15 Jun 2013

Peniaga Tentang 'Sekeras-kerasnya' Perobohan Pasar Besar Kedai Payang


Kuala Terengganu - Para peniaga menentang sekeras-kerasnya tindakan Menteri Besar Terengganu Dato' Seri Ahmad Said yang berdegil mahu merobohkan Pasar Besar Kedai Payang.

Seorang peniaga suratkhabar dan makanan ringan, Ahmad Fazli Mohd Fahmi, 44, sebaliknya bersetuju sekiranya 'pasar warisan' tersebut dibaik pulih dan dinaiktaraf, dan bukannya dibangunkan sebuah hotel dan 'apartment'.

"saya tidak bersetuju sekeras-kerasnya tindakan Datuk (Seri) Ahmad Said, dengan tindakan beliau dan apa cara sekali pun untuk membangunkan Pasar Payang dengan cara begitu (merobohkan),

"bagi saya saya cukup (ia boleh) sekadar dibaik pulih atau menaikkan taraf Pasar Payang tidak berhubungan (berkaitan) dengan dibina hotel dan apartmen,"ujarnya ketika ditemui.

Ahmad Fazli menegaskan, sekiranya Ahmad Said tetap dengan keputusannnya mahu merobohkan dan mendirikan bangunan baru, beliau mewakili rakan-rakannya akan mengambil 'sesuatu' tindakan menyekat hasrat MB Terengganu itu. -BO


7 ulasan:

opisboi berkata...

aku sokong mat said robohkan pasar payang baru padan muke mlayu ganu yg benggong2

mamat berkata...

Apa yang orang melayu nak bantah ni!!?? Dah hangpa semua pilih UMNO memerintah, maka terimalah keputusan yg dibuat olih kerajaan UMNO....padan muka hangpa!! Mat Said....teruskan roboh seperti yang telah dirancangkan!!!!

Unknown berkata...

Aik? Kpd peniaga tganu yg undi bn knapa nak tentang skerasnya pula? Terima aje lah muahaha

Awanama berkata...

Pelik btol...MB ckp xnk wt pembangunan/memajukAn kawasan yang dimenangi PAKATAN RAKYAT..psr payang dlm kaw. Parlimen k.terengganu(PAS)..MB ckp xsrupa bikin..

Awanama berkata...

Inilah Projek Barisan Nasional!!! Bukan ambo yg kecek, cumo terbaca sainbok besor ditapak Megamall White Elifen Paya Bunga. Sainbok srupo saling diganti baru tapi bangunan tak siap2. Mungkin 20++ tahun dulu, BN terlupa nak masuk apartmen dan hotel dalam rancangan Megamall pertama. Lupa pulak, kulat2 yang tumbuh dah naik bercabang di megamall2 pekan KB & pekan Kuantan, megamall bandaraya KT masih bela gajah putih hingga kehari ini.

Awanama berkata...

Patutnya peniaga dan Rakyat Ganu terima lah pembangunan yang dibuat Oleh Pemerintah umNO. umNO sekali-kali takkan menggadai hak-hak MELAYU KAN KAN KAN KAN KAN...

Awanama berkata...

Roboh... kan dah sinonim dengan Ganu Darul Roboh..