16 Feb 2013

[EDISI SAWAN] Rakaman Video rakaman Adun Pulau Manis Maki Hamun Mahasiswa


Kisah Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pulau Manis, Pekan, Khairudin Mahmud mengamuk dan memaki mahasiswa yang masuk bertemu penduduk di kawasannya tanpa kebenaran beliau kini menjadi video top di youtube.

Video yang dirakam secara rahsia oleh salah seorang mahasiswa yang dimaki itu kini menjadi kegilaan ramai di youtube.

Video itu menggambarkan YB Khairudin yang lebih dikenali Cikgu Din itu menemui para mahasiswa yang masuk ke Pekan melalui Gerakan Mahasiswa PRU13 (GM13) untuk menyampaikan agenda mereka.

Cikgu Din kelihatan dengan kasar memarahi para mahasiswa itu termasuk membangkitkan soal cincin yang dipakai oleh Rosmah.

Selain insiden serangan oleh wakil rakyat Umno ini, mahasiswa yang turun ke Pekan juga ada yang dibelasah dan ada siswa yang dikejar dengan parang oleh mereka yang tidak dikenali.

Pengerusi GM13, Syis Abd Kadir berkata, mahasiswa tidak sesekali mahu bermusuh dengan rakyat sebaliknya ingin menyampaikan harapan mereka kepada rakyat khususnya di Pekan yang merupakan kawasan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

“Pendirian GM13 jelas iaitu tidak mahu bermusuh dengan rakyat dan kami akan meneruskan program seperti yang dijadualkan.

“Kami akan cuba pergi ke tempat-tempat di Dun di Pekan dan kalau dihalang, kami berundur. Kami bukan pergi untuk bergaduh,” kata beliau dipetik Harakah Daily.

12 ulasan:

BaDiN berkata...

Kepimpinan Melalui Teladan.
Inilah padahnya berketuakan SiHaram Jadah.

Tanpa Nama berkata...

org tua bodoh, tak reti berhujjah dgn fakta.

dia rasa amno betul sgt, amno maksum dan org lain yang tak sehaluan adalah salah dan bodoh, wahai org tua tak sedar diri, aku doakan engkau kalah teruk p/raya nnti dan jatuh hina, baru padan dgn muka ekau yg menghina org tak tentu hala tu.

Tanpa Nama berkata...

hp 3G, hp 3G.... ada hati nak beri budak RM200 untuk beli hp 3G. Kalau ada seratus lagi mahasiswa yang merakam ni... mahu jahanam UMNO.

Tanpa Nama berkata...

Ibubapa kami beritahu, kami mahasiswa terbiar dibawah pemerintahan BN

pesara tentera berkata...

gaya pemimpin skg yg tak tahu erti demokrasi. itulah gaya pemimpin pak angguk. parlimen pekan hanya bergantung undi kem tentera sj.. pecahan semula sempadan demi nak jaga pemimpin yg nak bungkus.. tentera tak payah undi la... hantar sj undi pos tu... kalau nak tahu keputusan undi tentera yg sebenar... lepas undi terus sj buat kiraan baru betul... ini tak peram dulu.. mmg curiga..

Tanpa Nama berkata...

Ko Bn bn ko..are you ready for Bn???. Says noooooo'noooo 3x..inilah perangai syaitan yg dikenali....ini kalilah kita tukar.dah muak dgn perangai haram jadah puak2...bn.kuburkan umno yg penting ABU.......

Unknown berkata...

Kepada adik2 siswa siswi yg terlibat, sabaq banyak2. Ni baru permulaan perjuangan

Tanpa Nama berkata...

Ayuh bangkit mahasiswa hancurkan bn/umno..kami semua tetap dblakang n mmberi bantuan....InsyaAllah.

Tanpa Nama berkata...

buat malu cikgu jer....

Tanpa Nama berkata...

Mahasiswa ini patut buat laporan kepada polis kerana di ancam keselamatan oleh ADUN Pulau Manis ini dengan cara mengancam dan memaki.

Tanpa Nama berkata...

ok yg aku faham dia ckp kalau nak masuk kampung bg bantuan ka apa kena bgtau dulu pihak berwajib kampung tu, kena ikut procedure supaya jawatankuasa kampung tahu apa tujuan diorg n xdak timbul isu orang asing masuk kampung.

tapi yang BANGANG ABADInya cara dia berkomunikasi dengan mahasiswa tu sangat menunjukkan tahap pendidikan dia.

kalau macam ni la caranya korang pihak berkuasa handle mahasiswa, memang patut la mahasiswa memberontak pon.

kau bising pasal mahasiswa jadi pengikut pembangkang kononnya jadi balaci, abes kau orang ingat kami mahasiswa bodoh buta tuli xtahu ka rancangan puak korang yang memaksa mahasiswa joint program dengan orang felda dan felcra? kau orang wajibkan untuk setiap mahasiswa universiti dan kolej untuk pergi program tu dan sepanjang program kau orang hidangkan kami mahasiswa dengan speech mengagung2kan kerajaan dan mengutuk pembangkang. engkau orang ingat kami mahasiswa tadah telinga dengar ka apa kau orang cakap?

-KAMI MAHASISWA TAK BODOH -

Tanpa Nama berkata...

who let this dog out....