5 Mei 2013

[VIDEO & GAMBAR] Peserta Flashmob Diserang & Dipukul Oleh Pemuda Berbaju "I LOVE PM"


Ipoh: Beberapa penyokong PAS cedera parah apabila dipukul oleh kirra-kira 40 orang yang memakai baju T I Love PM hari ini.

Ada antara mereka yang pecah muka dan kepala berdarah, kini sedang dirawat di hospital berdekatan.

Mereka hanya sekadar angkat sepanduk untuk para pemandu kereta bunyikan hon jika sokong Pakatan Rakyat.

Namun kerena tidak bertamadun, mereka dipukul hingga berdarah sebegini.

"Mengapakah petugas-petugas yang memakai baju I love PM itu sanggup melakukan perkara sekejam ini... pohon doa teman-teman... kita sayang Malaysia," tulis satu laporan dalam facebook.

Flashmob atau menaikkan poster di tepi jalan kini menjadi pendekatan kempen terbaru menjelang pilihan raya umum ke 13 esok.

Para petugas dan sukarelawan ini biasanya berdiri di simpang-simpang jalan.

Mereka yang menyokong biasanya akan membunyikan hon kereta mereka.


Flashmob berdarah di Dun Sungai Rapat


IPOH – Peserta flashmob Pakatan Rakyat (PR) di Pengkalan Pegoh cedera apabila mendakwa dipukul oleh sekumpulan lelaki dipercayai penyokong parti lawan petang tadi.

Jurucakap penganjur, Shahari Anuar Ibrahim berkata, dalam kejadian pukul 4.

14 petang itu, kumpulan lelaki seramai kira-kira 300 orang yang datang menaiki motosikal secara berkonvoi telah bertindak ganas sambil melakukan provokasi terhadap peserta flashmob.

Beliau mendakwa, keadaan tidak terkawal apabila peserta konvoi sebuah parti politik turut melalui jalan berkenaan dan melanggar lampu isyarat hingga mengakibatkan kesesakan trafik.

“Mereka tidak hiraukan lampu isyarat dan peserta kami menasihati agar mereka beredar segera serta mematuhi undang-undang dan ia mencetuskan kemarahan peserta konvoi berkenaan.

“Berikutan itu berlaku pertelingkahan dan pertikaman lidah di antara kedua-dua pihak sebelum mereka (peserta konvoi) bertindak agresif dengan menyerang dan memukul peserta kami,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di tempat kejadian.

Dakwanya lagi, sebahagian daripada peserta konvoi kemudian bertindak memukul dan mengejar peserta flashmob.

“Mereka menggunakan kayu dan mengejar peserta kami malah keadaan semakin tegang apabila ada di antara kami yang dipukul beramai-ramai.

“Ekoran kejadian itu tiga mangsa dan salah seorang peserta mengalami kecederaan parah di bahagian kepala dan badan dan kini menerima rawatan di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB)," katanya.

Tambah beliau, lebih mendukacitakan apabila selepas kejadian tersebut, peserta konvoi motosikal berkenaan datang semula ke kawasan terbabit.

“Mereka datang semula ke situ seolah-olah cuba cetuskan provokasi hingga mengakibatkan suasana menjadi tegang semula.

“Mujurlah keadaan dapat dikawal dan tiada pertembungan antara kedua-dua pihak,” katanya.

Seorang mangsa, Muhammad Rahmat, 28, berkata, program flashmob pada mulanya berlangsung dengan aman namun setelah kehadiran sekumpulan individu menyebabkan keadaan menjadi huru-hara.

“Mereka berpakaian logo BN dan I Love PM seolah-olah sengaja inginkan kejadian itu berlaku apabila bertembung dengan kami dan mereka telah memukul peserta termasuk saya dengan kayu, batu dan topi keledar.

“Saya dihentak dengan topi keledar dan terpaksa melarikan diri daripada kawasan berkenaan,” katanya.

Jelasnya lagi, kumpulan terbabit turut menyerang secara rambang kepada peserta flashmob terutama yang merakam insiden itu.
-SH





PRU13 Tragedi Flashmob berdarah di Ipoh [Full... by luqukoman90




UTUSAN PENIPU!!!!!.. SERANGAN BERDARAH FLASH MOB....UTUSAN TIPU DAN FITNAH KATA PARA PETUGAS FLASH MOB SERANG SAMSENG-SAMSENG UMNO!!!!



UTUSAN MALAYSIA KAKI PENIPU DAN PEMFITNAH NOMBOR SATU DALAM DUNIA!!!!!.. BELUM PERNAH JUMPA LAGI MEDIA SEJIJIK UTUSAN MALAYSIA YANG KERJA DIA SEIANG MALAM MENIPU DAN MEMFITNAH!!!!

Penyokongnya berlagak samseng serang ganas para petugas Flash Mob PAS di Ipoh, Perak dituduhnya para petugas yang serang samseng-samseng UMNO.. Apa punya siotlah media lidah biawak rasmi UMNO ni..

Samseng-samseng digambarkan sebagai mangsa serangan oleh para petugas Flash mob PAS...

Langsung tiada akhlak punya media lidah biawak rasmi UMNO....Bertambah benci dan meluatlah rakyat kepada UMNO...Utusan ingat rakyat ini bodoh baghal macam para penyokong tegarnya.

Utusan lupa yang sekarang ini zaman informasi di hujung jari.
-omakkau

15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Masya Allah !!!!!

Kesian anak anak Melayu di pukul budak bangsa sendiri.

Apa nak jadi budak budak rempit ini.

Tanpa Nama berkata...

Lps pru ni saman je utusex...bukti dah ada...kita tangkap macai2 umngok yg serang petugas pr...

مهمد شفاريز berkata...

Ini semua samseng2 kak midah, nilai2 anak melayu di bwah kak midah x lebih dari rm50,sy merupakan peserta flash mob anak muda di mdan gopeng ipoh,ALHAMDULILLAH,di mdan gopeng smuanya berjalan dngn lancr,Kalau di ikutkan hon yg dibunyikan,insyaallah,di ipoh ni tiada masalah bg pakatan untuk menang,

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah sedarkanlah dan masukkan iman kepada samseng anak bangsa ku yang masih tak sedar diri. Mereka jadi megah & hilang pedoman kerana angkara puak ini tak diambil tindakan. Sebaliknya pihak yang melaporkan kes dianggap bersalah. Wahai dunia lihatlah SIAPA SEBENARNYA YANG AKAN MELAKUKAN HURU HARA sebagaimana yang diwar-warkan oleh pemimpin dalam kempen PRU 13 ini.

retrofungus berkata...

Baca apa komen kat blog hamidah,saya tak suka kata orang bodoh tapi ini terlalu bodoh.http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2013/05/konvoi-bn-diserang-ditendang-dan.html

Tanpa Nama berkata...

Ini yang dikatakan membela melayu? Nampak sangat bersikap mcm anjing! Semoga berkubur parti haramjadah INI KALILAH!!

Tanpa Nama berkata...

AKU CABAR BUDAK YANG PUKUL BANGSA SENDIRI INI. KALAU LAH ANAK JANTAN SANGAT MAI LA PUKUL AKU NI. AKU DOK DI KEDAH JE. KERJA PENOREH GETAH JE. MAK BAPAK KAU AJAR MCM TU KA. KALAU PUN BERPOLITIK JAGN SAMPAI PUKUL ORANG.INILAH DIKATAKA MELAYU CIBAI, HARAM JADAH. ILMU AGAMA KURANG. AKU MEMANG TAK BERPUAS HATI LE

man siam kangar berkata...

ANDA KENA FAHAM, PRU 12 DULU MANA ADA BUDAYA NIE.....KIRA BARU LA NIE SO MAMAT YANG MEMUKUL ORANG NIE MANA FAHAM DENGAN BUDAYA NIE, DAH LA DIA ORANG SEKOLAH TAK TINGGI DITAMBAH DENGAN KETAKSUBAN YANG PENUH DENGAN KEBANGANGNGAN.... CAMTU LA JADINYE.

Tanpa Nama berkata...

Mohon pihak berwajib (polis) mengambil tindakan kepada orang awam yg cuba melakukan perkara yg salah dari undang-undang, tak kiralah dari parti politik mana sekalipun....salah tetap salah..? (gambar dah ada)ORG camni layak dimasukan DLM KANDANG BESI...LAGI LAMA...LAGI BAGUS..xbertemadun...xda semangat setia kawan...fanatik,kolot,hati busuk (phd)..OTAK ADA...TAPI AKAL XDA. fikir dulu sebelum buat...ingat, ALLAH sentiasa melihat apa yg kita lakukan.

Tanpa Nama berkata...

allah maha agung,, tunggulah balasan darinya... sesungguhnya doa kami mengiringi pejuang2 islam & kebenaran..aminn...

Tanpa Nama berkata...

Puak puak BN=Babi Negara... perlu diajar...pastikan mereka kalah...Allah Akbar..

Tanpa Nama berkata...

Malaysia takdak polis ke??

Makan gaji haram

Tanpa Nama berkata...

Betspa tidsk tsmadunnya puak tu.

Tanpa Nama berkata...

bersabarlah...kemenangan pasti milik kita.

Tanpa Nama berkata...

Aku hanya harap macai UMNO yang pukul budak PAS tu terima balasan daripada ALLAH. Bair dia dan rasa cam mana Allah punya kuasa.