maka beliau brjnji akn bnr2 brtaubat dan tdk akn mgulanginya lg..tetapi bygkn jika prbuatanya msih lg mnjafi rahsia, mgkin suami akn hnyut dan sesat lg jauh dr jalan Allah...syukur di atas ketentuanNya, dan percaya ada hikmah di sebalik dugaan yg menimpa..Allahurabbi..

Aku Isterinya... berkata...

Aku Isterinya... said...
Simpati dgn dugaan yg penulis hadapi..hampir sama dgn dugaan yg saya alami tapi brtambah berat lagi cubaan yg Allah berikan kpd saya kerana suami curang dgn pelacur bkn Melayu..hancur luluh hati dan mggeletar satu badan bila mbaca kndungan wechats di telepon suami brunsurkan lucah dan seks semata..astaghfirullah...sedih sgt2 ble mnatap wajah ank2 yg msih kcil, 2 dan 4 thn yg mpunyai ayah yg 'brselera' sbgini..alhmdulillah Allah mberi sy kekuatan yg luar biasa utk brsemuka bg mminta pnjelasan dr suami..suami mmg mgaku mlakukan prbuatan haram itu brsama placur2 tu tetapi alasannya ats pelawaan kwn di samping geram dgn sikap sy sndiri yg katanya sringkli brprasgka buruk trhdpnya..bg sy sbg seorg isteri sudah tntu akan ada rasa curiga skiranya si suami blk krja lmbt, bwa sluar dlm dan krim mngkatkn nafsu di dlm beg kerja..tp suami sntiasa mygkal mgatakn semua itu utk sy..tp sy amat percaya, firasat seorg isteri itu sgt kuat..dan Allah itu ada dan Maha Kuasa, lmbt laun Dia akn tunjukkn jua kpd si isteri yg trainiaya ini..mgkin kekuatan utk sy hadapi ini dikurniakn ats sbb pgalaman suami yg lalu yg mmg prnh brmain kayu tiga dan suka brbohong, tp ktika itu sy mygka suami telah bnr2 brubah..cuma sy amat sedih sbb suami seorg yg brtggungjwb, pyayang sgt pd ank2 serta tidak tggal solat (apabila di rmh, tp di luar rmh-allahualam)..suami mmg trkantoi dan x trkata apa..sy mminta bliau segera brtaubat..dan mlm tu juga bliau brjnji x akn ulangi lg prbuatannya dan terus mlakukan solat taubat..tp bg hati seorg isteri ni mmg begitu sakit sekalipun sudi memaafkn dan tetap trauma seumur hidup..keesokkanya mgkin suami dah btl2 sedar dan dtg mmeluk sy smbil mnangis minta dimaafkn..sy mmg sudi memaafkn beliau memikirkn kesian ank2 yg msih kecil yg mjadi mgsa kalau diikutkan emosi (walaupun pndptan sy lbih bsr dan scara fzikalnya rupa paraspun ada)..lgpun sy memikirkn siapalah sy yg mghukum suami utk tidak layak dimaafkan sedangkn Allah pun sudi memaafkn dosa hmbaNya walau seluas lautan sklipun..sedangkn ini satu kesalahan shja jika dibndingkn dengan kebaikannya trhdp sy dan ank2 selama ini..cuma dpt sy rgkum dan kongsikn brsama pgalaman penulis dan sy sndiri di sini adalah sy mgmbil ujian dan dugaan Allah ini sbgai suatu ikhtibar utk sy memprbaiki kelemahan diri (smnjak khdiran chya mata mmg suami sdikit trabai dr aspek layanan di ats katil, ttapi suami tdk prnh brsungut, maka sy anggap beliau faham kesibukan dan kepenatan sy)..justeru slps ini sy akn pstikn suami mndpt lyanan yg 'istimewa' dr seorg isteri..sperkara lg sy brsyukur ke hdrat Ilahi kerana mberi ptunjuk ini krana dgn trbongkarnya prbuatan suami itu maka beliau brjnji akn bnr2 brtaubat dan tdk akn mgulanginya lg..tetapi bygkn jika prbuatanya msih lg mnjafi rahsia, mgkin suami akn hnyut dan sesat lg jauh dr jalan Allah...syukur di atas ketentuanNya, dan percaya ada hikmah di sebalik dugaan yg menimpa..Allahurabbi..

December 16, 2013 at 4:28 AM

Tanpa Nama berkata...

adoyai...masih belum faham

kenapa Allah jadikan poligami...
sebab hal2 camni la..Allah nak ajar bagaimana wanita harus menyayangi wanita yang lain.

yang meruntuhkan rumahtangga bukannya lelaki tapi wanita...tak mau poligami lalu rampas suami orang...wanita sgt terdesak skrg...yer la kebanyakan suami orang ni dah stabil kewangannya...cinta material...

Tanpa Nama berkata...

Entah lah, agaknya sbb ni anak aku takut nak kawin, banyak juga contoh2 depan matanya (pak cik, sepupu, kawan2nya) yg mula2 kawin bahagia, selepas beberapa ketika, rumah tangga mereka berantakan, ada yg bercerai.

Tapi aku katakan padanya, jgn fikir negatif, pikir positif, minta pada Allah pasangan yg ok. Ujian2 tu biasa le. Tapi ada 3 pekara yg klu dah ketagih agak susah nak hilang melainkan betul2 taubat & perlukan pengorbanan tinggi: 1) kaki perempuan 2) kaki judi 3) kaki rokok & arak.

Antara sebab2nya bergaduh, isteri yg menanggung keluarga, suami ke hulu ke hilir lompat2 kerja akhirnya poket sentiasa kosong.

Ada pulak tu sebab isteri2 bila dah beranak, kerja pulak tu, dah kurang beri layanan pada suami, suami pulak tu harapkan layanan seperti raja, tak mau tolong kerja rumah,anak2, lama2 isteri geram, selalu mengamuk, suami cari hiburan dgn kwn2 atau pasang satu lagi senyap2.

Ada pulak tu, pasal suami tak bole berhenti merokok dari muda sampai tua, jadi perbalahan. Isteri geram , depan anak2 & cucu2 selamba suaminya merokok. Dan macam2 lagi la, seribu satu macam sebab2, kenapa suami isteri bermasaalah.

Sebenarnya pasangan berkahwin lah yg bnyak ujian, masa kenal2 dulu tak tau sangat perangai sebenar, termasuk lah tidor berdengkur ke, pemalas ke, kaki sosial terlampau ke, tak solat ke dll. Dah kawin baru tau.

Jadi , carilah jalan utk kembali pada Allah . Nak bercerai pun ada cara, nak terus bersama2 pun ada caranya. Allahwuwa'lam.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum...

Apa yang berlaku ini ada hikmahnya. Setiap dugaan yang Allah kepada kita, kita mampu untuk menghadapinya. Allah amat mengetahui akan setiap dugaan/cabaran yang diberikanNya.

Semoga kepada kaum hawa semua yang mengalami dugaan seperti yang diceritakan.. hadapilah dugaan dengan berfikiran waras dan berdoa dan berserah pada Allah.

Perjalanan hidup diatas muka bumi Allah ini hanyalah sementara sahaja. Akhirat kekal abadi. Saya sebagai suami sedih mengenangkan pelbagai cerita yang didengari akan kecurangan suami disebabkan nafsu yang mengatasi keimanan.

Kecurangan suami? bagi saya bergantung kepada individu itu sendiri baik suami ataupun isteri. Saya juga pernah didatangi dengan pelbagai dugaan yang menguji keimanan....wanita yang sanggup menjadi isteri kedua..Namun para suami diluar sana, jika mengalami perkara ini kembalilah kita kepada Allah. Tanyalah diri sendiri...

Tanpa Nama berkata...

Air mata berderai ditahun br 2014 mendgr cerita penulis...moga Allah memberi kekuatan dan ada hikmah disebalik dugaan yg diberi....terharu dgn kekuatan yg ada padamu adik...

Tanpa Nama berkata...

Smg Allah beri kekuatan pd para isteri2 yg solehah..mmg perit..tp ape yg berlaku kt dunia ni hanya sementara dan sekejapp shj...sy pun mngalami perkara sama dlm hidup..sgt2 perit smpi takut bharap dan bila tgk muka anak2...kita jd kuat dan bertahan..terasa macam tiada tempat pergantungan...tp sbenarnye kita ada Allah..mungkin cara ini Allah uji kita utk mudah jalan disana yg lebih2 kekal...

Tanpa Nama berkata...

Aq rasa mmg x salah lelaki nk kawin yg masalah.nya berzina ko..nk.bimbing dri x lps nk plak kawin lain...

Tanpa Nama berkata...

masalah saya bermula selepas saya bersalin.dia ada contact dgn kekasih lama. saya melarang jangan gayut dengan bini orang. dia bg alasan share masalah perempuan tu saja. tapi lama lama menjadi intim ,mereka share gambar-gambar dan teknik teknik yg disukai.r lucu dlm email dlm email . saya trace dan larang, dia sumpah yak ulang. Tapi saya tau suami saya cara pelacur utk satu mlm atau satu jam utk memuaskan nafsu dan mengaplikasikan teknik yg ditontoni.i buat tak tau saja ,mungkin i tak puaskan dia.tapu setiap kali dia minta i bagi. lepas tu dia comtact perempuan pelacur dlm internet dan bercakap dgn mereka melalui email atau phone. saya mengetahui perkara ni dan tanya mcm mn i blh trace. tapi dia bagi alasan dia duduk di laut nak lepas rasa lonely nya. dia kata tak ulangi. i pun percaya dia dlm hati i kata dia dah insaf. saya tidak boleh hifup tanpa dia. i sayang dia tapi dia mengambil ini sebagai kelebihan kepada dirinya. sekaramg i trace dia cari perempuan dlm internet .lebih lebih lagi suami perempuan tu yang nak isteri dia terasa lain. suaminya recoment suami saya utk dia. mereka share email dan sembang dlm phone. hati saya berkecai. group sex kononnya. nak lakukan hub di hadapan suami perempuan tu.saya tidak tau bgmn nak percaya lagi tapi i tak nak berpisah dari suami saya sebab anak saya masih kecil.tolong bagi nasihat bgmn nak atasinya...... percaya

Tanpa Nama berkata...

Entahlah sukar untuk dimengertikan kes2 kecurangan ni....2x5 5x2 .....Alhamdulillah...Puan yang ceritakan kisah ini ok Namun harus diingat....Puan blom diuji sepenuhnya...bayangkan Jika Puan pula digoda...pada Masa yg sama suami pulak sakit....Banyak kes dah berlaku...dengan warga asing lagi....sampai divedeokan....saya pernah dengar cerita ada interi yg membekalkan kondom pada suami yang outstation....apapon tahniah Puan...Genggamlah hukum agama seperti menggenggam bara api....

Tanpa Nama berkata...

Org kata instict hati seorg isteri mmg ajaib... Masalah saya bermula bila sy tidak lagi dalam berkongsi cerita di fb or check hp suami (sblm nie tiada rahsia).. Sy terbaca group watsup dgn rakan sekerjanye& sehobi dgnnye-photography .. Biasalah kadang ade yg nakal meyelitkan gambar or video lucah.. Sy just tgur "boleh baca jd cuba nk try plak" ego lelaki tinggi so di mula mnukarkan password hpnye.. Atas alasan jgn ganggu privasi dia.. Saya boleh menerimanye.. Ini berlagsung agak lama tanpa sy mengesyaki apa2.. Tp dlm masa yg sm sy curi2 pndang sehingga sy dpt mengetahui passwordnye... Bergetar tubuh n badan bila membaca watsup 'best friend' ttg aktiviti mrk... Sy tak dapat mbayangkan suami yg sy syg n dberikan kepercayaan curang pada sy dengan 'makan luar' dengan pasangan yg berlainan agama n bangsa .. Sy keliru n tak tahu mcm mana nk minta dia mengaku ... Sy bg hint, dlm masa yg sm sy save ape jua wtsup n gambar mn yg sy smpt untuk hujah sy nanti.. Tp biasa dia masih berbohong n mberi alasn itu ini ke mana sj di pergi.. 'Tea tarik' dgn kwnnye tp sbnrnye dl ms yg sm sy tahu dia ke mana... Sy tak tau kepada siapa nk mengadu kerana sy nk menjaga air mukanye.. Tp dlm masa yg sama sy tak boleh nk buat bodo jer.. Rasa lbh rela dia jujur n bernikah baru kalau sy da tak mampu mbhagiakannya drpd dia mlalukan maksiat dia luar.. Sekarang kami kerap bgaduh bila sy sering myoal kekerapan dia brasama 'rakannye' sy dapati kecurangan sudah blangsung hampir setahun dan dlm masa yg sm sy tak mahu ia mjadi lebih parah tanpa penyelesaian.. Tolong lah beri saya cara yg terbaik untuk buat dia mgaku, meyesal dan bertaubat dgn ksilapan langkah yg dia buat...

Tanpa Nama berkata...

Sedih bila mmbaca kisah penulis yg hampir sama dgn kisah saya. Kami berkahwin hampir 17thn n suami seorg yg baik n homely person. Ttp gajinye yg bsr tlh menarik perhatian personal asstnya utk menggodanya. Dr bln oct 2013 cuba pikat n sangkut jg pd nov. Sya tak tahu menahu tp tersalah dgr bualn manja suami dgnnya. Mlm sya bangun n cek hp. Tak jumpa tp ada stu nama TechSr. Ingtkn technician rupanya nickname. Sya ambik no n check kt whatsap. Tgk2 prempuan. Sya jenis suka terus terang n askd suami to explain ttg msg yg ada sayang n I love u. Dia ckp gurau aje. Masa berlalu. Sya selidik ttg perempuan gatal tu. Rupa2nya dia tu jenis kaki kikis n sanggup gadai body. Dia aim org yg berumur n poket tebal. Aduh...sya lebihkn tumpuan pd suami. Satu dia ckp ada bisnes meeting n tak boleh balik cos penat driving. So sya ambik chance checking 2nd laptop dia. Terjpa satu fb yg coverphoto say I love u now n forever n mcm2 kt pompuan tu. Sya dpt msuk fb tu n rupa2nya both of sharing fb. Ada bca msg dia org. Ya Allah rupanya bkn pegi meeting tp suami tipu sya. Hancur hati bila bca msg loving2 dia org. Bila suami balik, sya menangis n tanya dia. Dia mengaku tlh bersama perempuan tu pd mlm tu tp cuma utk 1 jam shj n melakukn seks spt dlm video lucah. Dia sendiri tkejut dgn aksi lucah perempuan tu. Sebenarnya pada pertemuan mrk itu Tuhan tlh membuka mata suami sya. Slps mrk bersama suami merasa spt baru bangun dr tdo. Terus dia tringtkn sya. Dia menangis teresak2 n minta sya menerimanya kembali. Mulanya sya nk minta cerai tp bila dinsihtkn ahli keluarga sya pasrah. Tambhan lg sya baru mndpt tahu yg suami diberi minum air olh perempuan tu. Hanya Allah shj yg mengetahuinya. Kini suami cuba membuktikn yg cinta kami masih teguh. Jk ada meeting dia akn bwa sya. Selps kejadian tu, suami bw sya bercuti ke oversea. Hanya kami berdua n ank2 ditingglkn. Pd ms itulh perempuan tu hntar msg yg mengugut kpd ank remaja sya. Bcos suami dh tukar no. hp. Bnyk sgt msgnye tmasuk nk bomohkn kami ank beranak. Suami betul2 berang n report polis. Alhamdullillah...dia dh diam n suami kembali menyayangi kami spt dulu n malah lebih lagi.

Unknown berkata...

Mcm2..sya pla isteri yg xbersyukur..ska sgt marah suami jika ada yg xberkenan dihati..hakikatnya sya risau atas faktor fizikal sya yg xseperti dlu..takut suami berubah hati padahal hidup mati dia sumanya demi sya n anak2..smoga tuhan ampunkan sya..smoga suami ampunkan isterinya yg salu derhaka ni..berilah kesabaran padaku..smoga harmoni rumahtangga kami.takut dgr kisah org lain yg berganda2 truknya dri sya

Unknown berkata...

Cuba pikat suami balik dengan pewangi PHERLINS ! Bila dia bau,pasti dia tidak akan melupakan anda dan merindui anda! Berminat? Sms/whatsapp 0185790420

Tanpa Nama berkata...

Sy insan yg tertipu...kes di atas seperti kes sy. Bila suami die nk brubh dn bertaubat sy gmbira. Tp knp tidak bw sy brsama? Knp tgglkn sy terumbg ambing? Sy xmnta no 1. Sy xmnta harta walhal sy tau gj dn pekerjaannya. Yg sy inginkn tunaikn jnji. Sblm ni sy pnh tya..jwpn lelaki tu kuasa di tgn dia. Bila isteri dia xnk bermadu..die ikut segala kata2 isterinya tnpa fk apa yg akn trjd pd sy. Setiap saat sy brdoa agar Allah bukakn pntu hatinya. Sblm ni mcm2 die jnji...dn bersumpah dgn nma Allah xkn tgglkn sy. Kalau sy di phk isteri pertama..insyaAllah sy cuba terima. Kalau tak krn suami sy, perempuan satu lg xjd mcm ni.

Unknown berkata...

anon mac25..bangkitla dari sedar..awaklah org ketiga itu walaupn tertipu..jgn jd perosak rumahtangga org..jgn jadi mangsa lelaki xguna lg..berhenti mengharap dr yg xleh diharap..ramai lg laki kat luar tu nape laki org jga yg awak mahu..skt hati awak skt lg hati bini dia..gunalah akal sikit carilah pengganti seperti mana laki itu sng2 nk mengantikan isterinya..ke korang dh terlanjur..jika ya bertaubat..blum terlambat utk berpatah blk..

Tanpa Nama berkata...

Anon mac 25.jgn la nk bhrp pd bnd y xpsti.jika kamu xsuka rumahtgge kamu dirampas,bgitu juga isteri llki itu.n pk la,Allah swt tu Adil..jika hri ni kamu mggngu kehidupan org n cuba merampas,hri lain akn terkena btg hidung kamu pula.kamu tu yg bodoh sbb pcya.

Tanpa Nama berkata...

Salam,

BTW, sy seorang LELAKI.

Sebenarnya, dua2 SALAH dari mula lagi, cinta 8thn sebelum berkahwin? Hmmm, Lama tu. Senang cita, diorang dah gunakn BARAKAH kahwin sebelum masanya. Lg 1, pompuan tu buat salah jugak bila buka AIB suami kepada parentnya sendiri. Pastu bajet baik takde dosa, terus salahkan SUAMI. Igt ya, dgn izin Allah saje baru satu2 perkara berlaku dan Allah TAKKAN lakukan satu perkara itu dengan SIA-SIA.

Skrg ni korang takya cerai. Live on je. Yg Laki mmg salah, yg pompuan pun ada silapnya. Tp, laki tu pun satu... baik tak bertempat, BODOH dari segi people skill. Patu, ada niat nak kawin lagi satu? wahaha... Bolehlaaa. Tp, kena pandai control pompuan bila case2 emergency macm ni. Kalau bende camni pun ko takleh handle... tak usah mimpi nak kawin 2la... Kecut telurla ko.

Anyway, POLIGAMI kan digalakkan dalam Islam bg yg TERER je. Bagi yg tak best, takyahla angan2 sgtlaaa... So, kalau dah digalakkan dalam Islam...Macam mana pulak ada istilah suami curang? Kalau main dgn pompuan lain tu... kira zina, bukan curang. Abis, kalau nak kenal calon isteri(n) pun kene cop curang... camner pulak nak kawin lebih dari 1 nye, ye tak?

*n=1,2,...4

Tanpa Nama berkata...

Anonymous April 2 ni jantan gila agaknya. Cakap mcm x tak ada agama.

Tanpa Nama berkata...

saya bru sahaja dcurangi suami.dah lama sy syak tp sy msh lg cuba pk positif.usia pkhwinan bru ja 2thn.bru smlm dia tkantoi.tp dia xmgaku.sblknya dia marah2kn sy sbb bka fon dia tnpa kbnaran dia.apa yg sy dpt dr bka fon dia adalah,gambar2 dia dgn sorg betina di ats katil smbl bciuman.time ni sy sdg prgnant ank ke2 4blan.sy xthu nk wt apa.hanya Allah tpt sy mgadu dan bdoa.smga dia btaubat dgn kmbli ke jalan yg benar..aminn..

Tanpa Nama berkata...

saya juga melalui pengalaman suami curang & lebih hebat dari petikan di atas. kami kahwin atas dasar pilihan keluarga & amat susah utk saya terima dia. tp setelah dia memujuk rayu saya, bodek family saya, hati saya mula tertawan dgn sikapnya yg sangat baik pd sy & keluaga. selepas 3 tahun mendirikan rumahtangga, suami mula pandai menipu & curang pd saya & dia dah byk kali bersumpah guna Al-Quran sb nak melindungi kesalahan dia. mcm2 perkara buruk yg dia lakukan belakang saya. bab hp, chatting, usah ceritalah, semua saya check. sehinggalah dia dpt tawaran kerja di pantai timur & kecurangannya menjadi2. hati saya mmg tak rela lepaskan dia kerja di sana kerana saya tahu sikap suami saya yg suka melayan perempuan. gerak hati saya selama ini mmg tepat bila saya bila dpt tau suami ada hubungan dgn pelajar dia sendiri & hampir bernikah di sempadan. hancur luluh hati saya saat itu. suami mula memujuk & memohon maaf pd saya & beritahu saya dia sudah tiada apa2 hubungan lagi dgn perempuan tu, malah suami suruh saya berhenti kerja & ikut dia. saya akur & percaya kata2nya. mmg syg nak resign dr pekerjaan sy masa tu, 14 thn sy kerja dgn badan berkanun, tp semua tu sy korbankan demi suami sy. dipendekkan cerita, suami sekali lagi mencurangi saya & tekaan saya mmg benar2 berlaku. selama ini dia menipu sy. dlm masa dia menyuruh sy berhenti & ikut dia, rupa2nya dia mula buat hubungan dgn pelajar lain pula. kali ini lebih pedih, lebih dasyat! rahsia suami sy terbongkar apabila dia kantoi dgn sy. dia telah menduakan sy & bernikah dgn pelajar tersebut di sempadan! pelajar yg dikenali ramai sbg bohsia, suka mengikis duit lelaki, pelajar yg dikenalkan oleh suami sy. pelajar tu merupakan perempuan yg merampas kebahagiaan sy! umur dia dgn suami jauh berbeza! ms tu dia baru sj bljr di kolej tersebut (lepasan spm) & suami sy berumur 34 thn! Ya Allah! dugaan yg Kau berikan amat hebat! sia2 pengorbanan sy selama ini pd dia! anak sy walaupun baru berumur 1 thn, dia yg byk mengadap kesedihan sy. kami dikurniakan anak lps 6 thn berkahwin & pelbagai kesakitan yg sy tempuh utk beri zuriat pd suami sy. tp ini balasan yg sy terima. hingga ke saat ini sy x boleh terima ape yg suami sy lakukan, malah dia masih lagi mencurangi sy & menipu sy serta berhubungan dgn perempuan lain pula! saya dah lali, dah tak ambil peduli semua tu, tp hati isteri mana yg tak sakit bila mengenangkan sikap suami yg x pernah puas! hanya pd Allah tmpt sy mengadu, moga dibukakan hati suami utk bertaubat & kembali pd sy sepenuhnya. sy tak akan sesekali mohon cerai dari suami sy, sebab sy tak mahu mengaku kalah! rumah, kereta, anak, semua hak saya & jgn hrp sy akan lepaskan pd perempuan tak guna tu! mcm mana perit sekali pun, sy akan pertahankan hak sy & berharap suami sy memohon maaf pd sy atas segala kesilapan dia. sy hanya berkongsi pengalaman pahit sy serta luahan hati sy & bukan utk memburukkan suami sy sendiri. hrp kwn2 kt sini, ambil iktibar dgn pe yg terjadi pd sy & juga yg lain.

Hurein berkata...

Aduhai menangis sendiri bila baca masalah rumah tangga ni.. Besarnya dugaan yang Allah beri kepada kalian. Apapon saya doakan semoga semua tetap tabah dan banyakkan berdoa.InsyaAllah suatu hari nanti Allah balas semua pengorbanan kalian dalam kebahagiaan yg lain..

Unknown berkata...

SEDIH BILA BACA NUKILAN NE,,,SESUNGGUHNYA HAMBA ALLAH NE SGT2 PEMAAAF ORG NYA,,,SY DOAKN DIA BAHAGIA DI ATAS SEGAL PETUNJUK DAN KASIH SAYG ALLAH TERHADAP HAMBA NYA YG BERTAKWA..

Tanpa Nama berkata...

fooh dasyat sggh baca2 komen isteri pasal suami curang. moga tuhan jauhkan aku dari bnda2 cmtu dan moga akhirnya kalian2 yg jadi mangsa ini diberi pengakhiran yg baik. tidak di dunia ini, di sana yg kekal abadi nnt.

nerzzakaryaku berkata...

kalau nak ikut pengalaman saya..layan sex suami puas macamana pun kalau allah nak uji suami kita curang dia tetap curang juga..dugaan yang saya terima bukan sekali tapi dua kali suami saya curang..sekali dengan janda dan sekali dengan isteri orang..namun semua itu ada hikmahnya..terlalu menyintai pasangan kita akan disakiti juga akhirnya.. namun kalau kita menyintai allah kasih sayang-Nya tak pernah mengecewakan..

nerzzakaryaku berkata...

Semoga allah melindungi isteri-isteri yang teraniaya..

Tanpa Nama berkata...

in response to Apa masalahnya.. Dia setakat berkongsi pengalaman bukannya niat nak memuji diri cantik ke menutup aurat ke bekerjaya ke.. Baca dari sudut positif ok... Saya pun pernah diuji kecurangan pasangan tapi cerita di atas jauh lebih teruk ujianNya.. Semoga terus tabah dan kukuhkan masjid yg dibina..., by Anonymous.

btl. apa awk ckp. yg ptg guna otak ms bc

Tanpa Nama berkata...

in response to Apa masalahnya.. Dia setakat berkongsi pengalaman bukannya niat nak memuji diri cantik ke menutup aurat ke bekerjaya ke.. Baca dari sudut positif ok... Saya pun pernah diuji kecurangan pasangan tapi cerita di atas jauh lebih teruk ujianNya.. Semoga terus tabah dan kukuhkan masjid yg dibina..., by Anonymous.

btl. apa awk ckp. yg ptg guna otak ms bc

Tanpa Nama berkata...

in response to Anonymous April 2 ni jantan gila agaknya. Cakap mcm x tak ada agama. , by Anonymous.


ye s2ju. bdoh pun ye.

Tanpa Nama berkata...

in response to saya juga melalui pengalaman suami curang & lebih hebat dari petikan di atas. kami kahwin atas dasar pilihan keluarga & amat susah utk saya terima dia. tp setelah dia memujuk rayu saya, bodek family saya, hati saya mula tertawan dgn sikapnya yg sangat baik pd sy & keluaga. selepas 3 tahun mendirikan rumahtangga, suami mula pandai menipu & curang pd saya & dia dah byk kali bersumpah guna Al-Quran sb nak melindungi kesalahan dia. mcm2 perkara buruk yg dia lakukan belakang saya. bab hp, chatting, usah ceritalah, semua saya check. sehinggalah dia dpt tawaran kerja di pantai timur & kecurangannya menjadi2. hati saya mmg tak rela lepaskan dia kerja di sana kerana saya tahu sikap suami saya yg suka melayan perempuan. gerak hati saya selama ini mmg tepat bila saya bila dpt tau suami ada hubungan dgn pelajar dia sendiri & hampir bernikah di sempadan. hancur luluh hati saya saat itu. suami mula memujuk & memohon maaf pd saya & beritahu saya dia sudah tiada apa2 hubungan lagi dgn perempuan tu, , by Anonymous.

lbh bek bcerai dr mbiarkn suami hidup dlm dosa n x adil

Tanpa Nama berkata...

in response to saya juga melalui pengalaman suami curang & lebih hebat dari petikan di atas. kami kahwin atas dasar pilihan keluarga & amat susah utk saya terima dia. tp setelah dia memujuk rayu saya, bodek family saya, hati saya mula tertawan dgn sikapnya yg sangat baik pd sy & keluaga. selepas 3 tahun mendirikan rumahtangga, suami mula pandai menipu & curang pd saya & dia dah byk kali bersumpah guna Al-Quran sb nak melindungi kesalahan dia. mcm2 perkara buruk yg dia lakukan belakang saya. bab hp, chatting, usah ceritalah, semua saya check. sehinggalah dia dpt tawaran kerja di pantai timur & kecurangannya menjadi2. hati saya mmg tak rela lepaskan dia kerja di sana kerana saya tahu sikap suami saya yg suka melayan perempuan. gerak hati saya selama ini mmg tepat bila saya bila dpt tau suami ada hubungan dgn pelajar dia sendiri & hampir bernikah di sempadan. hancur luluh hati saya saat itu. suami mula memujuk & memohon maaf pd saya & beritahu saya dia sudah tiada apa2 hubungan lagi dgn perempuan tu, , by Anonymous.

lbh bek bcerai dr mbiarkn suami hidup dlm dosa n x adil

Unknown berkata...

Ya Allah sentiasa ada pada hambanya..
beri peluang krna sesungguhnya kita jua tidak sempurna, setiap mehna ada hikmah dan nikmatnya..amin

Tanpa Nama berkata...

in response to Para isteri kena faham suami bukan milik seorg isteri shj dan klu ditakdirkan jodoh suami lebih dr satu isteri kena redha dan sentiasa ingat surga dia dibwh kaki suami. Klu suami curang itu dia kena jwb depan Allah bukan tanggungan isteri, tugas isteri hanya berdoa dan klu suami nak berpoligami izinkan ikhlas kerana Allah. Isteri nak masuk surga senang taat pd Allah, rasul dan suami layak dia pilih pintu surga mana yg dia nak masuk. Klu di dunia isteri berkemungkinan bermadu maksima 4, tapi di surga nanti bermadu dgn 70 bidadari. Apapun mcm kata ustaz azhar idrus org pompuan ni akal dia kurang sebab tu tugas suami diakhir zaman ni memang berat., by Anonymous.


Kita ni manusia...tak perfect. Klau aku....aku lebih rela lepaskan suami. Biar ia cari kebahagiaan yg dia nak. Tp pada masa yg sama jgn seksa isteri...isteri ni hati dia sangat lembut. Isteri pun nak teruskan hidup dia n cari kebahagiaannya sendiri. Suami jgn seksa isteri secara batin. Klau tak nak dia lgi...jgn tipu. Be fair.

Tanpa Nama berkata...

Suami sy penah gak keluar dgn janda tmpt kejenya.janda biasaala panda mengoda..hubgn mereka lbih kra ng 2 mngu je..mmg pdih hati ini..x caya suami yg tlalu baik buat gitu...aku cintakn suami tp x suka memaksa klau nk dia boleh kahwin tp kena ceraikan aku dulu...tp dia nk sy...dia nyesal dn rs berslah.sy maafkn dia tp bila dh sekali ditipu...hy tuhan sj yg tau mgapa hti ni rs kosong je....sy hanya serah pd ilahi agar jggn jdkn sy isteri derhaka.nauzubillah.suami sy terlalu sempurna seme org puji...

Unknown berkata...

Salam

Kecurangan dlm rumah tangga byk terjadi skrg. Saya juga tak terlepas dari duggan ini. Saya selalu berdoa pada yang Maha Esa "Sekira dia baik utk saya dan agama saya dekatkanlah untuk saya. Tapi jika dia tidak baik utk saya dan agama saya jauhilah dia dari saya". Amin Mungkin segala yang terjadi ini adalah peringataan Allah S.W.T pada saya bahawa kita harus mencintai Allah Yang Maha pencipta lebih dari manusia.Subhanallah kini saya lebih dekat pada Allah S.W.T. Semoga kita akan ditetapkan iman sentiasa. Amin

Tanpa Nama berkata...

Pengalaman nie baru saja berlaku pd saye....di ulg taun pertama pernikahan kami...Allah nk tunjuk segala perbuatan pd saya....mmg sedih....hancur hati....hilang semua semangat saye ketika tuu...awl nyer saye menuntut untuk di ceraikn...tp suami x mahu berbuat demikian.....kini baru seminggu sejak kejadian tu....hubungan kami masih dingin....tp saye ambk tindakan untuk berubah....berubah sikap...menjadi isteri nyer yg terbaik...andai nie tak mendatang kn hasil.....perpisahan adalah jalan yg terakhir akan saye pilih.....saye tak pernah menduga yg nie akn terjadi....tp saye redha....ade hikmah setiap uji Allah......

Unknown berkata...

Saya bekenalan dgn suami pd 2008 dan kmi kahwin pd Jan 2012.April 2012 suami ada kekasih baru. Saya dapat tahu hubungan itu dari rakan sekerja kami yang berkomplot merahsiakn hubungan suami sy dgn kakak angkat rakan kerja kami itu.sbg ganjaran,rakan sekerja kami akan dpt wang. Tetapi,suami sy tak beri wang dan dia mengugut suami sy. Sy terbaca msj ugutan nya dan sy tanya suami sy.tp suami sy menafikan dan berkata dia cemburu dgn pkhwinan kami.sy percaya tetapi rakan kerja kami tetap meminta wang yg dijanjikn.sy menghubungi dia dan bertanya dgn dia cerita yg sbnr dan sy bg dia wang kalo dia ceritakan.hancur luluh hati saya setelah sy tahu semuanya. Tapi sy maafkn suami dan sy berfikir mgkn sy jge ade salah. Pada November 2013, suami saya ada hbngn dgn isteri org pula.yg mana suami pd kekasih suami adalah kawan baik suami sy. Dan kekasih suami sy selalu memujuk utk berkawan baik dgn sy memandangkn sy jenis yg kurang nk terlalu rapat dgn org lain. Sy setuju kekasih suami mnjadi kwn. Lagi pun,kami merupakan ahli kelab kereta. Hubungan mereka diketahui setelah sy terjumpa hp rahsia suami secara tak sengaja pada Mac 2014. Dlm masa yg sama suami rupa2 nya ade 2 lagi perempuan yg lain. Bermakna suami menjalinkn hbgn dgn 3 wanita.2 adalah isteri org. 1 adalah janda. Tapi sy rasa sgt kecewa pd kwn sy shje dr 2 yg lain sbb sy mmg xsangka ni yg terjadi. Sy ajk berjumpa kekasih suami sy dan bawa suami dia sekali. Amat mengejutkn suami dia menyokong tindakan isteri nya dan telah mengugut saya dgn pisau dan menumbuk muka saya. Sy memanggil suami sy,dan suami pula menyalahkan saya kerana saya ajak berjumpa. Saya sedih. Kesal dgn apa yg jadi. Apa salah saya. Saya gugur pd December 2013 tanpa sebab diusia kandungan sy 6 minggu. Mereka berkata saya meroyan sbb keguguran. Saya kurang bersosial. Macam2 mereka ckp. Dulu sblm kahwin,sy sgt seksi dan ramai tidak tahu saya melayu sbb saya mix chinese. Sy mempunyai ramai kwn2 yg baik dan tidak kurang jge yg ske bersosial. Slps kahwin, sy ingin berubah utk menjadi baik.sy bertudung dn menjaga aurat sy. Tetapi suami kerap mencari wanita2 yg seksi, free hair. Semua yg dia curang free hair dan seksi. Tak kan sy tetap nk menempah neraka kerana suami. Kalau kata psl hbgn seks, suami lbih kerap tewas tetapi sy terpaksa memahami keadaannya. Saya takut untuk bercerai sebab sy takut nanti saya dapat lelaki yg jauh lebih teruk lg. Saya dh byk berkorban utk suami. Nak kereta, sy bagi. Segala saya beri. Saya tidak tahj suami saya rupanya bukan warganegara kerana rupa,gaya dan percakapannya sebiji mcm org malaysia. Suami orang indonesia,tapi saya tetap terima dia dan berusaha utk memajukan hidup kami walaupun suami hanya guna visa ikut isteri sahaja. Kami baru berkahwin tetapi rumah kami lengkap segala peralatan,kereta,motor,,tanah semua ada, cuma rumah saya tak mampu lagi. Saya 24 thn. Suami 29thn. Tapi suami lgsg xhargai saya, tak melindungi saya, tak memberi nafkah pd sy, tak memberi wang hantaran pn pd sy,sy terima dia apa adanya. Sebab saya ikhlas menyayangi dia. Tapi saya xsangka ini nasib saya. Mcm2 sy kena hadap tanpa suami walhal saya ada suami. Sy telan semuanya. Memang terfikir utk bercerai,tetapi sy takut saya akn kena mcm ni lg. Tambahan saya sgt2 menyayangi suami. Saya buntu,kecewa,sedih. Saya terpaksa telan semuanya walaupun sy sbnr nya sgt sgt sgt terseksa,

izzmusha berkata...

Nasib kita sama tapi suami anda baik buat jahat sekali terus berubah ke arah kebaikkan. Suami saya masih lagi x nak berubah. Suami saya main kayu 3 dgn setiap pbantu rumah yg kerja dgn kami. Sumpah saya langsung tdk tahu sampai ttangkap ada yg mengandung. Dia lupa Allah itu adil x akan mbuatkan umatnya terus teraniaya so dia tunjukkan kebenaran wpun amat memedihkan. Ingatkan lepas tu dia berubah tapi tetap juga sama sampai skrg saya dah x ada pbantu rumah. Buat keputusan utk terus mengelakkan dia terus bergelumung dan buat maksiat di rumah sdiri. Masih juga tdk selesai skrg dia main cinta pula dgn mak janda. Skrg saya ambil keputusan utk tdk ambil peduli lagi masalah dia krn saya ada kekuatan dgn 4 org anak2 yg betul2 mbuat saya tabah untuk mhadapi dugaan ini. Hati dan perasaan saya sbnrnya dah x mampu utk mhadapinya tapi saya cuba wpun saya benar2 lemah.

Tanpa Nama berkata...

cukuplah Allah sebagai tempat bergantung dn mgdu...rata2 lelaki curang mmg cetek ilmu agamanya..kerana lelaki yg beriman pasti akan takut akan dosa2...klau ditakdirkn rumahtangga ITU musnah...memadailah Allah tempat berharap..haya Allah harapanku.

Tanpa Nama berkata...

in reposnse to Sy bkahwin atas dsar cinta..dh 5 tahun dn mpunyai 2 org ank..suami sy curang dgn xgf dia..kini suami xsyg sy sperti dulu lg..hidup sy tanpa kasih syg seorg suami..suami sy hnya mlyn ank2..sy sperti dsisihkn..hati sy btl2 hancur dgn sikap suami..dh mcm2 cara sy buat bg suami syg sy sperti dlu tp sy ttp xsetanding xgf dia..smpai bila sy perlu hidup tnpa kasih syg suami..stiap wanita perlukn ksih syg suami..apa yg harus sy lakukan??, by Anonymous.

kesian awk.. sy doakn yg trbaik utk awk..amin..

Tanpa Nama berkata...

Percayala.once a liar always a liar.. maaf sy ckp..lps die da bergelar ayah pn die takkan berubah kalau da jenis kaki perempuan. Saya da mengalami.bkn sekali..bkn dua kali..bkn 3 kali.. tapi dia tetap mcmtu. Sy bulatkan tekad, ada yg lebih layak lagi utk sy kat luar sana..

in response to menangis sy baca cerita ni sbb 100% sama dgn kehidupan sy.. skrg sy hnya menanti kelahiran anak pertama lgi 3 minggu...hrp die akan betul2 berubah setelah die bergelar bapa nnt.., by Anonymous.

Tanpa Nama berkata...

Ni bkn masalah poligami. Akhlak die tak mencerminkan dia layak berpoligami. Ni lebih pada nafsu padahal poligami bkn semata2 pada nafsu..

in response to adoyai...masih belum faham kenapa Allah jadikan poligami... sebab hal2 camni la..Allah nak ajar bagaimana wanita harus menyayangi wanita yang lain. yang meruntuhkan rumahtangga bukannya lelaki tapi wanita...tak mau poligami lalu rampas suami orang...wanita sgt terdesak skrg...yer la kebanyakan suami orang ni dah stabil kewangannya...cinta material..., by Anonymous.

Tanpa Nama berkata...

Para suami diluar sana...
Hargailah isteri kite
Penat lelah isteriku mnjaga anak2ku...aku berlaku curang terhadapnya...
sebab syg xbagi abg kawin no 2. Kami pun
Terlanjur bak suami isteri dgn skandalku...
Maafkn abg syg....abg bertaubat...
Bukan kerana itu je...abg tkt azab dr Allah nnt.
Allah bagi abg petunjuk....baru abg tahu skandal abg penah ramai bersama lelaki lain...
Allah datangkn rasa takut pada abg kalau2 skandal abg ada penyakit hiv.
Alhamdulillah...dia xde penyakit tu. Allah bg peringatan utk abg sedar syg...
Maafkn abg....maafkn abg...
Abg jnji akn jd suami yg baik dan jaga ketiga tiga ank kite

Still dlm dilema...pada siapa sudi kaunseling sya blh tgglkn email

Tanpa Nama berkata...

Setuju...jujur,trus trg,mmg skit ati ..trima x trima blkg crita yg pasti jujur....

in response to Para isteri kena faham suami bukan milik seorg isteri shj dan klu ditakdirkan jodoh suami lebih dr satu isteri kena redha dan sentiasa ingat surga dia dibwh kaki suami. Klu suami curang itu dia kena jwb depan Allah bukan tanggungan isteri, tugas isteri hanya berdoa dan klu suami nak berpoligami izinkan ikhlas kerana Allah. Isteri nak masuk surga senang taat pd Allah, rasul dan suami layak dia pilih pintu surga mana yg dia nak masuk. Klu di dunia isteri berkemungkinan bermadu maksima 4, tapi di surga nanti bermadu dgn 70 bidadari. Apapun mcm kata ustaz azhar idrus org pompuan ni akal dia kurang sebab tu tugas suami diakhir zaman ni memang berat., by Anonymous.

Tanpa Nama berkata...

Ni bf aku pnh curang terkantoii smbg lucah ngn janda ank 3 siap bertukar2 gmbr plak ..ble ak minta pts nangis bagai. ..ckp nk brubh la ap .tp jjr ak da twr ati ngn die...ptt ke ak berkawen ngn die

Unknown berkata...

Hanya Allah yg tahu,.kuserah padaMu ats segala urusan,.andai di blkgku masih berhubungan,.apa yg mampu aku lakukan melainkan meminta pertolongan drMu ya Allah,..tunjukkn kami jalan hidayahMu ;'(
"Teganya kau menari di ats tangisanku,kau permainkan ku sesuka hatimu,."

Tanpa Nama berkata...

Kt syurga xyah ckp la.mmg dah xde perasaan cemburu,mrh sume

Alhamdulillah berkata...

Pada suami yang lain, tak payah la nak skandal sampai perempuan ajak tidur sekali pun ikut.

Kena ingat seorang penzina hanya layak bersama dengan seorang penzina juga - itu kan dah ada dalam Al Quran

Kalau suami2 sekali ni nak skandal dengan perempuan lain, ingatlah perempuan tu pun sebenarnya jenis macam korang juga, jenis suka skandal dan tidur dengan ramai lelaki lain....

Sama-sama kawin lebih baik dari mengotorkan isteri yang suci. sebab tu kalau isteri minta cerai dah memang takdir, sebab dia bukanlah seorang penzina, maka dah tak sesuai tinggal bersama penzina. Dia akan jumpa dengan lelaki yang baik dan menjaga kehormatan sama seperti dia menjaga kehormatannya semasa dia jadi isteri.

Jadi cepat2lah bertaubat ye...

Tanpa Nama berkata...

saya baru berkahwin pada september 2012... di awal perkahwinan sy mendapt tahu suami saya ade hubungan dengan rakan sekerja die. x lama kemudian, dia bertukar tempat kerja dan hubungan itu berakhir... sy tetap bersabar... masa saya mengandung anak pertama pada thn 2013, suami sy menjalinkan hubungan dengan isteri orng melalui internet... hubungan itu berpajangan sampai sy bersalin. kerana tidak tahan, sy telah kluar dr rumah dengan bayi sy... suami memujuk supaya balik dan berjanji akan berubah.. tetapi janji tinggal janji, hari ini sy tgh mengandung 5 bln anak kedua, sy mnedpat tahu suami sy mempunyai hubungan dengan pelajar universiti. Die menipu yng die ade meeting and outstaion semata-mata nak kluar dengan perempuan itu. malahan, sy menjumpai baju singlet wanita di dlam beg kerja suami.... hancur hati sy... sy meminta dia melepaskan sy tp die enggan. sy bertanya kan sebab kenapa die berbuat demikian, die memberi alasan yang tidak munasabah yang die tidak happy dengan hidup kami sekarang. Die kate die bekrja hari-hari and end up hujung bln kena bayar rumah, bil, barang rumah.... die tidak boleh membeli dan kluar g mana-mana die suka... Ya Allah Tuhan je tau betapa hancurnyer hati sy.... sy cuba bertahan demi ank and kandungan sy....

Tanpa Nama berkata...

Ada dua perkara yang saya ingin berkongsi di sini

1 Setiap kali isteri saya mengandungkan ketiga tiga anak kami saya ada affair Saya hanya menyedari nya bila isteri mengandung anak ke dua Apabila si isteri mengandung macam ada satu tarikan pada perempuan lain terhadap si suami Seolah olah benar kata rakan sekerja saya sebelum saya berkahwin dulu Rakan saya mengatakan 'rahim' isteri telah mengambil tempat pada si suami Si suami bukan buat apa apa pun kalau ada pun tak beriya iya sampai bersusah payah nak memikat Ini mengikut pengalamam saya sendiri Dan perempuan itu telah terpikat pada si suami kerana 'rahim' si isteri

Bagi pasangan muda sedari lah perkara ini supaya 'rahim' tersebut menjadi milik isteri dan anak yang di kandung dalam 'rahim' tersebut

Samada kebetulan atau tidak hanya Allah yang Maha Mengetahui

2 Setiap perhubungan kekasih termasuk ikatan prkahwinan akan di uji sekurang kurang nya sekali Di sini kita perlu ambil ikhtibar dari kisah Nabi Yusof as di mana setiap 7 tahun musim menjadi bukan kah akan di ikuti musim kemarau (ujian)

Jika kita menerima hakikat ini pasti kita akan berhati hati dan sentiasa bertawakal kepada Allah

Apa yang perlu di lakukan buat lah sesuatu yang baru dalam tempuh tersebut Kalau saya saya akan mengecat rumah Tukar kereta atau sofa rumah Tapi rasa nya sekarang tak payah buat sebab rasa rasa nya saya telah melepasi ujian tersebut

Bagaimanapun kerap juga saya dapati pasangan tidak membahagikan tugas tugas rumah Selalunya dalam hal ini selalu nya dari membeli barang dapur sehingga bayar bil rumah di lakukan oleh si isteri Ada juga yang nak membaiki paip tandas pun si isteri yang uruskan Ini lah punca si suami banyak masa terluang dan rasa bosan

Mohon lah kasih sayang dari Allah

Meeda berkata...

Mesti lah kene selidik...supaya tk hanyut terlalu jauh selagi boleh di tegur kami tegur.....

Tanpa Nama berkata...

saya hadapi benda yang sama..diurangi suami..suami mula berubah 2 bulan sebelum kahwin..saya rasa kelainan pada suami..dan akhirnya mendapatkn khidmat ustaz..dan saya difahamkan kami dishir oleh seseorang dari keluarga sebelah suami..mmg hncur luluh hati bila tahu suami curang sehingga 5 kali..namun saya kuatkan hati suami bukan begini sewaktu kami berkenalan...sekarang saya tidak kuat utk bertahan lagi

Tanpa Nama berkata...

sya pun mengalami bnda yg sama..hati saya hncur bkecai bila dpt tahu suami layan ppuan lain masa saya dalam pantang bersalin..mungkin allah nak tunjukkan pada sya sikap nya yg sebenar..satu hari hpone suami tertinggal kat rumah saya pun tnpa lengah lagi mula check apa yang patut terutama skali wassap..alangkah terperanjatnya sya bila tnampak wassap dri ppuan.yang lebih memalukan dalam wassap tu blh share pic seksi masing2..smbil meluahkan kata sayang n rindu..hmpir menitis air mata saya..btul2 saya x sangka snggup suami perlakukan saya sebegitu..apa slah saya..saya baru je melahirkan zuriat dia.tp dia menagih kasih pada ppuan lain..terasa diri ni diperbodohkan..

Tanpa Nama berkata...

Pengalaman sya lbh myakitkan dri atas.dari awal perkahwinan dberi ujian hga skrg.bkn 1,bkn2,bkn3 kali brlalu ya.trlalu byk.sya slalu mintak cerai ble hal trbongkar.nmn dia x nk lpaskn sya.sya jns yg x suke cite mslh kpda org,semua sya pendam sndri.. Dlu ye sya memang suka cek brg suami saya.tp skrang x lg.walaupn naluri ati sya dpt rasakan dia msh ada pompuan laen dri gerak geri dia.bg sya,sya brserah pda Allah.sya ingn lbh mencintai Allah dri manusia.sya ikhlas menabur bakti kpda dia krna mencri keredaan Allah.sya hnya mampu brdoa agar diberi hdyh kpda kami sekeluarga dan bukak kn la pntu ati suami sya agar menjadi suami yg soleh dan mithali agar dia dpt membimbing sya dan ank2.sya tau Allah mgasihani hamba nya.smoga sya tetap tbh mghadapi dugaanNya.

Tanpa Nama berkata...

Tak sangka rupanya ramai senasib dengan saya.. saya kenal suami masa zaman belajar di university lagi. Mase zaman couple.. die seorang yg baik dan romantik.. kami jugak dinobatkan sbagai best couple mase annual dinner university. Tapi keadaan goyah bermula dari kami bertunang. Banyak perkara saya dapat tahu setelah dia mulai bekerja..(saya masih belajar ketika itu kerana suami merupakan senior sy) luluh perasaan sy.. tunang yg saya sangkakan my mr perfect 10... Bukan lagi. Sya pon bgtau parent utk putuskan pertunangan tapi parent saya tak benarkan. So kami pon berkahwin. Suami janji akan berubah dan layan sy dgn baik. Awal perkahwinan.. sy mmg jadi isteri yg baik.. walaupon sebok bekerja,makan pakaian semua sy uruskan.. setelah setahun perkahwinan sy dapati suami sy curang dgn janda anak satu.. janda ni rakan sekerja.. rupanya hubungan mereka dah lama.. since saya bertunang lagi.. alangkah luluh hati sy.. sedih sgt.. kebetulan kami belum mendapat anak lagi.. saya fikir baik lah sy bercerai shj.. tapi ibubapa sy tak benarkan.. dia suruh saya bimbing suami.. bertaubat ke jalan yg benar. Saya akur.. tapi saya tak boleh jadi isteri yg baik.. sbb 2 minggu setelah kejadian suami kantoi lagi.. dgn perempuan yg sama.. saya nekad utk bercerai.. tapi suami pujuk rayu.. dia cakap dia tak syg kan perempuan tu.. tapi taktau kenapa suami kesian kan dia.. mertua pon nasehat sy supaya jgn bercerai.. saya akur sekali lagi.. so hidup sy selepas tu sgt hambar.. sy layan seperti kawan biasa.. sbb sy marah.. geram teramat sgt..tapi kehidupan sex seperti biasa.. kalau suami sy minta sy tak pernah tolak sbb saya fikir berdosa besar saya tolak.. tapi rasa cinta itu sudah tiada.. saya tak tahan hidup begitu.. tanpa rasa syg.. saya tekad.. saya janji pada diri sy.. sy patut bahagia bukan merana.. sya minta pertunjuk.. haruskah sy tinggal kan perkahwinan ini atau teruskan.. terdetik di hati.. kalau dah dua tahun kahwin tapi tak dapat zuriat maka sy akan bercerai.. kuasa tuhan kami di kurniakan cahaya mata setelah hampir dua tahun menunggu.. jeng jeng jeng.. belum habis lagi.. so kami pon hidup bahagia.. minggu lepas ssetelah anak saya setahun 2 bln.. suami kantoi lagi.. dgn perempuan yg sama.. sedih tak terhingga.. saya tanya kenapa?? Padahal permpuan tu dah tua, ada kerjaya sendiri, janda anak tiga.. tak cantik.. tapi still suamj tergilakan dia. Suami jwb taktahu la kenapa.. macam selalu teringat.. maybe sbb nak kan sex je.. sye terdiam.. sy bawak anak sy.. sy duduk hotel.. sy pikir apa salah kami.. apa yg dia nak lagi.. rupanya hubungan mereka tak putus pon..mase saye pregnant sebulan sekali mrk masih berjumpa.. sering sms and call berjam2. Sekarang sy taktau nak buat ape.. sy pikirkan anak.. adekah suami akan berubah?? Ibu mertua sya cakap yg suami terkena sihir pengasih.. kalau betul kena..sy mmg tak sanggup nak hadapi muka dia lagi.. saya tak kuat nak face it.. mungkin ini jalan takdir sy.. sy redha.. kalau betul suami kene pengasih.. ada sesiapa tau dimana utk berubat?? Bukan bomoh tapi ustad yg berlandaskan islam.. tolong sgt.. sbb sy taktau nak buat ape dah ni tq

Tanpa Nama berkata...

Tak merana ke?

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah suami awak bertaubat, suami saya masih lagi berzina, malam semalam suami pulang jam 3 pagi dr rumah kekasihnya seorang janda yang tinggal di USJ, yang menhairankan perempuan baru pulang melakukan umrah hujung thn lepas. Malah selepas saje blk ke KL dia mengajak suami saya kerumahnya untuk berzina. Mane pergi agama masing2, mungkin kerana kurang didikan agama, mak bapak pun orang moden, tak takut hukum Allah, saya dalam proses khuluq setelah berkali kali dikencing suami sendiri. Saya pernah tekad untuk membiarkan poligami walau saya tahu suami tak mampu, saya bekerja tanpa dia memberi nafkah tapi setelah saya tahu dia berzina luluh hati ini bila perempuan itu mengadu melalui sms yang kemaluannya gatal akibat seks malam tadi. Bayangkan betapa hancurnya hati seorang isteri.MOga Allah membantu saya untuk melepasi dugaan ini dengan penuh kesabaran, saya percaya ada hikmah disebalik ini. Mungkin mereka sesuai bersama dan Allah akan menggantikan suami dan ayah yang lebih baik, Insyallah....

Physalisred berkata...

Ya allah.. sedih & menitik airmata sy baca cerita tersebut. Sy baru bernikah 3minggu lepas. Inai dia jari masih ade lg. Suami sy curang dengan kwan baik dia. Suami sy selalu turun ke tmpt tinggal perempuan itu. Sblum kami berkahwin.. suami sy byk buat hal pasal perempuan. Sy maafkan dia sbb sy ingat dia berubah. Pasal perempuan itu sblum kahwin.. suami sy kantoi. Tp x sangka suami sy contact lg perempuan tu & ckp dia ngan sy x de hubungan. mereka berhubung slama 3 bln sbulm kami berkahwin samapai td.. Padahal kami dh merancang utk kawin. Perempuan tu percaya dh teruskaN hubungan. Sy x tahu semua ni. Suami sy licik org nye. Dia tipu macam2. Smlm dia pergi jumpa perempuan tu. Sy rasa x sedap hati. Call hp dia x berjawab. lepas tu hp dia off. Dia balik lewat malm dlm muka bersalah. Bg alasan yg dia pegi umah kawan. X sangka allah maha adil.. pg td sy pegang hp suami sy.. dia pegi keje tanpa hp.. tiba hp dia ade call dr perempuan yg sama sblm.kami berkahwin. Perempuan tu ckp dia x tau yg suami sy dh kawin ngan sy.. sbb suami sy slalu jumpa dia di daerah tmpt tinggal perempuan itu. Segalanya terbongkar.. perempuan itu dtg umah sy untk menjernihkan keadaan. Suami sy penah ajak perempuan tu kawin.. hanvur lulur hati sy. Mcm2 suami sy buat.

Sy ade mintak cerai. Sy x sanggup.. mmg suami sy ugut klu sy nk cerai sy kena pegi tuntun dekat pejabat agama. sy pikirkan mak bapak suami sy, mak bapak sy. Sapa yg sanggup runtuhkan masjid sendiri. Sy solat taubat 2kali . Solat hajat 2kali... Mohon ketenangan & kesabaran. Mohon jadik suami sy sorang yg soleh & baik. Hebat sunggub dugaan yg allah berikan pada sy. Allah nk uji sy. Jadi sy kena redha.. sambil sy byk berzikir & solat mohon pada allah.. lembutkan lah hati suami sY & bukakanlah pintu hati suami sy untk sayang & kasih pada sy. Sy redha ngan ujian allah. Sy yakin allah la saksi & allah saja yg mampu menolong sy

Tanpa Nama berkata...

Setelah opah baca post2 ni, opah amik kesimpulan, pasangan suami isteri kena ada ilmu. Ilmu agama le, apo laie, sebab ilmu Allah ni mencakupi semua, termasuk le hal2 rumahtangga, dari sekecik2nya hingga le sebesar2nya. Semua dibahaskan.

Masing2 ada hak, suami & isteri telah digarispanduankan. No diskriminasi. Sebab Allah tu Maha Adil.

Tuntut ilmu WAJIB pada lelaki DAN wanita.

Opah sarankan, kalau buka fb, blog ke, You Tube ke dll, rajin2 le cari ilmu berkaitan keluarga, bkn hal fesen baju, solek menyolek saja, walaupun bagus, ianya telah disalah guna.

Antara yang disarankan ialah blog Kadi Kluang. Sbb dia kadi, dia banyak tau/ilmu.

Tanpa Nama berkata...

Subhanallah...rupanya ramai kaum isteri yang senasib dgn saya...saya x sanggup nk cerita apa yg terjadi dlm rumahtangga saya...cuma saya sentiasa berdoa agar saya terus sabar dan kuat hadapi dugaan ini...demi ank2 saya sanggup berkorban...Semoga suami saya di beri peluang utk bertaubat...

Tanpa Nama berkata...

Dah tau jgn la bcinta dgn laki org. Klau dia baik dia xakan buat hal menggatal. Laki ni bila dah dapat dia tinggal. Janji je nak mvm mcm. Sdgkn isteri pn dia curang apatah lagi pmpn yg belum jadi isteri

Tanpa Nama berkata...

Kdg 8 taun tu mybe dr skolah ke. Xkan nk kawen masa skolah nnt ckp gatal lah miang lah. encik klau mmg dah bzina tu kira curang la. Bgtau prents je xboleh. Mmg bila ada masalah kena ad org tgh utk slesaikan ke? Yg mmg boleh dprcayai? lgpn msak la klau pmpn tu nk kena pendam seorg diri je smua masalah. Laki ni kan pentingkan diri je. Dah diri sndiri aibkan diri sndiri berzina. klau pmpn tu diam xbuat apa kn dah mcm mbiarkan suami dia bzina? Poligami ni ada cara dia. niat utk mmbantu bukan nafsu smata mata. Kbykan laki skg bkn nk buat pahala tapi nak kumpul dosa. pntingkan diri

Tanpa Nama berkata...

betul manusia xsmpurna. Bukan mcm dlm drama sinetron tu boleh jadi baik sbaik baiknya. Kjap dtg mood baik kjap tringat rasa sakit hati kan dah berdosa pk bukan bukan psal suami? Dari berdosa byk? Xtau la lelaki ni mmg pntingkan diri sangat sangat. Mcm xada prasaan.

Tanpa Nama berkata...

No tq.. we have Allah.. :)

KCT berkata...

SYABAS kpd para isteri2 yg soleh dan bersabar. Syurga menanti anda.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum. Lebih kurang la dengan sy. Dari mula kawin sampai sekarang dah 18 tahun. Tak putus dengan masalah ada perempuan lain. Kejap je baik. Buat balik. Tak tau macam mana nak ubatkan penyakit kaki perempuannya. Kadang2 kita tak siasat apa2. Bukti tu datang dengan sendiri. Rasa takut dah nak siasat2 ni. Takut hakikat sebenar yg suami tak berubah... moga Allah membantu sy kuat untuk tempuh segala dugaan. Dan Allah bantu suami berubah kejalan yg diredhai...

Tanpa Nama berkata...

Saya mengalami nasib yg sama. Suami sudah mula tanda2 mempunyai seseorang tmn tapi mesra. Remuk hati saya....

Tanpa Nama berkata...

Saya selalu tertanya2 mcmana cara nk lupakn kcurangan suami.suami sy curang berkali2..seawal bln pertama pkahwinan n last skali pada awal nov lepas..13/11 saya keguguran anak ke-3 akibat stress melampau.smpi skrg sy menangis mengenangkan nasib.cuba melupakan tp x mampu.suami buat mcm xde ape berlaku.solat taubat xpnh tinggal..mst buat lepas kecurangan kantoi.sejujurnya skrg rasa sayang dah xde,cuma sy setia dan cuba taat sebaiknya kpd dia.

Tanpa Nama berkata...

Redha dgn ape yg blaku.

Tanpa Nama berkata...

Sama mcm yg brlaku pd sy..mase mngndung ank prtama suami dh curang tp dh ptus kn hbungan dgn pmpuan 2..tp sy brpantang plak suami curang dgn pmpuan lain..sy btl2 dpt trima..sy mntk cerai tp suami menangis tresak2 kp xnk buat lg..skrg sy mngandung ank kedua brusia 6bulan..sy bru dpt tahu suami sy curang dgn pmpuan lain sbb sy cek hp die jmpe mcm2 msj n wassap mrk brcinta..luluh ati sy..hancur bila dpt tahu prangai suami xbrubah..janji hanya tinggal janji je..sy btl2 tahu nk buat ape sbb sy suri rumah spenuh mase..xde keje n duit jd langkah pn pendek utk kuar..suami curang dgn 3org pmpuan smuanye rakan sekerja die..tiap mlm sy mnangis sbb ape sy korbankn xpena dihargai malah diblas begini..ati sy btl2 xkuat nk hdapi ni..suami hnya buat xtahu je bila dh kantoi..sy rase trhina sgt..

Tanpa Nama berkata...

Sy sudah 17 tahun kahwim. Suami sgt penyayang dn brtggungjawab. Hidup berumahtangha ada padang surutnya, kami diuji dgn masalah ekonomi. Bisnes lingkup. Utk menjana ekonomi dn langsungkn kehidupan, duami berhijrah ke Australia. Sy tidak ikut krn 4 org anak yg masih brsekolah lgpun suami tak ada permit kerja disana, cara haram. Selama 3 stgh tahun kami tak brjumpa krn dia tk noleh balik sbb kerja cara haram. Disini masalah bermula. Sy amat percaya suami sy...walaupun kadangkala hati ada terdetik sesuatu sy cuba nafikn krn dia tk pernah ada rekod sebelum ni. Adalah juga cemburu bila lihat dia brgambar mesra ngan pompuan jepun kt gb dn sy tegur. Namun dia cuma cko kawan2 je. Prtghn tahun lepas dia pulang ngan selamat. Bila sy tanya pasal ada ke gf kt sana dia jawab takde tp air muka berubah. Sy cuba brsangka baik je. Pastu jumpa no tel pompuan dn gambar pompuan bogel kt hp. Sy tak marah cuma tegur. Yg paling buat hati sy hancur bila terbaca chatting nya ngan pompuan jepun masadia baru setahun kt sana. Majnanya benda dah lepaslah.dia slalu ckp yg kt sana kawan2 dia dok mcm suami isteri, bila balik negara masing2 buat hal masing2 lh. Sy berbaik sangka yg suami tk buat camtu. Sy sedih dn hati sy hancur luluh bila baca kata2nya pd pompuan tu. Luv u miss u. Can meet u see u is more than enough..bila tukar bilik bolehvtanya which pillow is your. Nak jumpa kt melbourne utk celebrate chritmas berdua je..walaupun sy tak tau sejauh mana hubungan tersebut tpvsy benar2 kecewa. Disaat sy disini berduka dn amat merindui dirinya sanggup dia cuba mengayat pompuan lain. Chat ngan kawan2 pun dia ngaku ada awek jepun...sy mengaku yg sy tak berchat ngan dia masa kt sana sbb sy takde hp canggih cuma hp cekai je lgpun sy sibuk ngan anak2 dn takde akaun fb pun. Mudahnya dia melafazkn kata2 cinta. Bg sy pengucaoan itu sgt mahal dn sy tk akn ucapkn kpd org yg sy tak betul2 cinta dan syg iaitu utk suami sy. Sy sgt setia dgnnya dn trlalu menyayanginya...hinggakn semenjak kepergiannya sy tak tk lg brhias dn bersuka2. Bdn sy susut akibat rindu. Sy cuma menangis. Dia.kata fia tk pernah brzina disana...ya mungkin betul tp cubaannya utk flirt dgn sy, st tk boleh terima. Ada niat utk curang.. kata sy nasib baik dia tk hanfsome...kalau tak tentu pompuanvdh layan hodaannya dn jadi hancus....lama juga sy merajuk namun sy ttp jalankn kewajipan sy spt biasa. Hati sy sakit. Namun sy cuba brtahan istighfar dn brdoa byk2. Dia mungkin rasa brsalah tp tk pernah nk minta maaf.ego.sy juga tk minta penjeladan ttg sejauhmana hubungan mereka krn takut sakit bila tau ttg kebenarannya. Walaupun hati ni nk tau sgt2 dr mulut dia...smpai skrg hati sy dah rasa kosong..rasa rindu dn kasih yg membuak2 dulu seakan tiada.sy mcm dh takde perasaan...semua sy buat demi rumahtangga.demi anak2 krn sy tak msu lukakan hati anak2.dia tk pernah cuba minta maaf ttp perbuatan dn tingkah lakunya seakan2 mau tunjukkn yg dia amat brsalah dn ingin meminta maaf. Dia cuba ambil hati dhn tunaikn apa saja yg sy mau.pernah sebaik balik kerja dia mengambil tangan sy dn menciumnya sdgkn sebelum ini tk pernah mencium thn saya. Dia juga tk pernah buka fb dn hanya pakai hp cekai je yg hanya boleh brsms dn call je. N, pk dia cuba berubah...sy cuba menerimanya tp hati sy masih lg sakit...namun sy cuba lupakan kisah lalu walaupun sakit. Doa sy agar sy dpt betul2 dpt maffkn dia deletekn segala memori yg pedih dr cip kepala ni agar sy betul2 dpt terima dia kembali. Ya Allah permudahkn segalanya ya Allah...suamiku seorg yg baik ya Allah.

Tanpa Nama berkata...

Cerita ni telah sedikit sebanyak membuka mata saya...pengalaman yg saya hadapi sekarang lebih kurang sj...suami curang...hati saya sentiasa tidak tenang...setiap hari menangis...hanya Allah sje tempat sye mengadu...keluarga sye tidak tahu..apa yg mampu sye buat bersabar menghadapi masa2 sukar sekarang

Unknown berkata...

TERIMA KASIH BESAR MAN ...

Nama saya KARI, saya telah di perbudakan besar selama hampir 2 tahun menderita di tangan suami yang berselingkuh, kami senang dan meninggalkan baik sampai ia berarti waktu pacar lamanya dan ia mulai berkencan nya luar pernikahan kami. Sebelum Anda tahu itu ia berhenti merawat keluarganya sendiri. Itu sampai ke mana, ia berencana untuk menikah dengannya dan menceraikan saya istrinya sendiri, saya menangis dan melaporkan dia ke keluarganya, tapi ia tidak pernah mendengarkan siapa pun kecuali untuk memotong cerita pendek saya saya datang dalam mencari spiritualis nyata yang bisa menghancurkan hubungan mereka dan membuatnya kembali saya dan 2 anak-anak.

    Pada pencarian saya saya melihat orang-orang yang diberikan kesaksian tentang bagaimana pernikahan mereka di mana dipulihkan oleh Dr Solo Wise. Saya memilih email dan menceritakan kisah saya kepadanya dan dia setuju untuk membantu saya. Setelah karyanya dilakukan untuk saya, pada hari ketiga suami saya dan pacar memiliki bertengkar dan ia mengalahkan dia dan dia pulang memohon saya dan anak-anak dan meminta pengampunan. Dia mengatakan matanya jelas sekarang dan dia tidak akan pernah melakukan apa pun untuk menyakiti keluarganya lagi dan berjanji untuk menjadi ayah yang peduli dan tidak pernah menipu lagi. Saya sangat sangat senang bahwa saya tidak kehilangan dia untuk gadis semua penghargaan pergi ke Dr Solo Wise untuk Anda adalah Man besar dikirim oleh Tuhan untuk membantu orang-orang dari dunia ini. Saya memiliki rasa dari keajaiban bantuan Anda dan saya akan terus menceritakan perbuatan baik Anda. dan kepada siapa ini berkepentingan ini emailnya: drsolowisetemple@gmail.com
    
    Halaman Facebook @: Temple Of The Wise

Dr Solo bilang aku juga bisa menghubungi dia di banyak masalah lain termasuk:

(1) jika Anda selalu memiliki mimpi buruk.
(2) Anda ingin dipromosikan di kantor Anda.
(3) Anda ingin wanita / pria berjalan setelah Anda.
(4) Jika Anda ingin anak.
(5) Anda ingin menjadi kaya.
(6) Anda ingin memegang suami / istri menjadi milik Anda selamanya.
(7) Jika Anda memerlukan bantuan keuangan.
(8) perawatan Herbal
(9) Jika Anda tidak dapat memenuhi keinginan istri seks Anda karena ereksi rendah.
(10) Masalah dengan menstruasi
(11) jika Anda menolak untuk dibayar, orang karena Anda ?.
(12) memecahkan masalah tanah dan mendapatkannya kembali.
(13) Apakah keluarga Anda Denny Anda dari kanan?
(14) Cure apapun penyakit atau sakit.

     Hubungi dia hari ini dan pastikan Anda kebahagiaan hanya memiliki dia lakukan untuk saya. Email: drsolowisetemple@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

sy tgh rse tu skrg..mcmne sy nk kuat.. wlupun dy kta xkn buat lg tpi aty sy xpcye.. sy sllu mimpi dy akan curang lg.. ape slh sy? sy byk brkorban demi dy..sy xkuat dh

Papaglamz berkata...

Info yang bagus. Tentunya jika cinta itu berlandaskan nafsu salah satu pasangan pasti akan curang...

Hot post - Mahu Mencari Cinta Yang Bagaimana?

Tanpa Nama berkata...

Beruntung isteri saudara..mesti dulu die seorg isteri yg sgt baik..semoga isteri saudara tgolong di klgn wanita beriman..

Tanpa Nama berkata...

Wahai isteri2......beratnya dugaan kamu..kamu amat bertabah demi anak2. Perempuan penggoda banyak di luar sana. Ketahuilah bahawa jika anda dh buat terbaik..tambahkan lagi..

Pikat mereka semula...berhias diri..wangikan diri....cantikkan diri dirumah....pilih baju2 yg naikkan seri di rumah..kenakan eyeliner dirumah...kenakan perfume sebelum tidur...dan baju2 yg memikat dia.

.sy tau mmg agak sukar untuk lakukan begitu kerana isteri2 penuh dengan non stop dgn pekerjaan.. ketahuilah bahawa permpuan2 di luar sana sentiasa menggunakan apa yg sy sebut tadi untuk menambat para suami...

Jika.semua dh dilakukan..suami.masih begitu maknanya dia tk.layak.untuk.anda yg baik ini..

Tanpa Nama berkata...

Suami kantoi melanggan escort girl di jepun semasa kami melancong sekeluarga di jepun.itu adalah pertama kali kami bercuti di luar negara sekeluarga.kami sudah 8 thn berkahwin dan mempunyai 3 org anak.anak sulung merayu2 meminta agar kami tidak berpisah.tapi saya sudah tiada hati padanya dan hanya ada perasaan benci shj.sy sudak tidak tahu apa yang perlu dibuat.suami enggan berpisah

Tanpa Nama berkata...

Sy juga mengalami nasib yg sama..16 tahun hidup dlm derita..semoga ALLAH terus memberi sy kekuatan agar sy dpt hidup dlm keadaan yg tenang...

Suzy Deany berkata...

Setiap rumah tangga pasti di uji..Btl kata salah seorang komentar tu,maafkan saya jika saya silap. Setiap lelaki ni mempunyai satu nafsu , nafsu lelaki xsama dengan wanita. Oleh itu sebagai wanita.. godai suami kamu hari2 . Di rumah jika anda tidak mempunyai anak lagi , pkai la pkaian seksi seseksi2nya seumpama pelacur yg melayani pelanggan jgn malu kerana dia suami anda. Goda dia dan belajar different kind of position in seks such as squirt or anything. Makeup like hooker. Godai suami anda.jgn malu atau tggu dia mengajak anda berhubungan dlu. Semua wanita itu cantik. Trust me. Jika sudah ada anak , cuba diwaktu malam. Makeup, tebal mcam pelakon porn. wear a very high heel not kitten heel. godai dia percayalah dia akan lupa sekejap dunia dia diluar. Jika rupa cantik xpndai goda pun xboleh juga. Kahwin xsama mcm bercinta dlu2. Klau boleh minta seks hari2 seumpama anda ketagih dengan suami anda. Perkahwinan semua tentang persefahaman,kepercayaan bertolak ansur dll. Bukan hny cinta. Cth seperti sy, suami sy memang punyai ramai kenalan internet sama seperti suami anda semua, tp yakin dgn apa kita buat yg lain serah pada Allah swt. Jgn sedih .bgun semula goda suami sendiri jgn biar org lain goda. Xda dosa jika kita berbuat cmtu. Jgn hipokrit xmau tgk porn atau menjelek perempuan yg seksi jika suami anda pandang, tonton porn dgn suami anda. Tiru aksi itu utk suami anda. Sy berumur 23 tahun dan suami 45 . Jd pd lelaki pasti tahu tahap seks laki yg berumur 45 ini mcm mna.. jgn risau buat relaks je yakin dgn apa kita buat. memang skit ht bc sms ke bc social net msg dia tp buat relaks je g mati la dgn pmpuan tu .yg penting jga diri kita. Niat cntik utk suami. Sy ni nk kata cntik cm miss earth tu xde la .sipi2 kilafairy je haha yaallah perasan nya . Klau makeup ada la selera suami nk nengok. Hehehe good luck okay. If nk tips2 yg gila2 untuk goda suami tu cntct sy kita share2.

suzydeany@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

Banyak rupanya cerita kecurangan suami. Selama lebih 10 tahun suami bercanda mesra di alam maya dgn perempuan-perempuan pelbagai lapisan. Memang mengecewakan bila dapat tahu. Pengajarannya, sebaik mana lelaki itu... tidak mengelakkan mereka drp berlaku curang walau apa pun alasannya.

Tanpa Nama berkata...

Sakitnya hati bila tau suami curang. Yg paling menyakitkn bila dh kantoi buat muka x bersalah. Sebagai isteri akn terus untuk berusahamenjadi yg terbaik untuknya...saya akan terus mencuba....walau pon suami x kn pernh cuba utk memahami.

Tanpa Nama berkata...

xsgka yg baru bkahwin,yg dh 20thn kahwin pon masih ada suami nk cari 'makan diluar".. Na'uzubillah.

Saya terus terang je pd suami,sy mmg xbg dia "makan luar" belakang sy,sy bgthu awal2,i akn doakan u mati accident, dgn xsempat btaubat diatas pbuatan maksiat u, kalau u hidup lg,manetahu u akan cacat sbb accident,nk ke jd cacat,patah kaki,sape nk jage u? Kesian anak2 kita dpt ayah mcm u.sanggup ke.

kalau dia nk kahwin lain ke..boleh. Ada dua syarat.
Xperlu ceraikn sy pon xpe, takbalik sebulan pon xpe,kalau dh kemaruk sgt dgn bini baru,jnji kebajikan anak2 xtinggal,duit sy dan anak2 mencukupi,bini baru xgngu sy,dan sbg suami bila dh bbini dua ni,jgn nk myusahkan sy dan anak2.. Jgn menyusahkan saya dan anak dan duit bulanan serta keperluan dan kebajikan kami mesti ada,wajib..
Kalau nk cerai pon blh,sy dh blh terima,tp mthly bg sy rm3k shj,utk sy uruskn anak2,rumah makan,tuition fees dll..sbb skrg dr awal bkahwin, 1sen pon dia xpenah bg,jd jgn ckp sy ni kejam sgt,huhu.
Kalau rase xmampu dgn syarat diatas,tak perlu mgatal nk bkawen lain.

Dia pada awalnya gembira,tp lepas dpt thu syarat2 tu..termenung lama..saya tak kisah,sbb sy pon fhm org laki tahu nak tuttt, sbb kami ni mmg long distance husb n wife.sy yg jaga anak skrg,suami mmg kekal status bujang disana,jumpa 1-2kali d hjung mgu.. Disebabkan pengalaman lepas sekali pernah mengguris hati sy,tu sbb sy pasrah sekiranya perkara ni berlaku lg..




Nak langgan pelacur,nak tidor dgn gf lain,go ahead,ingat..kalau allah nk bayar cash,lepas dh kongkek tu,dlm pjalanan pulang ke rumah boleh jadi accident ke,xpon tgh dok sedap tu kena rush ngn polis/jais ke,dlm bilik tu ade hidden camera ke, Sama2 beringat,elakkan dr buat maksiat.. Skrg ni dunia serba canggih,kalau sekali masuk dlm internet,50keturunan pon org masih blh view cerita kita,malu cucu ngn pak mertua dok tengok kite beraksi,mase tu kita mgkin dh jd tok imam kot,yela umur dh senja dh bertaubat,...itu je sy blh pesan pd kawan2 laki diluar sana dan suami sy..

fetri berkata...

Stiap lelaki diberi peluang utk 2,3 atau 4. Pandai2 lah didik istri utk terima dan cemburu tak akan hilang dari manusia cuma belajar lah uruskan cemburu tu....

Tanpa Nama berkata...

Ye..mngalir airmata baca kisah ni..kita serupa..yg mampu sebut Allah,Allah,Allah..mnunggu hari utk czer,Allah tunjuk semua masa baru pantang..Allah..smga terus dberi kekuatan,dlpangkan dada utk mnerima takdir Allah ni..hati mmberontak utk bsujud lame kpdaNYA..nifas tlalu panjang pula rasanya utk habis...Allahuakhbar...

Unknown berkata...

Semua ada masalah . Masing2 ada masalah jgn la tipu kata awak sorang bahagia . Kadang2 bukan sebab org ketiga ,mybe psl anak tiri ke bekas bini ke sedara mara ke. Tapi Allah da jelas anugerahkan wanita ni lebih tabah dari lelaki dan lebih kuat batin nya, pada akak2 kt sini yg sedih pasal psgan tu ,banyak2 sabar ya. Igt la tempat mengadu hanya 1 shj iaitu Allah swt . Nk nangis ke bia di atas sejadah bukan dgn manusia, lelaki ni da memang dicipta hny bernafsu kuat pada wanita. Kita ni klau para ibu, tugas kita "mudah". Jaga suami dan jaga anak. Suami curang ke, itu antara dosa dia dgn Allah. Klau dia kahwin lain sbb nafsu biakan dia menjawab di akhirat .bukan tugas kita nk menghukum manusia yg bernama lelaki. Dunia ni sementara sgt2 ,jgn sedih sbb manusia, sedih la bila kita lupa pd Allah.jika ada org skitkn anda, jgn risau jgn dendam maafkn . Sudah dijanji kan tak ada org yg suka mngata atau mengambil hak org lain tmptnya disurga!

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah, macam2 masalah rumh tangga , menitik air mata ni, sy berkahwin dec 16,dan kini hamil 6 bulan, sy bahagia sangat dengan suami, baru2 ni suami sy terjumpa kawan 6 tahun yang lepas,so dorang pun buat group ws, dorang nak buat reonion, dah dekat sebulan suami sy x layan macam dulu, bila check ws, dia ada adik angkat(isteri orang), adik angkat dia pun melayan, sedih sangt bila dapat tahu macam ni,sy x boleh nak layang dia macam dulu, sy buat tak tahu je, dia tak pernah tanya kenapa sy berubah, bila dia balik kerja, dia akan layan ws je, sampai dia tidur, sy sedih sangat bila terabai, nanti dorang nak buat reonion ramai2, termasuk lah adik angkat dia, dia nak bawak sy sekali, tp sy ada terbaca, dia akan sponser adik angkat dia, sbb dia nak makan kat hotel, sy takut sangat rumah tangga sy runtuh, bila sy dapat tahu dia nak belanja adik angkat dia, sy kikis suami sy dulu, sy mintak itu,ini lah, dia bagi je apa yg sy nak, tapi jiwa sy merana/sakit sangat.macam mana lah nak bagi dia pupuskan dalam group ws tu, sbb sy hamil anak first . Suami ada cakap, dia nak kerja di singapore, dia janji bagi nafkah,tapi sy diam je, sy cakap xpe la, jangan lama2,sekali suami sy cakap dia nak kerja 5 tahun kat sana,luluh hati ni, kalau dia pergi sana, habis anak yang bakal lahir x kenal bapa dia, semalam sy menangis, sy ni suri rumah, xde income, mengharapkan duit suami, macam mana sy nak ubahkan perangai suami saya :-(

Tanpa Nama berkata...

sebelum berkawin, suami sudah bersama pelacur dan saya meninggalkannya. dia ajak saya berkawin dan dia berjanji akan berubah. Tapi sayang. Belum setahun perkawinan, dia kembali ke perangai asal. dia kembali melanggan pelacur. dan saya tahu akan kegiatannya. setiap kali saya persoalnya, saya akan diherdik dan dan sekali sekala dipukul. betapa berkecainya hati saya kerana dia masih menipu dan dia ingin saya menjadi wanita solehah tetapi dia bukan suami yg soleh tetapi banyak berlakon di depan orang. saya tidak putus solat hajat supaya suami berubah. Hanya Allah yang tahu betapa sedih dan berkecai hati saya. Saya berfikir akan meninggalkannya kerana saya sudah tidak tahan dgn penipuaannya tapi saya masih bersabar kerana saya yakin Allah akan membantu saya..

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

Nak juga 70ribu bidadari tu..hihihi

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Bella rosa berkata...

Bila tak ingat mati itu pasti,syaitan beraja dihati, lupa malaikat munkar nakir ada tu yg ramai suami hanyut.

Banyak komentar diatas suruh isteri goda suami bagai nak rak, tapi suami x de amik initiatif nak goda isteri ke,at least nak appreciate isteri yg susah payah urus ,nak suruh hargai isteri yg mengandung dan lahir zuriat halal pun payah.balik2 perempuan juga yg disalahkan.mcmlah istri ni mengandungkan zuriat haram.

Tapi yg haram juga dicari.pelik sungguh nape la suami2 spesis ni berkahwin kalau niat nak menyeksa.bukan seksa hati isteri anak2 sama.

Janji Allah pasti. Syurga neraka ada.nak ikut sakit hati tak terukur. Allah juga sebaik2 pemberi balasan.

Unknown berkata...

Ye lah dah tahu lelaki tu ada isteri buat ape ko pakse dye .. Nanti karan kau juga yang dapat susah buat malu je

Unknown berkata...

Betapa mulianya isteri2 yg dapat menerima kembali suami yg telah curang.. yg telah melukai hati isteri sedalam dalamnya. Sy pun melalui ujian yg sama. Kali pertama ditipu..cuba menerima kembali suami..ttpi stelah berkali2..hati ini sukar dipujuk. Tinggal sebumbung sekadar teman serumah utk menjaga ank2 yg masih kecil. Ingin pendapat semua..berdosakah sy bila allah dah tutupkan pintu hati sy utk nya..dan masih belum mampu memaafkannya. Tidak dapat menunaikan nafkah zahir batin walaupun masih brgelar isteri..bila saya meninggal nanti..apakah neraka tempat sy kerana xdapat menunaikan tggjawab pada suami. Bantulah saya..

Tanpa Nama berkata...

Mmng ssah utk kyte trima p, buatn suami yg curang pda isteri mereka, sya pun prnh d tipu olh suami sya sndrie n curank d blakang sya, sdgkn smua sya sdh lakukn utk nya n stiap prmntaan nya sya ikut.... Tpi, knpa lgie suami sya crie laen?bgie dia zuriat b truh nywa sya utk bgie sgla2ya utk dye!!!byk sdh sya buat utk suami sya ttap dia bhong n curank sma sya,sya syg dia tpi,knpa dia buat bgni?knpa ssah sgt jjur n tdk mnipu snggp b sumph semi k pntangn nya sndrie....bantulha sya

Tanpa Nama berkata...

suami sy kantoi pada 29mei2017 baru baru ni.allah nak tunjukan sb sy dapat raaskan sesuatu..pagi isnin tu sy call hancur hati apabila perempuan yang sambut sy tya dia siapa dan dia jawab dia kekasih nya dan suda telanjur.hati isteri mana tidak hancur.sy hanya kata pada dia.. kamu suka dia?dia kata ia. oke kamu ambik la dia.wanita tu diam dan saya matikan hp. sy call semula untuk dapatkan pengesahan suami dan suami x terkata apa apa..selasa tu dia call dia menafikan semuanya tidak perna bersentuhan allahuakbar saya cakap. hati sya mati untuk dia pada masa tu. khamis hari ni sy mohon fasakh sb selain curang dia x perna bagi nafkah..saya undur diri.. sy tetap doakan dia supya dia bertaubat dan menyesali perbuatannya.

mamaanje berkata...

Saya juga berkali2 dicurangi. Tapi kali ini dia mengaku dan akan berkahwin. Semasa affair perempuan itu masih isteri orang. Masyaallah. Baru bercerai bulan lepas. Ada 4 anak. Sekarang sedang rancang nak kawin. Bersama saya suami ada 3 anak. Hati rasa hancur sangat. Selalu ingat Allah itu ada. Setiap hari saya menangis memohon kekuatan dari Allah untuk meneruskan langkah. Semoga mereka tidak berkahwin dan suami kembali pada keluarga. Tolong doakan saya. Tak lama lagi ulangtahun kami yang ke27. Allahu..sedihnya.