1 Jan 2013

Seorang Penduduk Dakwa Kena Tipu RM3,000 Untuk Dapatkan Rumah PPRT

Seorang pemilik rumah PPRT merasakan dirinya ditipu apabila diminta menyerahkan RM3000 kepada pihak tertentu bagi pembinaan rumahnya dibawah skim PPRT.

Kisahnnya bermula apabila rumahnya mengalami kebakaran, oleh sebab itu Ketua Menteri Melaka yang juga Adun Bukit Baru memutuskan rumah PPRT akan dibina untuknya.

Pada hari berlakunya kebakaran beliau mendapat derma orang ramai termasuk wakil rakyat dan sebagainya. Tetapi ada seorang pegawai mengakui wakil dari pihak kontraktor datang meminta sebanyak RM3000 untuk membina rumah tersebut.

Beliau telah menyerahkan wang sebanyak RM3000 tersebut.

"Setelah lama memikirkan saya berasa seolah-olah ditipu" ujar Zalina Mohd yang menetap di 554-4 Kg. Bukit Baru Dalam, Bukit Baru yang datang membuat aduan.

Satu perkara aneh terlah berlaku apabila pemilik rumah PPRT diminta oleh pihak tertentu tersebut. Apakah wujud penyelewengan dalam kes ini? Sepatutnya golongan susah dibantu bukan ditipu dan dibebani lagi sehingga menyusahkan mereka.

Ketua Menteri yang juga Adun Bukit Baru perlu turun padang menyiasat sendiri kes-kes penipuan seperti ini. -yusofwahab

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kakak tu orang umno kot,,,siang siang kena tipu...kalau orang pas pasti tak kena tipu....tak pa akak ooi...lepas ni jangan kena tipu lagi undilah PAS

Tanpa Nama berkata...

Mr. Ali Rustam kroni kau sudah pau duit rakyat bagus kau siasat dan selesaikannya sebelum kami yang dedahkan di blog, facebook twiteer dan sebagainya. Kalau selesai isu ini tak akan berkemundang lagi tapi kalau tidak kita sebagai orang muda akan continue dedahkan masalah kau sampai rakyat tahu muka kau yang sebenarnya.

shidine didine rahman berkata...

pls la jangan campur adukkan pentadbiran dengan kes rakyat naif yg ditipu oleh penipu durjana yg ambil kesempatan atas dasar kerajaan. Penipu akan berlakon sbg wakil itu wakil ini memperdaya mangsa. Bukan mangsa bodoh tapi penipu sangat licik. Ini tanggung jawab semua rakyat yang yang dewasa, bijak dan matang untuk membenteras penipuan oleh puak2 yg suka ambil kesempatan. ketua kampung, imam, JKK kampung, pegawai daerah, penolong peg. daerah, penghulu, JKM dan seumpamanya...semua kita memainkan peranan untuk membenteras penipuan sebegini