12 Jan 2013

Lagi Gambar & Video Menarik HKR 112








Laporan sebelum ini
klik untuk baca

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Untuk kiraan mudah ialah standard tempat duduk Stadium Merdeka hanya boleh dipenuhi sekitar 25 ribu orang. Jika diasak-asak dan semua berdiri ia boleh mencapai 35 ribu orang.
Keluasan padang bola pula ialah sekitar 50 ribu kaki persegi. Dengan andaian setiap orang berdiri secara menegak dan hanya mengambil ruang sebanyak 2 kaki persegi setiap orang, hanya 25 ribu dapat dimuatkan di atas padang. Dua kaki persegi adalah ruang sebesar “dua tile” saiz biasa di rumah anda. Bolehkah semua orang hanya menggunakan 2 kaki persegi untuk berdiri?

Ammy Hassan berkata...

Twitter awal PDRM seramai 80,000 orang menghadiri Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112 pada 12 Januari 2013. Jumlah tersebut kemudian dikurangkan menjadi 45,000 orang sahaja. Penganjur menganggarkan 100,000 orang menghadiri perhimpunan daripada sasaran awal sejuta hadirin. Apakah mekanisme yang digunapakai pakar statistik dan bancian dalam menganggarkan jumlah orang ramai dalam sesuatu perhimpunan besar?

<a href="http://endrahman.wordpress.com>Mekanisme Bancian</a>

Tanpa Nama berkata...

Ini satu tanda amaran kepada rejim BN. Walaupun yang hadir cuma 1 orang saja dari sebuah keluarga, tetapi ibubapa, suami/isteri, anak-anak dan saudara-mara yang tidak dapat hadir bersama sudah tentu akan memberi sokongan kepada mereka.