6 Sep 2012

[VIDEO] Khir Toyo - Dari Bekas Menteri Besar Dah Jadi Seorang Pendusta Besar

MB: Tiada bukti tunjuk Sultan diundang masa BN

Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim berkata tiada bukti menunjukkan kerajaan negeri pernah mengundang Sultan Selangor ke sambutan ambang Hari Kebangsaan sejak tahun 2003.

Khalid berkata, sejak 2003, Sultan Selangor hanya diundang sekali sahaja diundang pada 2007 - untuk sambutan jubli emas yang diraikan dengan perarakan lintas hormat pada 31 Ogos.

Katanya, kerajaan negeri tidak menemui apa-apa surat yang menunjukkan sultan diundang ke sambutan tersebut, seperti didakwa Bekas menteri besar Dr Mohd Khir Toyo.

"Saya tak nampak suratnya lagi. Saya takut dah terbakar," katanya.

Menjawab soalan wartawan, khalid berkata isu meminta maaf kepada Sultan Selangor tidak perlu ditimbulkan.

Dr Khir semalam berkata beliau mengundang sultan secara rasmi dan juga secara lisan untuk ke majlis sambutan ambang kemerdekaan peringkat negeri semasa negeri itu berada bawah pentadbiran BN.

Sementara itu, Khalid menjelaskan, kehadiran Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim pada sambutan Hari Merdeka Selangor hanya sebagai penceramah jemputan dan bukan tetamu utama.

"Tetamu kehormat adalah MB, penceramah jemputan adalah Anwar," katanya.

Isu Sultan Selangor yang tidak dijemput ke sambutan Hari Merdeka mula timbul selepas kumpulan pendesak Melayu PERKASA membuat laporan polis berkenaan perkara itu. -mk

Khir Toyo Kantoi!! Bukti Sultan Selangor Tidak Pernah Hadir Sambutan Ambang Merdeka


Bukti ini diperolehi daripada laman sesawang media rejim Umno, Berita Nasional Malaysia (Bernama) pada 30 Ogos 2007 iaitu tahun terakhir Umno memerintah Selangor yang ketika itu Menteri Besarnya tidak lain tidak bukan adalah Khir Toyo.

Jika Sultan Selangor berangkat hadir ke sambutan Ambang Merdeka, sudah pastilah Bernama akan meletakkan nama baginda mendahului nama Khir Toyo, tetapi langsung tidak ada! Ini membuktikan bahawa Sultan Selangor TIDAK PERNAH MENGHADIRI SAMBUTAN AMBANG MERDEKA PADA 30 OGOS 2007! Jelas di sini ada pihak yang mahu melaga-lagakan hubungan antara Sultan dengan Kerajaan Negeri Selangor! - JALAN PULANG





12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alahai....kalau dah merembat juta juta duit rakyat siang malam depan mata rakyat, kelentong pasal jemput tak jemput itu benda kecik aje, macam kencing berdiri tepi tiang lampu kot. Masa kan pencuri akan kata diri nya pencuri?

Biasa lah ini, terutama untuk mereka dari golongan jahiliah moden.

Tanpa Nama berkata...

BN benar-benar sudah terdesak apabila menyebarkan fitnah mengatakan Anwar tidak hormat serta tidak mengangkat tangan semasa pembacaan rukunegara tempoh hari. Untuk bukti nyata, sila lihat video di http://www.anwaraidc.com/?p=27304

Tanpa Nama berkata...

khir toyo..udah2 laa tuu.

jgn sampai saki baki penyokong tinggalkan awak sebab awak bodoh.

Amuraria berkata...

anaK toyol Ni tak Puas hati pasai sapa pun tak hadiah dia penyapu kesian hahaha ! ABU !

Tanpa Nama berkata...

makin kerap gi mkah makin kuat berdusta..alahai mcm adek bradek addullah bin ubaiy je

ST berkata...

khir toyo ni camner lak boleh wat press con? bukan ke dia kene penjara? dah habis hukuman ke belum masok penjara nih? woiittttt..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

dengar kembali Bicara antara Dr Asri dgn Hassan Ali. Inilah salah seorang yang dimaksudkan oleh Dr Asri.

Tanpa Nama berkata...

Hospital Shah Alam mana pegi, Toyo?

Tanpa Nama berkata...

Apa nak heran, menipu, rasuah dan merompak ni kan perangai syaitan? Dan diorang ni sekutu syaitan, mestilah perangai tu hampir2 sama. Orang kalau dah menipu sekali, kantoi plk tu,maka terpaksa menipu la jgk lg

Tanpa Nama berkata...

'AMBANG KEJATUHAN' ameno dh nampak..smakin ketara.. Kepada pnyokong2 ameno silalah angkat kaki..sama2 kita ABUkan parti yg dh expired date tu... Kah kah kah..

tsunami kick berkata...

pendusta haramjadah tempatnya didalam neraka jahanam.

Adios Amigos berkata...

Dah tak de keja UMNOngok ni.....,
tolong naikkan rating popularity PR... TQ. Buatlah fitnah banyak2, kita jawab dengan selamba siap fakta sekali. 2 hari lepas kawan aku belasah pakcik UMNO kat kedai minum kaw-kaw, satu patah perkataan apa pun dia tak boleh nak counter attack... terkebil-kebil...ABU.