4 Dis 2012

93% SOKONG Kelantan Mendapat Royalti Gas & Minyak


1. Sebanyak 35,807 telah mengundi dalam Sistem Undian Online R, dan terdapat 5,710 Undi Rosak/ Berulang tidak dikira dalam tempoh 24 jam ia dilancarkan pada 3 Disember 2012. – LUAR BIASA!!

2. Undian yang sah adalah 30,097 undian sahaja, 28,062 sokong dan 2,133 bantah.

3. Sebanyak 93% iaitu 28,062 undi pengguna Media Baru FACEBOOK DI Malaysia SOKONG Kerajaan Kelantan Mendapat Royalti Gas dan Minyak

4. Terdapat 2,133 undi yang membantah mewakili 7% daripada undian online tersebut.

5. Keputusan ini memberikan gambaran bahawa PENGUNDI MEDIA BARU yang majoritinya adalah ANAK MUDA lebih cenderung menyokong tuntutan royalti Kerajaan Kelantan berbanding dengan pihak yang menolak.

6. Strategi kempen NGO R dalam menggunakan media baru sebagai plafform kempen dan penerangan rasmi disamping sokongan media cetak adalah sangat berkesan bagi mendekati rakyat Kelantan.

7. Peningkatan pengguna internet negara ini dijangka meningkat daripada 47% kepada 73% menjelang akhir tahun ini hasil daripada kajian ERICSSON ConsumerLab adalah memberikan impak signifikan kepada kempen media baru yang lebih agresif.

Disediakan oleh: Biro Media Baru R

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Amat hairan dan memalukan rakyat Malaysia yang membantah tuntutan Royalti minyak dan gas bagi negeri Kelantan. Betullah kata orangramai , bila dah berkahwan dengan syaitan yang dikenali otak2 yang waras pun dah jadi biol , sewel dan OKU. Tahukah mereka bahawa pemberian royalti tersebut ada terkandung dalam undang2 yang mana ianya telah diguna pakai kepada negeri Sarawak dan sabah serta trengganu iaitu sebanyak 5%. Jika pakatan rakyat memerintah ianya akan menjadi 20%. Inilah rupa sebahagian rakyat malaysia yang telah dilembukan dan dibodohkan oleh UMNO/APCO sejak sekian lama.

Tanpa Nama berkata...

KITA SEBAGAI ORANG MELAYU ATAU ISLAM.....SEPATUTNYA BERI SEPENUHNYA SOKONGAN KEPADA ROYALTI KELANTAN... KERANA..KELANTAN MAJORITINYA ORANG MELAYU/ISLAM...YANG TAK SOKONG TUU... MEMANG BETUL-BETUL BANGANG DAN SETAN DIPERBODOHKAN OLEH UMNO LEMBU...!!!

Tanpa Nama berkata...

tangan yg menyokong penzalim itu akan dpt balasan sama spt si penzalim itu janji Allah dlm kitab Nya....semoga Allah beri hukuman yg setimpal pd penzalim2 ini...amiiinn...

Tanpa Nama berkata...

Saya bukan rakyat Kelantan, tetapi tetap menyokong agar Kelantan di bayar Royalti Petrol

joecharles berkata...

bukan saja minyak termasoklah ROYALTI Balak, EMAS, Tanah Orang Asli, Air, PASIR jangan Kambing Jumnaputi pun kena bagi royalti kat Kelantanese ada faham ka?

Tanpa Nama berkata...

Yang peliknya pemimpin2 UMNO Kelantan tidak sokong untuk dapatkan royalti untuk negeri sendiri. Ini sudah lebih daripada tolol.

Entah apa yang ada dalam pemikiran mereka. Susah sangat ke nak buat keputusan sokong royalti untuk Kelantan?

Yang penting rakyat Kelantan TIDAK AKAN SOKONG parti bernama UMNO/BN dalam PRU ke 13 kerana tidak mahu dipimpin oleh pemimpin yang bodoh kerana tak mahu royalti untuk negeri sendiri malah menolak dengan pelbagai alasan.

Tanpa Nama berkata...

Yang membantah tu sah2 bukan orang kelantan,geng2 pemuda umno apco pencacai najib kot....

Tanpa Nama berkata...

Kami bukan orang muda kelantan, tapi sokong kelantan dapat haknya, tolak juga PTPTN