1 Feb 2013

Apabila Mahathir Dedahkan Dirinya Hipokrit Darjah Tertinggi...

Mahathir: Pembangkang tangkap lawan jika berkuasa

Pakatan pembangkang akan bertindak terhadap pesaing politiknya sebaik sahaja ia berkuasa, kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Katanya, mereka akan mengambil tindakan terhadap orang yang tidak baik dengan mereka atau yang mereka rasa tidak baik dengan mereka.

Berucap di Kuala Lumpur hari ini, Dr Mahathir berkata, terdapat desas-desus bahawa kerajaan persekutuan yang dikuasai Pakatan, akan menangkap orang seperti itu, termasuk dirinya sendiri.

Bekas perdana menteri itu berkata, ada yang mengatakan beliau harus meninggalkan Malaysia sebelum keputusan pilihan raya diumumkan.

"Itu perkara pertama yang mereka (Pakatan) akan lakukan (apabila berkuasa) ialah menutup semua lapangan terbang supaya tidak ada pesawat persendirian boleh berlepas.

"Tetapi saya tidak fikir mereka akan berbuat demikian. Pembangkang adalah orang baik.

Mereka mungkin menangkap orang dan mendakwa mereka.

" Mahathir secara berseloroh berkata, beliau gembira Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) tidak lagi wujud dan bahawa Pakatan, yang menentang undang-undang tersebut, tidak boleh sebarangan menyumbat orang ke dalam penjara jika ia berkuasa.

"Tanpa ISA, saya berasa lebih selesa,"
katanya.

Ulasan GB

Orng yang hidup dengan kebatilan akan sentiasa terasa bimbang dengan masa depannya. Kerana kebatilan itu ialah sesuatu yang PASTI binasa -itu janji Allah dalam Al-Quran.

Memang Pakatan akan menangkap raai menteri-enteri UMNo - tetapi - bukan kerana alasan mereka seteru Pakatan, tetapi adalah kerana salahlaku dan rasuah yang dilakukan, kerana kezaliman dan kekejaman yang mereka telah laksanakan sepanjang 55 tahun menjadi kerajaan.

Mahathir tiba-tiba mengakui lebih selesa tanpa ISA, sedangkan beliaulah yang menggunakan ISA untuk menangkap seteru-seteru politiknya seperti di dalam Operasi lalang. Ia jelas menunjukkan bahawa Mahathir adalah si hipokrit yang paling tinggi darjahnya.

Jika kerajaan Pakatan tidak menggunakan ISA dan tidak mengambil tindakan ke atasnya atau menteri-menteri UMNO yang telah melakukan kesalahan namun mereka tidak boleh terlepas dari sunnatullah - hukum kebenaran dna keadilan akan tetap mengambil tempatnya - bahawa seorang yang melakukan kesalahn akan tetap menerima hukumannya. Tiada keraguan lagi mengenai hal itu.

17 ulasan:

Amuraria berkata...

TANGKAP SEMUA PERASUAH DAN DAKWA DIMAHKAMAH ! ABU JANGAN LUPA 1

Tanpa Nama berkata...

Minta simpati ke madey?..seorg diktator yg ketakutan padan muko ko

Tanpa Nama berkata...

Umno perlu dibersihkan dari perasuah...supaya kelak boleh dinaikkan kembali kalu PR dah mula buat perangai...

Tanpa Nama berkata...

Dr.M ni dia saja yg betul. Semua org salah. Dia tak tau org ramai benci dia. Pengkhianat no 1. Walau dlm apa cara sekalipun kami tak dapat terima alasan dia halalkan pendatang jadi pengundi.

Tanpa Nama berkata...

Madey dah ketaq pungkoq weiiii.. Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Guna ISA org tak tau. Tak terbongkar. Bawa dia ke mahkamah . Baru rakyar tau betapa zalimnya dia.

Tanpa Nama berkata...

DAH BERSARA PUN NAK JADI DIKTATOR LAGI, KALAU DIE BENAR2 IKHLAS DLM PERJUANGAN JGN LA BERSARA. BIAR PEGANG JAWATAN SAMPAI MATI. XDELA NANTI ADE ORG BERANI DAKWA.

ms maniam berkata...

mamak malbari sudah GELABAH SOTONG!!!!kenapa takut kalau tak bersalah ????JENIS MANUSIA YANG MEMBEBANKAN BUMI TERCINTA.....

Rangga berkata...

Mahdey dah angkat bendera putih tpi x mahu mengaku kalah. Dia tk nk ngaku umno baru yg diasaskanya telah nazak & akan tersungkur! Dia guna reverse saikologi utk merayu pd rakyat agar tidak jdi zalim maka utk tidak jdi seperti itu maka sokong lah umno be end! Piiiraah!
Mentri2 PR jgn pulak nanti korang menyibuk & jdi tukang sibuk nk mendakwa mereka yg culas. akn amanah negara & rakyat sepanjang 55 tahun umno be end memerintah.
Sibukan lah hal kebajikan rakyat & urus tadbir negara mesra rakyat. Tegakkan lah keadilan & kesaksamaan hak rakyat mengikut perlembagaan ukhwah muafakat & kesepakatan.
Utk org mcm Mahdey, serta perompak2 negara & hak2 rakyat, serahkan pd rakyat! Rakyat yg akn heret mereka ke muka pengadilan. Rakyat punya iltizam & kekuatan tersendiri utk bawa mereka ke mahkamah rakyat! Mahkamah rakyat yg merdeka.. Mahkamah yg berteraskan keadilan hakiki.
Dari rakyat demi rakyat untuk rakyat negara yg merdeka.

Tanpa Nama berkata...

Assalammu'alaikum,
MAHATHIR MUHAMAD TOLONG DIAM, KALAU NAK BERCAKAP KENAPA LETAK JAWATAN, BARANGKALI CITA-CITA UNTUK JADI SU PBB TAK SAMPAI BUAT U TURN.

2. DAH TUA BANYAK LAH BERTAUBAT DAN IBADAT.
3. JANGAN SANGKA AWAK CERDIK SEGALA GALA ORANG LAIN SEMUA TAK CERDIK AWAK LEBIH TAU DARI ALLAH, JANGAN SAMPAI JADI MACAM FIR'AUN CUKUPLAH JADI MACAM Lee Kuan Yew CAKAP SIKIT JADI REPECTABLE STATESMAN.

SEDIH MELIHAT AWAK DICACI HAMUN OLEH KAWAN DAN LAWAN.......
SUDAHLAH SUDAHLAH SUDAHLAH BALIKLAH KEJALAN ALLAH

Unknown berkata...

Seluruh tubuh dah menggigil
Ditengah panas badan kedinginan

Tak ada lagi gunanya harta
Kawan karib sanak saudara

Jikalau ada amal dan kebaikan di dunia
Itulah hanya pembela diri

Janganlah mahu dikenang-kenang
22th Engkau digelar manusia agung

Sedarlah diri tahu diuntung
Sebelum masa kamu dicekup

Datang masanya insaflah diri
gari putih pembalut tangan

Tinggal semua yang dikasihi
Berbaktilah hidup dipenjaraan

Andre Irwan berkata...

Mahathir Muhamad ....???
Itu nama yang telah ditukar supaya boleh menikmati hak keistimewaan Melayu.
Nama sebenar ... Mahathir Kutty Iskandar Kutty @ Mahathir Mohamed @ Mahathir Muhamad.
Tahu apa makna ni ......

hairan berkata...

minta Allah jauhkan daripada makin tua makin gila dunia!

dosa pada berjuta rakyat masih belum tentu dapat ampun, ingat senang2 aje jadi PM tak perlu minta maaf pada rakyat yang diperintahnya???

mudah2 Allah panjangkan umur mahathir mohamad untuk dia menerima hukuman dunia jika dia bersalah dan jika dia tak bersalah mudahan2 Allah sejahterakan dia. Amin. Amin. Amin.

Tanpa Nama berkata...

Dalam akhbar Sun hari ni,Mahathir buat alasan berkata PM bukan Superman boleh tau semua apa yang berlaku.Projek IC Biru diSabah tu bukan kerja kecil tapi memerlukan "lampu hijau" dari pihak exsekutif kerana melibatkan ribuan IC Biru.Kalau tidak ada "arahan" dari yang teratas,pasti pegawai peringkat negeri tak akan berani.Mahathir Kutty dah panik dan sudah kehabisan alasan.Inilah akibatnya kepada manusia yang fikir dia terhebat didunia.

Tanpa Nama berkata...

biar sampai madey mati tegak!

Tanpa Nama berkata...

dengar semua....dulu namanya UMNO - logo 2 keris. sekarang namanya UMNO(Baru) - logo 1 keris. selepas PRU 13 namanya UMNO(Barua) - logo dah tak ada keris

Tanpa Nama berkata...

Madey dah takut. Jet jet di KLIA dah standby utk berlepas. Hukuman dunia boleh lari, Hukuman Allah? Boleh lari ke?